Gå til innhold

vil krav maga hjelpe noe innenfor mma?


kcs

Anbefalte innlegg

hei :)
jeg har ikke så mye erfaring innenfor kampsport men har lyst og drive med mma men sliter med og finne noe i nærheten, har sett etter andre kampsporter /selvforsvars kurs jeg kan starte på, har sett litt på krav maga og synes dette ser ganske intressangt ut og lurer derfor på om jeg senere kan få noe utbytte av dette innenfor mma ? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 måneder senere...

hei :)

jeg har ikke så mye erfaring innenfor kampsport men har lyst og drive med mma men sliter med og finne noe i nærheten, har sett etter andre kampsporter /selvforsvars kurs jeg kan starte på, har sett litt på krav maga og synes dette ser ganske intressangt ut og lurer derfor på om jeg senere kan få noe utbytte av dette innenfor mma ? :)

 

 

 

Hvis det er det eneste som er tilgjengelig i nærheten, så er det jo bedre enn ingenting. Men tiden din kunne vært mye bedre brukt om du heller trente kickboxing og BJJ.

Lenke til kommentar

Som andre har sagt så er krav maga ein litt for "brutal" kampform til å være veldig nyttig i konkurranse samanheng. Krav maga er basert rundt det faktum at når livet ditt er i fare så er absolutt alt lov, dette betyr at mange av bevegelsane er fokusert på å ta liv eller påføre alvorlig skade, og ikkje særlig mykje på å score poeng i ein konkurransesituasjon.

 

Men trening er trening, så særlig om du er heilt fersk i kampsport så vil du få hjelp til ein del av grunnarbeidet for kampsport.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...