Gå til innhold

Ny PC til gaming og videoredigering. Maks 10 000.


Anbefalte innlegg

Skal bygge pc for lillebroren min , han har satt grensen til 10 000 ,-

Både han å jeg er AMD fan boys uten at vi kan begrunne det , men har alltid hatt AMD å ser helst at det fortsetter slik.

Pc'en skal hovedsaklig brukes til gaming , men lillebror er glad i video editing.

Spesielt alle sine 720 triple cork mcdroogelflip no scope hs'ene sine , å det er her jeg er helt grønn på hva han eventuelt vil trenge av guffe :p

 

Han starter fra scratch , har INGENTING , vil trenge ALT :)

 

Satser da på god hjelp fra dere :) ( Slår aldri feil )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal bygge pc for lillebroren min , han har satt grensen til 10 000 ,-

Både han å jeg er AMD fan boys uten at vi kan begrunne det , men har alltid hatt AMD å ser helst at det fortsetter slik.

Pc'en skal hovedsaklig brukes til gaming , men lillebror er glad i video editing.

Spesielt alle sine 720 triple cork mcdroogelflip no scope hs'ene sine , å det er her jeg er helt grønn på hva han eventuelt vil trenge av guffe :p

 

Han starter fra scratch , har INGENTING , vil trenge ALT :)

 

Satser da på god hjelp fra dere :) ( Slår aldri feil )

 

 

ALT? Som i keyboard, mus, musematte, skjerm osv?

 

Vil han ha AMD CPU? Intel er mye bedre...

Endret av satyrion1
Lenke til kommentar

 

Skal bygge pc for lillebroren min , han har satt grensen til 10 000 ,-

Både han å jeg er AMD fan boys uten at vi kan begrunne det , men har alltid hatt AMD å ser helst at det fortsetter slik.

Pc'en skal hovedsaklig brukes til gaming , men lillebror er glad i video editing.

Spesielt alle sine 720 triple cork mcdroogelflip no scope hs'ene sine , å det er her jeg er helt grønn på hva han eventuelt vil trenge av guffe :p

 

Han starter fra scratch , har INGENTING , vil trenge ALT :)

 

Satser da på god hjelp fra dere :) ( Slår aldri feil )

 

 

ALT? Som i keyboard, mus, musematte, skjerm osv?

 

Vil han ha AMD CPU? Intel er mye bedre...

 

ALT ! Har ikke så mye som en eneste ledning :p

 

Vil ha AMD ja , men vi ( jeg ) er åpne for forslag :)

Lenke til kommentar

greia med AMD er at de er best når man skal ha en løsning med integrert grafikkløsning. men om brutter skal spille litt "tøffere" spill, så vil nok Intel CPU med eget grafikkort være den beste, desverre. for jeg er vel litt skapAMD-fan selv.

Jeg føler meg ganske erfaren innenfor pc verden , å jeg har hatt AMD all the way.

Super fornøyd , har alltid kunnet spille værstingene på max grafikk uten lagg osv .

Men med tanke på video redigering ble jeg en smule usikker på hva som vil gagne han best :p

Lenke til kommentar

 

fin liste, så går du på dustin.no og setter opp listen der :)

 

Så kan du fort spare en høvding og det er også gratis frakt ;)

 

Jepp det stemmer sånn ca :)

 

Setter altid bare opp lister til folk på komplett da det er mye lettere å dele listen.

 

 

Good to know :)

Eneste jeg vil endre på er tastatur å mus , der er jeg å lillebror veldig like når det kommer til hvilket merke vi foretrekker ;) Tenkte å spandere det på han siden jeg er så awesome storebror :p

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

fin liste, så går du på dustin.no og setter opp listen der :)

 

Så kan du fort spare en høvding og det er også gratis frakt ;)

 

Jepp det stemmer sånn ca :)

 

Setter altid bare opp lister til folk på komplett da det er mye lettere å dele listen.

 

 

Jeg også pleier å sette opp på komplett.no å så anbefaler jeg alle å handle på dustin.no pga like god eller BEDRE service og gratis frakt for varer over 3000kr og så er dem like raske eller raskere å levere delene du bestiller :)

Lenke til kommentar

 

 

fin liste, så går du på dustin.no og setter opp listen der :)

 

Så kan du fort spare en høvding og det er også gratis frakt ;)

 

Jepp det stemmer sånn ca :)

 

Setter altid bare opp lister til folk på komplett da det er mye lettere å dele listen.

 

 

Good to know :)

Eneste jeg vil endre på er tastatur å mus , der er jeg å lillebror veldig like når det kommer til hvilket merke vi foretrekker ;) Tenkte å spandere det på han siden jeg er så awesome storebror :p

 

 

okay :)

 

Husk at du kan lett overklokke den CPUen til minst 4,2 Ghz, eller mer om du er flink/heldig.

Selv har jeg AMD FX-4100 CPU som jeg lett overklokket fra 3,6 til 4,4 ghz :)

Lenke til kommentar

 

 

 

fin liste, så går du på dustin.no og setter opp listen der :)

 

Så kan du fort spare en høvding og det er også gratis frakt ;)

 

Jepp det stemmer sånn ca :)

 

Setter altid bare opp lister til folk på komplett da det er mye lettere å dele listen.

 

 

Good to know :)

Eneste jeg vil endre på er tastatur å mus , der er jeg å lillebror veldig like når det kommer til hvilket merke vi foretrekker ;) Tenkte å spandere det på han siden jeg er så awesome storebror :p

 

 

okay :)

 

Husk at du kan lett overklokke den CPUen til minst 4,2 Ghz, eller mer om du er flink/heldig.

Selv har jeg AMD FX-4100 CPU som jeg lett overklokket fra 3,6 til 4,4 ghz :)

 

Har FX-8350 med vannkjøling selv , så vet godt hvor klokkbare disse CPU'ene er ;)

flott pakke det der. legg til OS så får du i tillegg gjort noe fornuftig med den.

 

Har OS ;)

Infinite W7 :p

Lenke til kommentar

Det er bare en FX-prosessor det er verdt å bygge PC utfra i dag: FX-6300

FX-8320 og 8350 blir alt for dyr og er alt for langt bak 4670k til at det er verdt det mens FX-4300 er alt for dyr i forhold til FX-6300.

 

Om du har valget bygger du ikke en gaming-PC med en FX-prosessor, det blir som å kjøpe treski for birkebeineren.

Endret av N o r e n g
Lenke til kommentar

Det er bare en FX-prosessor det er verdt å bygge PC utfra i dag: FX-6300

FX-8320 og 8350 blir alt for dyr og er alt for langt bak 4670k til at det er verdt det mens FX-4300 er alt for dyr i forhold til FX-6300.

 

Om du har valget bygger du ikke en gaming-PC med en FX-prosessor, det blir som å kjøpe treski for birkebeineren.

 

 

Fx 6300 er i mange tilfeller helt ubrukelig, skal du først ha AMD CPU går du minimum for FX 8320. Enig med deg at han heller bør velge Intel CPU, til å med dårligste 3rd/4rd gen intel i3 CPUene kan i mange tilfeller slå en 8350...

 

Selv sitter jeg på en fx-4100 på 4,4 ghz som bottlenecker til å med mitt amd 7770 kort. SKulle jeg kjøpt ny i dag hadde jeg gått for i3

Endret av satyrion1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...