Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

kjæreste til militæret til høsten


Anbefalte innlegg

for noen uker siden så fortalte kjæresten min at hun har tenkt seg inn i militæret til høsten der hun kombinerer førstegangstjeneste og påbygg, altså 2 år. Når jeg fikk høre dette så har jeg konstant tenkt på hvordan det kommer til å bli. hver gang jeg er med hun nå så innser jeg hvor glad jeg er for å ha henne. hun er perfekt for meg! hun har frem til 15 feb. til å bestemme seg for hva hun skal gjøre, vi har snakket litt om hvordan det kommer til å bli og vi har begge kommet frem til at vi skal prøve å holde det gående gjennom de 2 årene. hvordan er det med permer og slikt? får vi sett hverandre? får jeg snakket med henne?

håper noen kan komme med erfaringer selv og sine synspunkter om situasjonen :)



Anonymous poster hash: 0d90b...10f
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så fort ein er ferdig med rekruttperioden så vil ein vanligvis få forutsigbare arbeidstider. Dei fyrste vekene får ein ikkje forlate tjenesteplassen, men deretter så blir det mykje meir fritt. Med unntak av nokre få områder/tjenester så kan ein bruke telefon og internett heilt fritt utanom tjeneste.

 

Mest vanlig er det at ein har tjeneste på kvardagar mellom kl 8 og 16, eventuellt at ein går inn i ein form for vaktturnus. Dette vil være avhengig av kva type tjeneste ein får eller søker seg inn i.

 

Eg veit svært lite om dette 2 års opplegget, men normalt sett så får ein sju gratis heimreiser i løpet av fyrstegongstjenesta (1år). Ellers så er det svært billeg å reise kollektivt i uniform sidan ein får 90% rabatt, så dersom tjenesteplassen ikkje blir så alt for langt unna så er det ikkje dyrt å reise heim kvar helg om ein så vil.

 

Dersom det er mulig så vil eg anbefale at ho er litt taktisk når ho skal søke tjeneste etter rekrutten.

Enten kan ho søke utelukkande på den tjenesteplassen som ligger nærmast heimen (søke alle tilgjengelige tjenester på den plassen), eller så kan ho søke seg mot ei tjeneste som har vaktturnus. Kjem ho inn i ein turnus så har ho så mykje fritid mellom vaktene at det speler mindre rolle kvar i landet ho tjenestegjer.

Lenke til kommentar

 

for noen uker siden så fortalte kjæresten min at hun har tenkt seg inn i militæret til høsten der hun kombinerer førstegangstjeneste og påbygg, altså 2 år. Når jeg fikk høre dette så har jeg konstant tenkt på hvordan det kommer til å bli. hver gang jeg er med hun nå så innser jeg hvor glad jeg er for å ha henne. hun er perfekt for meg! hun har frem til 15 feb. til å bestemme seg for hva hun skal gjøre, vi har snakket litt om hvordan det kommer til å bli og vi har begge kommet frem til at vi skal prøve å holde det gående gjennom de 2 årene. hvordan er det med permer og slikt? får vi sett hverandre? får jeg snakket med henne?

 

håper noen kan komme med erfaringer selv og sine synspunkter om situasjonen :)

 

Anonymous poster hash: 0d90b...10f

 

 

98% sjans for at hun finner seg noen andre der inne ;-) Welcome to the hard life bro!

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...