Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Forelsket i en av mine beste venninner


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Det har seg slik at jeg har gått på skole med ei venninne i noen år nå. Vi er begge 18 år. Vi ble først skikkelig kjent på denne tiden ifjor, og siden har vi snakket med hverandre i ett sett. På et tidspunkt trodde jeg gjerne hun hadde en greie for meg, samtidig som jeg fort skjønte at her er jeg alt hodestups forelsket. Vi er nå omtrent bestevenner, snakker sammen i timesvis på sosiale medier, meldinger, snaps osv og med hverandre på skolen så mye det er mulig.

 

Resten av skolen trodde vi var godt på vei til å bli sammen, men dette har altså ikke skjedd. Så og si alle vet jeg liker henne, og flere tror også hun liker meg, men jeg er klar over at hun er veldig glad i meg, og liker meg utrolig godt, men kun som venn. Dette har jeg fått bekreftet fra flere hold, og er forsåvidt helt greit, men kjipt. Denne venninnen min fikk høre av en felles venninne av oss at jeg likte henne, (og jeg har innrømmet for henne at på et tidspunkt likte jeg henne). Uansett, jeg avviste dette og sa at jeg bare ville være venner, og at denne venninnen av oss må ha misforstått. Det virker hvert fall som hun trodde på dette, selv om jeg har en mistanke om at hun vet jeg liker henne egentlig. Hun sa i hvert fall da " Tror **** tror jeg liker deg på den måten". Det stemmer at denne venninnen gjør det, men det er feil. Jenten jeg liker liker ikke meg. Shit happens.

 

Så til poenget. Vi snakker jo så ofte sammen og jeg elsker det, men likevel dreper det meg innvendig å ha så mye kontakt med henne, når jeg vet jeg ikke kan få henne. Nesten som jeg gleder meg til vi fullfører VGS så vi ikke trenger gå på samme skole og gjerne miste litt kontakten. Selvom jeg egentlig elsker henne som min venninne også men ønsker likevel mer!

 

Derfor er spørsmålet mitt: Har dere der ute noen gode råd og tips til hvordan jeg kan komme meg over denne forelskelsen? Er vanskelig når vi har såpass mye kontakt som vi har, og når vi er kommet så nær som vi er nå, vil jeg ikke være en drittsekk og bare kutte henne helt ut, det blir uansett umulig ettersom vi går på skolen sammen :hm: Så på forhånd takk for svar, håper virkelig dere kan hjelpe meg!



Anonymous poster hash: 7f0d6...67f
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg ser to mulige muligheter, enten så går du YOLO å sier hva du føler for hun og håper på det beste, eller så kan du rette fokuset mot andre jenter. selvom det er vanskelig når man er forelsket å se på andre jenter så er det en løsning, da kommer følelsene forhåpentligvis til å bli sterkere for en som har likegyldige følelser for deg enn det du har for bestevenninna di.

tips: vent til tvillingsjel ser dette, hun er forumets "mor". hun kommer alltid med noe fornuftig, logisk og genialt :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-182691

Det er ikke noe galt i å være forelsket, den kommer nok på et eller annet tidspunkt til å gi seg. Ser ikke for at meg at du trenger å gjøre noe som helst. Hvis dere slutter å gå på skole sammen etter vgs finner du sikkert ei ny jente å bli forelsket i. Du har god tid :)

Lenke til kommentar

Haha, takk. Tenker vi sier storesøster ;)

 

Ikke lett det med følelser og særlig ikke om den man liker ikke føler det samme. Når dere omgås så mye så får du stadige påminnere også. Er tydelig at dere betyr mye for hverandre.

 

Om du begynner å flørte med andre, kanskje hun blir sjalu? Kan hende hun liker deg bedre enn hun tror, men er vant til å være rundt deg. Har ikke så stor tro på siste delen der egentlig.

 

Finner dere på mye sammen? Hva med å date uten at det er dating? Kino, mat, noe annet artig? Eller så kan du jo legge kortene på bordet og be henne prøve å gå på et par dates, men er ikke noe kult det heller og faren for å ødelegge noe av vennskapet er der...

 

Mest sannsynlig må du bare ta tiden til hjelp til du kommer over henne, eller møter noen andre.

Lenke til kommentar

Takk for fine svar folkens.

 

 

Finner dere på mye sammen? Hva med å date uten at det er dating? Kino, mat, noe annet artig? Eller så kan du jo legge kortene på bordet og be henne prøve å gå på et par dates, men er ikke noe kult det heller og faren for å ødelegge noe av vennskapet er der...

Mest sannsynlig må du bare ta tiden til hjelp til du kommer over henne, eller møter noen andre.

 

Vi finner på ting med kun oss av og til, film, mat osv, men som oftest er det når vi er sammen med flere. Hun sa likevel at det er meg hun snakker mest med, og vet ikke helt hvorfor hun liker så godt å snakke med meg..



Anonymous poster hash: 7f0d6...67f
Lenke til kommentar

 

 

Haha, takk. Tenker vi sier storesøster ;)

 

Ikke lett det med følelser og særlig ikke om den man liker ikke føler det samme. Når dere omgås så mye så får du stadige påminnere også. Er tydelig at dere betyr mye for hverandre.

