Gå til innhold

CES 2014: Butikkhyllene skal flomme over av kurvede TV-er i år


Anbefalte innlegg

synes det er trist at vi ikke bruker smart tv,3D og talekommandoer. det er akkurat som om vi lever i en ring av gammelhet :( eks: galaxy note 3 så er det nesten ingen som bruker s-pennen og det er jo hele poenget at vi skal bruke den og 3D og alt annet, tenkt på de som bruker tid på og utvikle disse kule fuksjonene. håper vi snur :)

 

Vel det er ikke tilfellet her i hjemmet, vi bruker Smart tv funksjonene daglig her, til å se film på Plex, Netflix, Hbo eller høre på musikk osv...

 

Skjønner ikke hvorfor alle skal være så imot Smart tv funksjonene jeg, det verste jeg vet er å ha ørten bokser under eller på siden av tv'n, men så er jeg nok minimalistisk av natur og liker nytenkning, jeg har selv lurt lenge på enkelte funksjoner lenge før smart tv'er kom på banen.

 

Det eneste jeg mangler er en god forsterker del i tv'n som kan drive ett rimelig bra surroundsystem eller noe slik istedet for innebygde høyttalere.

 

Desverre så er vi ikke der helt ennda, men jeg regner med at med fremtidig teknologi så kan vi komme der en dag.

 

En annen ting som også irriterer meg litt (Jeg er Altibox kunde) er at hvorfor det ikke satses mer på IP tv hos de store produsentene for det er jo dette som er fremtiden.

 

Svenskene ligger en del foran på dette området, da de har ett samarbeid med Samsung:

 

http://thenextweb.com/gadgets/2012/12/06/samsung-and-teliasonera-drop-the-set-top-box-with-launch-of-worlds-first-iptv-solution-for-smart-tvs/#!rJQGi

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

kan dere få et innlegg om razer sin Nabu, og "Project Christine"??? Project Christine tror jeg at er noe de aller fleste gamere vil se... og det er noe jeg gleder meg til å se senere!

Hva har det med kurvede tv'er å gjøre?

Ingenting, men det er under et tema kalt CES 2014 ;)

Lenke til kommentar

jeg er lit usikker på om dette jeg kommer med passer her.

Er det noe av der som så forbrukerinspektørene på NRK i kveld der tema var levetiden på forbruker elektronikk

 

flere aktører driver med tiltak som kan tyde kraftig på at de saboterer levetiden på produktene

LG og Tosihba var nevnt , men de verste var Samsung og Apple.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

jeg er lit usikker på om dette jeg kommer med passer her.

Er det noe av der som så forbrukerinspektørene på NRK i kveld der tema var levetiden på forbruker elektronikk

 

flere aktører driver med tiltak som kan tyde kraftig på at de saboterer levetiden på produktene

LG og Tosihba var nevnt , men de verste var Samsung og Apple.

 

Ja, det var da ingen overaskelse. Har hørt det før, den gangen var det om printere som var programert til å "dø" etter x antall utskrifter.

Tydelig at dette var noe samsung ikke vil ha fram i lyset..

Spørsmålet er om noen med forbrukermakt gjør noe med det for å forhindre all den økende forbruket.

Kanskje er det for mange arbeidsplasser på spill til at noen gjør noe med det?.

Tv'er burde i allefall vare 5år minimum i mine øyne.

Lenke til kommentar

jeg er lit usikker på om dette jeg kommer med passer her.

Er det noe av der som så forbrukerinspektørene på NRK i kveld der tema var levetiden på forbruker elektronikk

 

flere aktører driver med tiltak som kan tyde kraftig på at de saboterer levetiden på produktene

LG og Tosihba var nevnt , men de verste var Samsung og Apple.

 

 

Så denne dokumentaren for lenge siden, men tviler egentlig den gjelder mobil telefoner for der er vi så teknokåte at vi kjøper ny telefon med engang det kommer en ny modell, så om en mobil ryker 5 år etter at vi har kjøpt en ny spiller nesten ingen rolle ;)

Lenke til kommentar

Tror også butikkhyllene vil flomme over av kurvede tv-er. Har liten tro på at folk vil kjøpe så særlig mye av disse produktene. Derfor vil butikkene flomme over :) bare nok et triks fra produsentene for å få folk til å kjøpe ny TV. Har fortsatt min 4-5 år gamle Samsung TV, og ser INGEN grunn til å bytte. Den er ikke så veldig "smart" og det er ikke lagt mye penger i lyd. Derfor er det til gjengjeld meget bra bilde som vil holde i mange år til. Smart delen på de TV-er jeg har sett så langt er på grensen til latterlig, og fungerer svært dårlig. Det bruker man heller en Android mini PC til. Billig og bytte og kan oppdateres fortløpende når det kommer ny firmware. Min neste TV blir forhåpentligvis en TV uten "smart" del, og uten vekt på høytttalere. Bruker uansett surround forsterker til alt av lyd.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Så denne dokumentaren for lenge siden, men tviler egentlig den gjelder mobil telefoner for der er vi så teknokåte at vi kjøper ny telefon med engang det kommer en ny modell, så om en mobil ryker 5 år etter at vi har kjøpt en ny spiller nesten ingen rolle ;)

Du så vel hvordan Apple oppførte seg ? . folk skal tvinges til å kjøpe ny når batteriet er gåen selv om alt annet funger

Nå reporteren kom for å spørre om batteriene så ble hun regel rett jaget vekk

Det som er rart er så mage godtar dette og betaler så mye penger for slike telefoner

Lenke til kommentar

Du så vel hvordan Apple oppførte seg ? . folk skal tvinges til å kjøpe ny når batteriet er gåen selv om alt annet funger

Nå reporteren kom for å spørre om batteriene så ble hun regel rett jaget vekk

Det som er rart er så mage godtar dette og betaler så mye penger for slike telefoner

 

Er en stund siden jeg så den, men husker litt av den Apple saken nå som du sier det ja.

 

Men på den andre siden så er det jo Apple det er snakk om :p

Lenke til kommentar

Ærlig talt! Buet skjerm? Nå har bransjen de siste 50 åra jobbet hardt for å rette opp buen i skjermen, og endelig klart det! Så skal de innbille oss at vi trenger buet skjerm igjen?

Det blir jo akkurat det samme om buen går inn eller ut for den som sitter litt på skrå. Innsynet blir bra på halve skjermen og mye dårligere på resten. Flatskjermene har jo nettopp innsynsvinkel som en skryteparameter.

Vi snakker kanskje med småunger her, som ikke har sett en buet TV før...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

En kompis av meg kjøpte en 65" Samsung "bøyd" TV.

 

Vi så filmer og fotballkamper.

 

For den ene personen som satt 2-3 meter rett foran TV'en hadde muligens den buede skjermen en ørliten funksjon. For oss andre som satt en meter eller to ut mot sidene var det derimot aldeles latterlig.

 

TV'en ble returnert til Elkjøp i bytte mot en vanlig "flat" TV i samme størrelse.

Endret av Valotunk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...