Gå til innhold

Har kjøpt meg leilighet å skal flytte inn med dama.


veluci

Anbefalte innlegg

Poenget er vel at hun har skaffet dem en leilighet til en gunstig pris.

 

Når så han bestemmer at han heller vil eie selv, hvor mye mer kan han da kreve at hun betaler?

 

Det er ikke åpenbart at hun vil juble over økte utgifter slik hennes situasjon er.

 

Men, som jeg sa, hvis det er en betydelig standardheving eller hun opplever det som et stort framskritt å flytte bort fra foreldrene, kan hun jo betale mer.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mer enn du tror. Om dere har bodd for 5000kr mnd. inkl. alt, så har dere kommet veldig godt ut av det.

 

En ting er hvis svigers allerede har TV- og internett-abonnement og dere bare strekker en kabel, men det blir fort noen tusenlapper i året når dere flytter.

 

Du kan jo regne litt på det, hvor mye bare TV-lisens, en god nettlinje og den kanal-pakken dere vil ha kommer til å koste i løpet av et år, dele på 2 og trekke det fra de 30k hun bidrar med i året. Strøm kommer også til å bli en stor utgiftspost, selvfølgelig avhengig av hvordan leiligheten ligger an og standen på den. Godt isolert og varmepumpe trekker selvfølgelig mindre strøm enn masse vinduer mot havet. Finn ut hvor mye strøm dere bruker i hybelen nå.

Lenke til kommentar

2500 inkl strøm og andre fellesutgifter er jo mindre enn du normalt vil kunne ta.

 

Men du får tenke på hennes situasjon og at hun har skaffet deg bolig langt under markedspris i et år.

Jeg hadde latt henne komme med sitt synspunkt først. Men jeg hadde ikke stått hardt på mer enn 2500.

Du har bestemt at dere skal flytte og må nok finne deg i å ta mesteparten av de økte kostnader selv. Senere kan det kanskje blir til at hun kjøper seg inn eller kan betale mer.

Lenke til kommentar

Siden hun har hjulpet deg å komme greit ut av det tidligere så bør du stille opp på samme måte nå.

Her ble det betalt 2500,- i leie av min samboer og det dekte ca alle utgifter(renter, felleskostnadd,strøm,tv,internett). Men vi har en leilighet til 1,3M som ikke bruker så mye strøm pga den lille størrelsen osv.

 

Så du kommer nok til å gå kraftig i minus, men du skylder jo henne en på en måte.

Lenke til kommentar

Hvis man skal gå utifra at han "skylder henne" burde man vite hvor mye denne hybelen kan leies ut for.

Er ikke sikkert det er så mye mer enn 5000,-

Nei vel. Kanskje ikke hvis den ligger i Finnmark :)

 

TS sier selv at "vi er heldig med leie utgifter". Og i det meste av Norge er det nok vanskelig å finne en leilighet for to til 5 000 inkl strøm etc. (Han kalte det leilighet, ikke hybel).

Lenke til kommentar

Det om du sover i leiligheten 1 eller 30 netter i måneden har ikke noe å si mener jeg.

 

Det er delte meninger på dette, men om hun mener hun skal bo gratis eller tilnærmet gratis ville jeg tenkt meg om dette er en person jeg vil "slå meg til ro" med. Men det er bare min mening, å det er andre som syntes dette er ok.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Det om du sover i leiligheten 1 eller 30 netter i måneden har ikke noe å si mener jeg.

 

Det er delte meninger på dette, men om hun mener hun skal bo gratis eller tilnærmet gratis ville jeg tenkt meg om dette er en person jeg vil "slå meg til ro" med. Men det er bare min mening, å det er andre som syntes dette er ok.

 

Lykke til!

Det eg mener med det er att halve året bruker jeg ikke strøm. Hun vil bu der hele året

Lenke til kommentar

Hvis hun vil betale 2 500 som før, synes jeg som sagt før at du skal droppe å lage et problem av det.

Som du selv sa i innlegg 22.

Er den leiligheten du tilbyr henne mye større og finere enn den du vil hun skal flytte fra? Har hun uttrykt ønske om å komme seg vekk fra foreldrene? Ikke opplagt at hun ser det som en fordel at du er vekk halve året heller.

Lenke til kommentar

Hei.

 

Har kjøpt meg ny leilighet, å forventer å flytte inn i den til sommeren.

 

Jeg og kjæresten min har bodd sammen i leilighet i ca 1 år nå. Der har vi leid og har delt leiga på 5000,-

 

Jeg skal betale 2,2 for leiligheten.

 

Nå har det seg slik att jeg er i full jobb, og tjener greit til og klare meg.

 

Hun utdanner seg, men jobber 3 dager i uken.

 

Hva bør jeg egentlig forvente att hun skal betale?

 

 

Vel. Jeg var i din situasjon, og hadde råd til å betale på leilighetene min alene.

 

På den måten fikk dama bo hos meg, og hun betalte kun 2000,- mnd for husleia... Samtidig kunne hun spare penger til egen leilighet om noe skulle gå galt.

 

Når det ble slutt med oss, hadde jeg leiligheten min, og hun hadde god egenkapital til å klare seg selv.