 

Om du begynner å flørte med andre, kanskje hun blir sjalu? Kan hende hun liker deg bedre enn hun tror, men er vant til å være rundt deg. Har ikke så stor tro på siste delen der egentlig.

 

 

Ja, vi betyr veldig mye for hverandre føler jeg og. Vi bor begge i en liten by, så fullt mulig en av oss flytter til en større by for å studere/jobbe, da går det vel det fort over..

 

TS

 

Anonymous poster hash: 7f0d6...67f

Lenke til kommentar

 

Hm, vært innom tanken MonkeySeeMonkeyDo.. Får ikke håpe det..

 

Anonymous poster hash: 7f0d6...67f

 

Vel. Du har vært innom tanken. Du kan tenke selv altså...?

 

Og tjaaaa. Hva med høre med bestevennen din da? Det høres ikke ut som dere vil det samme hvertfall.

 

Og hva da?

 

 

Det virker som vennskapet fungerer veldig bra, men som at ts ønsker mer enn kun vennskap og at hun ikke er helt der. Tror ikke vi kan si at han ikke betyr noe for henne, men det er jo ditt inntrykk; MonkeySeeMonkeyDo. :)

Jepp. Mitt inntrykk. Og jeg er jo ikke synsk heller akkurat, så hva jeg tror og mener er jo ikke nødvendigvis alltid like riktig. (Eller.. nødvendigvis ikke like riktig alltid ?)

 

Skal man spekulere mer i denne gården kan man jo dra det ganske langt, men jeg skal prøve å la være å overdrive nå. MEN.. Det er jo alltid et men.

 

Det er klart at bestevennen egentlig ønsker et godt vennskap også til TS. For alt vi vet, kan det vel like gjerne være sannhet i at bestevennen ønsker akkurat det samme som TS, men ikke med de samme forutsetningene evt?

 

Noen ganger så klarer jo ikke alle mennesker å være like konkret og sikker i sin sak, så de sender liksom litt miksede signaler som kan bety begge deler avhengig av hvilken dag det er og hvordan dagsformen er.

 

Helt hypotetisk sett, så kan jo f.eks bestevennen en dag fortelle at hun ikke ønsker noe videre vennskap eller andre relasjoner til vedkommende, mens en annen dag kan jo tonen snu helt rundt. Og da avhenger det jo litt på hvem man snakker med og hvor mye "folk" har en tendens til å fortrenge informasjon som man ikke "liker å høre".

 

Men likevel er jo mennesker nysgjerrige av natur som oftest så alle søker jo etter svar rundt det meste.

 

Så hvis det skulle ha skjedd at vedkommende hadde spurt "Skal jeg gi opp?", så kan det jo være at bestevennen sier at "Neiiiida. Deeet trenger du jo ikke, meeeeen... bla bla bla."

 

Også neste dag hinter videre på at det er på tide å gi opp, og gå videre. Frem til et nytt direkte spørsmål kommer.

 

Det er liksom det som er moroa. Å holde dem på avstand, men å ikke klare å la dem gå. Virker det som.

 

For noen ér jo redd for å gå videre fra noen mennesker, og gjør hva som helst for å få det på sin måte, slik at en ikke blir forlatt eller forlater noen.

 

Mens andre bryr seg ikke så mye og ser på det heller som en befrielse heller. Å komme seg bort fra negative mennesker som ikke duger til stort og som bare kaster bort tiden til en.

 

Og slik er vi vel alle mennesker forskjellig. :)

Lenke til kommentar

Du må si det til henne nå, det som kommer til å hende er at hun finner noen andre, du blir desperat og sier det etter at dem har blitt sammen, da er det for sent og alt ender i tårer. Mann deg opp, du kan ikke gå og vente på at hun skal forsvinne. Det er en grunn til at hun spurte deg om du likte henne, hun liker deg også! hvis ikke hadde hun ikke spurt. Vedder på at hvis du hadde sagt at du likte henne hadde hun sagt at hun liker deg også, hvis ikke ville hun aldri spurt deg. vet jeg gjentar meg selv nå men.



Anonymous poster hash: ae0a0...c48
Lenke til kommentar

 

Du må si det til henne nå, det som kommer til å hende er at hun finner noen andre, du blir desperat og sier det etter at dem har blitt sammen, da er det for sent og alt ender i tårer. Mann deg opp, du kan ikke gå og vente på at hun skal forsvinne. Det er en grunn til at hun spurte deg om du likte henne, hun liker deg også! hvis ikke hadde hun ikke spurt. Vedder på at hvis du hadde sagt at du likte henne hadde hun sagt at hun liker deg også, hvis ikke ville hun aldri spurt deg. vet jeg gjentar meg selv nå men.

 

Anonymous poster hash: ae0a0...c48

 

Vet hun ikke liker meg, det er gjort veldig klart. Så det er for så vidt gitt opp, er vel mer hvordan jeg skal komme meg over henne.

 

Anonymous poster hash: 7f0d6...67f

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...