Gå til innhold

Alder , singleplayer / multiplayer


Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-292501

Winza virker så overrasket over at det finnes folk over 18 som syns gaming er morsomt og at noen som er født på 70-tallet kan ha noe forhold til det. Da måtte jeg bare slenge meg med i samtalen her.. Jeg er også 39 år og dermed født på 70-tallet. Det vil altså si at når commodore64-gaming og spilleautomater hadde sin høytid så gikk jeg fra barn til ungdomstiden og fikk selvfølgelig spillt masse. Jeg har alltid elsket gaming men dessverre var ikke mine foreldre like enig i at det var en fornuftig ting å bruke tiden på, og fikk aldri lov til å ha tv-spill i heimen. Det gjorde bare til at jeg ble enda mere gira på å game, og at jeg fortsatt er en gamer den dag i dag. Kjøpte min første ps1 i 1996 og min første pc i 1998, og siden det har det bare fortsatt. Tror jeg har hatt det meste av konsoller bortsett fra ps2. I stua nå står en ps4 og håper jeg kan få mye glede av den når det etter hvert kommer noen fornuftige spill. Og bare for å si det så har jeg aldri vært noen beta looser, alltid hatt jobb, dame og orden på livet. Så ja, det finnes voksne gamere også, ikke bli overrasket av det. :)

Hva babler du om? Tror du troller. For det første er jeg over 18 og for det andre har jeg aldri sagt jeg er overrasket så å komme med slike påstander helt ut av det blå er bare unødvendig...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Winza 4/1-14: Har også funnet ut at sony har eksistert siden 1946. Siden du er født på 70 tallet så har du vell ikke noe spesielt forhold til midt ps1/n64/gb/gbc og ps2/xbox/gbc/gba eraen?

 

duppsko, den 04 Jan 2014 - 01:24, sa:snapback.png

 

ummm..jo, hvorfor skulle jeg ikke ha det?

Fordi du var voksen når nintendo 64 og ps1 kom ut. Jeg vet ikke hvordan det var med deg men når jeg begynte å bli litt over 18 så sluttet jeg å ha noe spesielt forhold til nye konsoller, dermed dem som har kommet nå i det siste.

 

 

Kanskje jeg misforsto deg, men det var sånn jeg leste og forsto det. Jeg skrev ikke for å disse det du sa, hadde bare lyst til å fortelle min historie. Kunne sagt unnskyld hvis jeg tok feil, men ikke til en frekk fyr som deg, går an å svare på en litt mere fornuftig måte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og bare for å si det så har jeg aldri vært noen beta looser, alltid hatt jobb, dame og orden på livet. Så ja, det finnes voksne gamere også, ikke bli overrasket av det. :)

 

beta looser... første gang jeg har hørt det ordet :p

 

-------

 

Tror ikke Winza sa dette for å være frekk. Er mange som, i ung alder tror man vokser ifra spill, eller ihvertfall visse platformer. Heldigvis er det feil. Jeg kommer nok til å vandre rundt i et MMO-spill i 60 års alderen :p

Lenke til kommentar

Du har nok rett i det, lett å komme ut som litt skarp når man skriver og svarer på nett. No probs.

Folk gjør det de syns er morsomt, uavhengig av alder.. Noen syns gaming er barnslig og teit, andre lever for opplevelsene, historiene og samholdet man finner i gamingens verden. Er glad for å tilhøre den siste gruppen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

beta looser... første gang jeg har hørt det ordet :p

 

-------

 

Tror ikke Winza sa dette for å være frekk. Er mange som, i ung alder tror man vokser ifra spill, eller ihvertfall visse platformer. Heldigvis er det feil. Jeg kommer nok til å vandre rundt i et MMO-spill i 60 års alderen :p

Har du følt jeg var frekk mot deg? det har isåfall ikke vært meningen, er helt fint for meg at godt voksne folk spiller spill

Lenke til kommentar

Har du følt jeg var frekk mot deg? det har isåfall ikke vært meningen, er helt fint for meg at godt voksne folk spiller spill

 

Neida, ikke frekk, ikke med meningen ihvertfall. Mer....uvitende. Litt sånn som siste setningen din her også viser. Har kanskje noe med at dataspill ble sett ned på i vår ungdom. Målgruppen for spill blir stadig yngre og yngre og noen klarer ikke se for seg "godt voksne" drive med dette. Men det går nok opp for dem som fortsetter med dette når de blir eldre ;)

 

Må nesten komme med en liten "sammenligning". Satt og så på The Simpsons en dag på en tidligere arbeidsplass jeg hadde, og en eldre mann kom og spurte hvorfor jeg så på barne-tv :p

 

Kanskje jeg tenker feil, men ser for meg at fremdeles i disse dager at mange unge tror de vokser ifra spill. Det gjør ikke de fleste. Dataspill er ikke noe barne-hobby.

Endret av duppsko
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

 

Neida, ikke frekk, ikke med meningen ihvertfall. Mer....uvitende. Litt sånn som siste setningen din her også viser. Har kanskje noe med at dataspill ble sett ned på i vår ungdom. Målgruppen for spill blir stadig yngre og yngre og noen klarer ikke se for seg "godt voksne" drive med dette. Men det går nok opp for dem som fortsetter med dette når de blir eldre ;)

 

Må nesten komme med en liten "sammenligning". Satt og så på The Simpsons en dag på en tidligere arbeidsplass jeg hadde, og en eldre mann kom og spurte hvorfor jeg så på barne-tv :p

 

Kanskje jeg tenker feil, men ser for meg at fremdeles i disse dager at mange unge tror de vokser ifra spill. Det gjør ikke de fleste. Dataspill er ikke noe barne-hobby.

