Gå til innhold

Hva skjer om man har med seg kniv på by`n "ufrivillig" ?


Eriksendrul

Anbefalte innlegg

I går kveld var en venn av meg ute på by`n og han hadde vært i skogen i noen timer før han dro hjem og ordna seg før han dro på vorspiel, han har en lomme på ryggen/siden av jakka hvor han la en liten jaktkniv når han var i skogen og når han skulle på vorspiel og ut på by`n så tok han på seg samme jakke men tok ikke ut kniven og han merka at den lå der da han satt på bussen ned til by`n men han turte ikke levere den til politiet osv så han håpet på det beste at det ikke skulle bli merket av noen.

 

Men hva skjer egentlig om du har en kniv i en lomme og tar den med ut på byen ved et uhell og du går og leverer den til politiet før du evt går inn på et utested ?

 

vil du bli nektet og være på byen i det hele tatt eller hva skjer ? Det er jo en litt suspekt situvasjon så jeg lurer på hva politiet vil si om det/hva vil de gjøre ?

 

altså fra han kom hjem fra turen til han var på vorspiel så tok det ca 1 time så dette skjedde ganske fort og derfor han ikke tenkte at han hadde en kniv i jakkelomma

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Siden det er grovt uaksomt, så er mulighetene for at politiet "tar" deg. Det BØR de gjøre også. Det må være nulltoleranse for å bære våpen offentlig.

ja det det virker mest logisk, men på samme tid vil man jo gjerne levere fra seg noe sånt om man er så uheldig og ha det med seg samtidig som man ikke vil få noe utkastelse eller bøter av det :p

Lenke til kommentar

Jeg går alltid med en Leatherman Squirt i lomma av praktiske grunner, og den har blant annet en kniv. Er dette lov? Jeg kan ikke forstå at den er noen trussel :p

 

ps4-red-inhnad.jpg

det er på ingen måte lov og ha noe på seg som kan være til skade for andre. vi fikk sjeldent lov og gå inn på kjøpesenter med kniv i belte da vi gikk bygg&anlegg og har også blitt stoppet på vei inn i butikker/kjøpesenter med kniv i belte selvom jeg gikk i full jaktoveral og skulle handle et par ting før jaktturen starta, jeg trur at om du blir tatt med den kniven du har bilde av der eller en større en på et utested så vil konsekvensene bli den samme.Jeg er ganske sikker på at butikkansatte/vektere/politi osv tenker at det er bedre føre var, man vet ikke om den kan komme til skade for andre personer/verdier senere og velger da og ta den fra deg uansett årask til at du bærer den.

 

noe og tenke på er at om du blir tatt med den når du er på "By`n" er nok tolerangsen noe lavere en om du blir sett med den på dagtid.

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar

Siden det er grovt uaksomt, så er mulighetene for at politiet "tar" deg. Det BØR de gjøre også. Det må være nulltoleranse for å bære våpen offentlig.

 

Norge er helt idiot på denne loven..

Hørt en kar på politiradioen som ble anmeldt for å ha en kniv i bilen sin en leatherman, blir helt latterlig når man ikke engang kan ha en kniv i bilen sin..

 

Kniv har ikke noe å gjøre i Oslo på en kveld med drikking, men herregud gå med en 3-4cm lang kniv på dagen skader da ingen er vi huleboere ? greier vi ikke kontrollere oss her i Norge ?

 

Kniv er ikke et drapsvåpen, det er mennesker som velger gjøre det til akkurat det et våpen, en kniv er et verktøy..

 

I masse andre land er det helt lovlig gå med kniv og de har ikke noe verre voldsstatistikk med kniv en Norge..Se på England der de er enda strengere en Norge, de er på Europa toppen i kriminalitet med kniv..

 

Ang tråd starter, jeg tror ganske sikkert politiet hadde sett på din venn som ansvarlig og at han gjorde det riktige, alle kan forglemme seg og det vet politiet å så lenge han oppsøkte de ville han ikke fått noe straff heller en klapp på skulderen..

 

Synd at vi skal være så skremt av politiet at vi ikke lenger tør oppsøke de..

Endret av DaniNichi
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...