Gå til innhold

Unboxing: Hewlett–Packard: Spectre 13


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Helt ny Macbook-klone.

Det er da vel helt motsatt? da apple sluttet og lage egen hw så klonet de vel pc'n? en pc som ikke er lagd av svart plast er ikke automatisk en mac-clone

Samme opphøyde knappene, samme løsning på leddet mellom maskinen og skjermen. (iallefall som jeg ser fra bildene) Dråpeform, blablabla!

Lenke til kommentar

 

 

Helt ny Macbook-klone.

Det er da vel helt motsatt? da apple sluttet og lage egen hw så klonet de vel pc'n? en pc som ikke er lagd av svart plast er ikke automatisk en mac-clone

Hvillen overgang tenker du på , når du sier at de sluttet å lage egen hw?

 

En Mac eller en Linuxbox er også en PC.

 

Det er nok ikke motsatt. Alt som kan krype og gå av firma som lager win-laptoper ser ut til å prøve å ligne på macbook sin unibody ser det ut til. Kan godt hende det er en bra laptop, men å kalle det et nytt design er å ta i.

Lenke til kommentar

LIK MACBOOK?!

 

Nå må dere skjerpe dere.

 

For å nevne noen ulikheter: Musepadden har annen form, tastene har annen form OG størrelse/layout.

 

Om dere mener at Apple har enerett på dråpeform og aluminium så har dere et alvorlig problem.

 

Mener ikke det.

 

Men du må vel vere enig i at å endre litt på trackpad-formatet og å flytte litt på knappene ikke helt holder til å kalle det en "ny designsatsing"?

Lenke til kommentar

Så bra ut, helt til jeg kom til "F1- F2- tastene når du ved å holde inne Fn-tasten"

Må være ekstremt tungvint, med mindre det kan forandres, men uansett så vil tegnene være knøttsmå

 

Fn + Alt + F4 (noe jeg faktisk bruker istede for "X")

om jeg ikke husker helt feil kan du snu om på knappesignalene i bios (heter vel uefi nå).. kunne ihvertfall gjøre det før i tida, da HP begynte med det tullet der.

Lenke til kommentar

Så bra ut, helt til jeg kom til "F1- F2- tastene når du ved å holde inne Fn-tasten"

Må være ekstremt tungvint, med mindre det kan forandres, men uansett så vil tegnene være knøttsmå

 

Fn + Alt + F4 (noe jeg faktisk bruker istede for "X")

 

Du trenger ikke holde Fn-tasten inne, bare trykke på den før bruk. Men den fungerer ikke som Caps lock, den går tilbake til normal etter første tastetrykk.

Lenke til kommentar

 

Du trenger ikke holde Fn-tasten inne, bare trykke på den før bruk. Men den fungerer ikke som Caps lock, den går tilbake til normal etter første tastetrykk.

 

Blir akkurat det som jeg skrev... du må klikke på Fn først

Mye bedre on en på trykke på Fn for tegnene evnt. ihvertfall ha alternativet, noe jeg håper de tester

Lenke til kommentar

 

Blir akkurat det som jeg skrev... du må klikke på Fn først

Mye bedre on en på trykke på Fn for tegnene evnt. ihvertfall ha alternativet, noe jeg håper de tester

 

Nei, det er ikke akkurat det samme. Det hadde vært mye mer tungvindt å holde inne Fn-Alt-F4 for å lukke et vindu enn å taste Fn, deretter Alt-F4. Men uansett: når du taster F-tastene oppfører seg som F-taster i kombinasjon med Alt (det finnes jo ikke noen Alt-Volum opp-kombinasjon). Og jadda, det går an å stille inn i BIOS at oppførselen skal være motsatt. (Testet, og det virker.)

Lenke til kommentar

 

er du blind ? det er jo norsk tastatur på den pcen....nordisk og norsk er jo ca det samme. bare at det er "bilde" av flere bokstaver på samme tast...who cares.

På en 3-5000,- PC kan jeg forstå at det er spart der det kan spares, men på en PC til 10k++ NEKTER jeg å akseptere den heslige sildesalaten.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...