Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

[Løst] Nærlys fungerer ikke - Deawoo Nubira 2005


ck2069

Anbefalte innlegg

Hei, har fundert litt på hvorfor nærlysene ikke fungerer, spesielt siden både høyre og venstre sluttet å fungere samtidig.

 

Alle andre lys fungerer.

Det jeg har forsøkt: Sjekket alle sikringer som hadde noe med lys å gjøre, de så ut som de var hele alle sammen og jeg byttet om noen for sikkerhetsskyld for å se om noe annet ikke virket da, har også forsøkt å bytte relé for lys, men siden dette gjelder alle lys for ett relé var jo dette et skudd i mørket gjerne...

Har forsøkt å få tilgang til pærene til nærlyset men det er for trangt i motorrommet til at jeg klarer å ta av kabelen og ut pæra. Manualen (vedlegg manual) sier jeg skal fjerne to skruer på toppen av lykta (for å få denne ut?) men det lar meg verken få bedre plass eller ta ut lykta.(vedlegg lykt)

Noen som har noen ide for videre feilsøking og kanskje har erfaring med å få sjekka nærlyspærene på denne modellen?

Manual:

post-45072-0-37823500-1390409596_thumb.jpg

Lykt: (med skruene fjernet, ses i høyre side, det er det innerste(øverste i bildet) dekselet som hører til nærlys, jeg klarer å fjerne dekselet med mye banning.

post-45072-0-74898300-1390409733_thumb.jpg

Endret av ck2069
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sansynligvis så er det et rele som har kvelda. Virker det ikke om du skrur på lysbryteren heller?

Nei, gjør ikke det, i sikringsboksen var det relé som var merket med lys, bytta dette med relé for horn (disse var like) og det gjorde ikke noe forskjell, når relé ikke er i så fungerte ikke langlys og parklys heller, så vanskelig å si om det var der problemet lå etter min mening. skal ta en ikk til i brukerhåndboka etter om jeg overså et annet relé der.

Lenke til kommentar

 

Sansynligvis så er det et rele som har kvelda. Virker det ikke om du skrur på lysbryteren heller?

Nei, gjør ikke det, i sikringsboksen var det relé som var merket med lys, bytta dette med relé for horn (disse var like) og det gjorde ikke noe forskjell, når relé ikke er i så fungerte ikke langlys og parklys heller, så vanskelig å si om det var der problemet lå etter min mening. skal ta en ikk til i brukerhåndboka etter om jeg overså et annet relé der.

 

Fant et relé til som var merket som "hovedlys" dette har jeg og forsøkt byttet med et annet, uten at det gjorde noen forskjell. Andre tips, er det sannsynlig å tru at det kan være at begge pærene har gått samtidig?

Lenke til kommentar

Å feilsøke på et lys uten å ha sjekka pæra er ikke lov. Ikke unormalt at pærene ryker samtidig.

Dette hadde vært sjekka for lenge siden om jeg faktisk hadde tålmodighet til å fikle i det trange rommet :p Derfor jeg håpet at noen med erfaring fra samme modell kunne gitt en pekepinn på hva som å til for å dratt hele lykta ut litt (utover de to skruene på toppen av lykta). Men takk for innspill :)

Lenke til kommentar

På det andre bildet du linket så tar man ut batteriet for å komme til. Husk å demontere minus pol først, når du setter inn batteriet igjen setter du på plusspol først. Bare for å styre unna kortsluttningsfare.

 

Bytt pære på den ene lykta, så du VET at det er i orden og kom med update.

Endret av Mekker`n
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...