Haha simpsons er jo ikke for barn:) målgruppen er vell ungdom og voksne grunnet litt sterke ordbruk i serien? simpsons er en av veldig få tegneserier jeg fortsatt liker etter å ha blitt voksen og ikke ser tegnefilmer mer, simpsons og pokemon. Jeg syns det er bra at folk over 30 spiller spill jeg

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Tegnefilmer er ikke noe man vokser fra. Jeg er 27 og digger å se på gode tegneserier som Turtles (den "nye" serien fra 2003), Star Wars: The Clone Wars etc.

Det har jeg heller ikke sagt, jeg sa at jeg har vokst fra fleste tegnefilmer, hva andre har vet jeg ingenting om. Clone wars så jeg litt av når det først gikk på cartoon network over 10 år siden men likte det ikke, liker for det meste bare tegneserier fra 90 tallet og før

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Clone Wars gikk ikke på TV for ti år siden. ;) Serien startet i 2008.

Men du sa den nye serien fra 2003 clone wars, husker ihvertfall å ha sett noe star wars tegneserie på cartoon network for ti års tid siden hvor hver episopde varte i 10 minutter

Lenke til kommentar

Slutt å surv da, winsa. Ingen her som vil lage kvalme, det bør du også forstå. Jeg bare ba deg tenke litt over hvordan du ordlegger deg. Jeg skrev jo at jeg ikke disset noen, og det bør vel være mulig å kommentere noe fra midt i en tråd. Ikke vær så hårsår, er jo bare gaming det dreier seg om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Slutt å surv da, winsa. Ingen her som vil lage kvalme, det bør du også forstå. Jeg bare ba deg tenke litt over hvordan du ordlegger deg. Jeg skrev jo at jeg ikke disset noen, og det bør vel være mulig å kommentere noe fra midt i en tråd. Ikke vær så hårsår, er jo bare gaming det dreier seg om.

Bare la saken være død, ingen som gidder å diskutere dette lenger...

Lenke til kommentar

Clone Wars gikk ikke på TV for ti år siden. ;) Serien startet i 2008.

 

Dere snakker forbi hverandre. Det er en cartoon network serie fra 2003 som heter Star wars: Clone wars og så har vi den nye som heter Star wars: THE clone wars hehe, den er da fra 2008. forstår det kan være forvirrende. Men vi snakker da om to forskjellige tv sierer :)

 

Selv er jeg 30. Spiller nesten bare singel player. Lan til tider er gøy, men på internett flommer det over av unger som er uhøffelig, det orker jeg ikke. Så multiplayer stort sett i lan(selv om jeg godt kan ta en runde world of tanks en gang i nye og ned). Uansett har jeg altid foretrekt spill med gode historier som jeg kan nyte i mitt eget tempo.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Gjest Bruker-292501

 

Clone Wars gikk ikke på TV for ti år siden. ;) Serien startet i 2008.

 

Dere snakker forbi hverandre. Det er en cartoon network serie fra 2003 som heter Star wars: Clone wars og så har vi den nye som heter Star wars: THE clone wars hehe, den er da fra 2008. forstår det kan være forvirrende. Men vi snakker da om to forskjellige tv sierer :)

 

Selv er jeg 30. Spiller nesten bare singel player. Lan til tider er gøy, men på internett flommer det over av unger som er uhøffelig, det orker jeg ikke. Så multiplayer stort sett i lan(selv om jeg godt kan ta en runde world of tanks en gang i nye og ned). Uansett har jeg altid foretrekt spill med gode historier som jeg kan nyte i mitt eget tempo.

 

Så ikke innlegget før nå, tråden ble gjemt vekk la med alle dem andre trådene:)

 

Ja det er rett, og vist jeg husker riktig ble det laga en star wars film i 2008 før serien starta?

 

Husker den fra 2003, så bare engang og ble overraska over at episodene bare varte i 10 minutt, får meg til å tenke på en annen serie jeg ikke husker navnet på. Hvor alle bor i en slik doom kapsel oppe i rommet med hus og en hel landsby, der det er en familie med far, kona, datter og sønn. Så mye på den så dumt jeg ikke husker den ):

 

Ja jeg kommer nok og til å spille spill når jeg blir 30, er jo ikke så lenge til heller siden jeg snart er 23 :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Jeg er 28 og spiller mest singelplayer. Multiplayer er kun det samme om og om igjen.

Singelplayer er alltid mer givende.

PR dags dato er det 90% singelplayer og 10% online. I mine yngre dager spilte jeg mer online, men etter eldre jeg blir, mer og mer lei blir jeg av online MP.

Det jeg liker med two player er konkurransen og prøve å vinne over motparten. Det er den eneste grunnen til at jeg liker mario party som du nevnte til slutt :)

 

Også er jo mario party multiplayer basert, spill som ikke er basert på å være multiplayer koser jeg meg mest single player og etter jeg har runna spillet blir det kanskje litt online til jeg blir helt lei:)

Lenke til kommentar

Hva med MMMORPGer? Jeg spiller oftest solo i dem, men har ingenting imot å slenge meg med i en gruppe nå og da. Spesielt nå i Wildstar går det mye solo, men siden alle får XP og loot av å denge en fiende uten å være i gruppe hender det ofte at jeg hjelper folk som sliter i kamp. Jeg er i tillegg healer, så om jeg ser noen som sliter healer jeg dem. Man kan spille single- og multiplayer på en gang. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...