Gå til innhold

[Løst] kjøpe nytt grafikkort, hvilket?


Balrog11

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Låner tråden kjapt. Hva er bruktprisen på GTX 680 og HD7970 m/uten vannblokk? Jeg vil anta disse har sunket drastisk i pris grunnet gen-skifte? Ville dere heller investert i feks R9 280?

Tror jeg hadde solgt mine 7970 med vannblokk for 1200-1500 kr, men jeg ser ingen grunn til å gjøre det.

 

Skjermkort er ingen investering forresten, de gir ingen reell avkastning.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Jeg installerte Sapphire Radeon R9 290X Tri-X 4 GB i dag (kjøpt på tilbud) og vil bare si at kortet er veldig stille (jeg er følsom på lyd). Med 3.partskjøler er ikke temperaturene noe problem for R9 290/290X serien. Jeg bruker også en Noctua kjøler i tillegg på CPU og når jeg åpner kabinettet så blåser det iskaldt luft ut av pcen. :-)

Skal teste senere temperaturene i spill.

 

Et lite tips; Sapphire Radeon R9 290X Tri-X er et kjempesvært kort og det var så vidt jeg fikk det inn i Fractal Design D4. Vurderte et øyeblikk å returnere kortet, men fikk det inn til slutt.

Endret av Dejan
Lenke til kommentar

 

Låner tråden kjapt. Hva er bruktprisen på GTX 680 og HD7970 m/uten vannblokk? Jeg vil anta disse har sunket drastisk i pris grunnet gen-skifte? Ville dere heller investert i feks R9 280?

Tror jeg hadde solgt mine 7970 med vannblokk for 1200-1500 kr, men jeg ser ingen grunn til å gjøre det.

Skjermkort er ingen investering forresten, de gir ingen reell avkastning.

Ok, takk for rettelsen ;)

Lenke til kommentar

 

Generelt kabinetter som har dårlig luftflyt eller skjermkort tett på hverandre.

Da vil jo kanskje 4way titan Sli være best med ref kjøler .f.eks men titan har jo ikke custom kjøler da :p

 

 

Helt riktig :)

 

Har testet 4x 5870 gigabyte windforce i CFX. Bare det 4. skjermkortet fikk nok luft :p Altså epic fail. Har også testet 4 stk referansekjøler skjermkort, og det fungerte mye bedre da den varme lufta ble spyttet ut. Dog skjermkorta ble j#&¤ varme fordeom.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Generelt kabinetter som har dårlig luftflyt eller skjermkort tett på hverandre.

Da vil jo kanskje 4way titan Sli være best med ref kjøler .f.eks men titan har jo ikke custom kjøler da :p

 

 

Helt riktig :)

 

Har testet 4x 5870 gigabyte windforce i CFX. Bare det 4. skjermkortet fikk nok luft :p Altså epic fail. Har også testet 4 stk referansekjøler skjermkort, og det fungerte mye bedre da den varme lufta ble spyttet ut. Dog skjermkorta ble j#&¤ varme fordeom.

 

Haha :D Hvor mange år har du holdt på`? Jeg husker forsatt min første rig :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...