Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Over en stund nå (2 ukers tid) har jeg hatt noen mye "småbuggs" på pc'n.

 

1. Når jeg starter opp pc'n, må jeg starte den opp en gang til etter 10 sekunders tid. Dette er fordi jeg ikke får noe bilde på skjermen. men alle komponenter går aktive (tastatur/mus) Men ser ikke ut som at software starter ordentlig. Når jeg da trykker på fast restart knappen fungerer alt som normalt med normal oppstart. Noen vært borte i dette før ? Dette skjedde plutselig en dag og har problemet dag i dag.

 

2.Veit ikke om dette er et brannmur problem på pc'n lokalt eller bare tilfeldigheter, men jeg har 2 pc'r koblet til samme switch som jeg spiller div spill på (Rust, Leauge of Legends, World of Warcraft, ARMA 3 +mer) På min 2 år gamle laptop funker alt som det skal ingen problemer. Men på min stasjonære pc, får jeg connection issues på nesten alt. kommer rett og slett ikke inn. Får da opp en connection error melding som sier at brannmur eller lignende er problemet. Men dette skjedde også plutselig uten videre, og vedvarer per dags dato. Har nylig formatert pc'n ( I går) og fortsatt samme problem, Denne pc'n er ikke mer en 1,5 år gammel.

 

Div spec's:

OS: Windows 7 Ultimate

Prossesor: i7 3820

Ram: 16Gb

Skjermkort: GeForce GTX680 4GB
Kjører 2 skjermer.

Takk for alle innspill

Mvh
Kristoffer

Endret av krisi-stoffer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du oppdatert alt av drivere? Samt flashet bios til seneste versjon? Har du riktige innstillinger i bios? Kjør en tilbakestilling av bios for å være sikker.

Ta bort en skjerm og se om problemet vedvarer.

Fjern switch..kabel rett i modem! Vedvarer problemet er ikke switch problemet!

Har du koblet HDD riktig? Sata eller esata? Mulighet for å gjøre feil er enkel der faktisk. Dvs, om hk støtter slikt.

 

Hadde ett lignende problem der maskinen ikke startet opp ved første trykk.. Tok ut alt og rengjorde hver komponent (støv og kjølepasta osv) og problemet ble borte.

Lenke til kommentar

1: Bios tilbakestilt og oppdatert. Ser ut som påloggings problemet er borte. Kom ikke opp de 4 siste gangene nå. :)

 

2: Ringte telenor som nektet og oppdatere firmware på ruteren min. Så fant en annen oppdatering til den og tilbakestilte og oppdaterte med den. Alt ser ut til å fungere som normal nå.

Takk så mye

Endret av krisi-stoffer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...