 

Det funker i hvert fal bra for oss.

Lenke til kommentar

Hvis hun vil betale 2 500 som før, synes jeg som sagt før at du skal droppe å lage et problem av det.

 

Som du selv sa i innlegg 22.

 

Er den leiligheten du tilbyr henne mye større og finere enn den du vil hun skal flytte fra? Har hun uttrykt ønske om å komme seg vekk fra foreldrene? Ikke opplagt at hun ser det som en fordel at du er vekk halve året heller.

Hun har gitt utrykk for at hun gleder seg enormt mye til å flytte. Den leiligheten vi bor i er bare 40 kvadrat. Den nye blir det dobbelte. Den blir da helt splitter ny med høy standard, pluss att jeg skal kjøpe alt nytt. Så standaren blir noe helt annet. Hun har sagt hun gleder seg til å komme seg litt på avstand fra foreldrene ja.

Lenke til kommentar

 

Hei.

 

Har kjøpt meg ny leilighet, å forventer å flytte inn i den til sommeren.

 

Jeg og kjæresten min har bodd sammen i leilighet i ca 1 år nå. Der har vi leid og har delt leiga på 5000,-

 

Jeg skal betale 2,2 for leiligheten.

 

Nå har det seg slik att jeg er i full jobb, og tjener greit til og klare meg.

 

Hun utdanner seg, men jobber 3 dager i uken.

 

Hva bør jeg egentlig forvente att hun skal betale?

 

 

Vel. Jeg var i din situasjon, og hadde råd til å betale på leilighetene min alene.

 

På den måten fikk dama bo hos meg, og hun betalte kun 2000,- mnd for husleia... Samtidig kunne hun spare penger til egen leilighet om noe skulle gå galt.

 

Når det ble slutt med oss, hadde jeg leiligheten min, og hun hadde god egenkapital til å klare seg selv.

 

Det funker i hvert fal bra for oss.

 

Jeg har ikke lyst og kreve summer av henne som gjør at hun blir helt parralisert økonomisk. Gjør meg egentlig ikke så mye om jeg betaler mer enn henne. Bare hun hjelper til.

 

Hun lurer på hvor mye hun må ut med i mnd. Det vet jeg jo såklart ikke enda. Men det enkleste hadde jo egentlig bare å blitt enig om ett fast beløp i mnd.

Lenke til kommentar

 

Hvis hun vil betale 2 500 som før, synes jeg som sagt før at du skal droppe å lage et problem av det.

 

Som du selv sa i innlegg 22.

 

Er den leiligheten du tilbyr henne mye større og finere enn den du vil hun skal flytte fra? Har hun uttrykt ønske om å komme seg vekk fra foreldrene? Ikke opplagt at hun ser det som en fordel at du er vekk halve året heller.

Hun har gitt utrykk for at hun gleder seg enormt mye til å flytte. Den leiligheten vi bor i er bare 40 kvadrat. Den nye blir det dobbelte. Den blir da helt splitter ny med høy standard, pluss att jeg skal kjøpe alt nytt. Så standaren blir noe helt annet. Hun har sagt hun gleder seg til å komme seg litt på avstand fra foreldrene ja.

 

 

Jeg ville som andre har sagt tatt 2500, delt på mat etc...virker helt greit. I forhold til reaksjonen ville jeg kanskje latt det ligge inntil hun tar ballen, så får hun tid å tenke seg om. mange kan reagere rart på mye umiddelbart og komme på bedre tanker siden....pusher en ikke så får de nødvendig tid å områ seg. (Kan jo være hun følte du slapp billig unna ved at dere brukte foreldrene hennes)

Lenke til kommentar

 

 

Hvis hun vil betale 2 500 som før, synes jeg som sagt før at du skal droppe å lage et problem av det.

 

Som du selv sa i innlegg 22.

 

Er den leiligheten du tilbyr henne mye større og finere enn den du vil hun skal flytte fra? Har hun uttrykt ønske om å komme seg vekk fra foreldrene? Ikke opplagt at hun ser det som en fordel at du er vekk halve året heller.

Hun har gitt utrykk for at hun gleder seg enormt mye til å flytte. Den leiligheten vi bor i er bare 40 kvadrat. Den nye blir det dobbelte. Den blir da helt splitter ny med høy standard, pluss att jeg skal kjøpe alt nytt. Så standaren blir noe helt annet. Hun har sagt hun gleder seg til å komme seg litt på avstand fra foreldrene ja.

 

 

Jeg ville som andre har sagt tatt 2500, delt på mat etc...virker helt greit. I forhold til reaksjonen ville jeg kanskje latt det ligge inntil hun tar ballen, så får hun tid å tenke seg om. mange kan reagere rart på mye umiddelbart og komme på bedre tanker siden....pusher en ikke så får de nødvendig tid å områ seg. (Kan jo være hun følte du slapp billig unna ved at dere brukte foreldrene hennes)

 

Kommer til å la det ligge for øyeblikket. Virker som hun ble litt mer med på tanken på slutten, selv om hun ble både provosert og litt sur av ideen. Men det endrer seg nok når hun får litt tid til å tenke over det. 2500,- virker egentlig som ett veldig greit beløp siden det er det hun er vandt til ja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...