Gå til innhold

Sjekk hvem som lager de minst holdbare harddiskene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Generelt har jo hitachi ikke vært helt på topp på flere ting ,samtidig har jo også Segate være en av de mest populære HDD- merket.

Da blir denne statistikken noe besynderlig

 

Javel? Hva er det hitachi "ikke har vært helt på topp" meg? Og hvorfor mener du popularitet må si noe særlig om holdbarhet?

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Generelt har jo hitachi ikke vært helt på topp på flere ting ,samtidig har jo også Segate være en av de mest populære HDD- merket.

Da blir denne statistikken noe besynderlig

 

Javel? Hva er det hitachi "ikke har vært helt på topp" meg? Og hvorfor mener du popularitet må si noe særlig om holdbarhet?

 

AtW

 

tv skjermer f.eks .

Hvordan det er nå kan jeg ikke si

Lenke til kommentar

 

Nå har det veldig mye å si hvordan et merke er kvalitetsmessigst på fler produktet over flere år

et merke blir ikke plutselig helt i toppen

 

Du er på bærtur med mindre du har noen håndfaste "bevis" eller du kan slå i bordet med. Synsing teller ikkje ;)

 

Det handler jo om tillit til produsentene

Når et merke har produkter som ligger alt dra nederst på holdbarhet til midt på treet , så forventer man ikke at de skall begynne å lage kvalitetsprodukter over natta ( d .v.s. på kort tid )

 

selv om produktet kan være bra så forventer man ikke at de skal overgå mere kjente merker .

 

Nå så jeg i flere av testen at det var et veldig varierende antall enheter som var teste fra samme merke.

Når et merke er testet med mange ganger flere eksemplarer en et annet merke så begynner man å lure

Lenke til kommentar

 

tv skjermer f.eks .

Hvordan det er nå kan jeg ikke si

 

 

1. Hitachi har aldri laget TV-skjermer og HDD-disker ved samme fabrikker, og det er heller ikke de samme ingeniørene som lager disse produktene. HDD diskene ble laget ved en avdeling som opprinnelig stammer fra oppkjøpet av IBM sin harddiskenhet. Det stemmer at IBM hadde problemer med pålitelighet, men Hitachi ordnet fort opp i dette.

2. Hitachi harddisker har generelt sett alltid vært noe dyrere, de har fått dårlig eksponering i norske nettbutikker, og de har generelt sett hatt en relativt lav popularitet blant norske forbrukere. Derfor er de relativt ukjente blant de fleste forumbrukerne (noen eldre karer har også dårlige assosiasjoner med deskstar navnet fra IBM tiden), men som du ser her er det noen storbrukere som har lagt merke til Hitachi.

3. Hitachi sluttet å lage TV-skjermer (for salg direkte i forbrukermarkedet) for en del år siden (2011 om jeg ikke husker feil), hovedsakelig fordi deres japanske ingeniører ble for dyre og Hitachi klarte ikke å konkurrere på pris.

4. Meg bekjent hadde ikke Hitachi problemer med påliteligheten til sine TV-skjermer, at populariteten dalte grunnet at en fikk lite for pengene i forhold til koreanske produsenter er en annen sak.

Lenke til kommentar

en grunn til at jeg var skeptisk var at en slektning hadde en hitachi tv stående som så billig ut , som vinstokk heller ikek virket så veldig bra

 

Alle andre bruker andre merker som funger bedre også når de får en del år på baken

 

hjemme har vi også en Hitachi tv kjøpt på Europris , som fungerer på en lit sær måte

( man må både bruker knappene på tven og fjerntrollen der det normal har hold med en av delene for slå den på , og så må man velge inngang manuelt )

Lenke til kommentar

Når man snakker om pris vs kvalitet.

Selv om det er det vanligste så er det ingen selvfølge at et billigere produkt må være dårligere en et dyrere produkt

 

Nå så det ut som Samsung diskene kom bra ut av denne statistikken

samtidig så kan man ha i hodet den reportasjen som ble vist på NRK for en del uker siden der det komm fram at samsumg tver var laget for å gå i stykker etter 3-4 år

 

jeg trodde jo at de skulle vare en del år

Nå har de jo brukt lit tid på å bygge opp renommeet.

Så hvis dette var lagt inn etter at renommeet for samsung tver er bygd opp

sa kan man bare spekulere hvordan det vil gå med harddiskene fra samsung

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Nå så det ut som Samsung diskene kom bra ut av denne statistikken

samtidig så kan man ha i hodet den reportasjen som ble vist på NRK for en del uker siden der det komm fram at samsumg tver var laget for å gå i stykker etter 3-4 år

 

Samsung er ikke engang med i feilrate-statistikken........

 

AtW

Lenke til kommentar

Brand Number of Drives Terabytes Average Age in Years
Seagate 12,765 39,576 1.4
Hitachi 12,956 36,078 2.0
Western Digital
2,838 2,581 2.5
Toshiba 58 174 0.7
Samsung 18 18 3.7

 

 

 

den var tydeligvis testet , men som du ser så er det nok får få enheter til å kunne konkluderer

Endret av den andre elgen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...