Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan se litt ut som han forventet at det skal komme et spark og gjør en forhastet handling og kaster seg. Uansett er det helt håpløst og noe som han burde vende seg fra med en gang. Forhåpentligvis vokser han det av seg etterhvert. Trist at han skal legge grobunn for rykte som en filmer allerede nå, er noe som er vanskelig å bli kvitt.

Lenke til kommentar

Sky Sports-ekspert og tidligere Manchester United-spiller Gary Neville skriver følgende om Januzaj-filmingen på Twitter:

 

«Ok, Januzaj filmet. Men Collins trakk seg! For noen år siden sa Ronaldo at det er umulig for han å vite om en stor, klønete forsvarer trekker seg eller ikke. Hvis Collins ikke trekker seg og Januzaj ikke hopper opp, da får han en skikkelig smell. Derfor er ikke dette bare svart og hvitt», skriver Neville.

 

Hvis han ikke tåler å bli taklet har han ingenting på en fotballbane å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Sky Sports-ekspert og tidligere Manchester United-spiller Gary Neville skriver følgende om Januzaj-filmingen på Twitter:

 

«Ok, Januzaj filmet. Men Collins trakk seg! For noen år siden sa Ronaldo at det er umulig for han å vite om en stor, klønete forsvarer trekker seg eller ikke. Hvis Collins ikke trekker seg og Januzaj ikke hopper opp, da får han en skikkelig smell. Derfor er ikke dette bare svart og hvitt», skriver Neville.

 

Hvis han ikke tåler å bli taklet har han ingenting på en fotballbane å gjøre. Det er forskjell på å "hoppe unna" en takling og å kaste seg.

Damn jeg hater å skrive innlegg på mobil.. Beklager rotet.

Lenke til kommentar

Ja, i det tilfellet er forskjellen ganske enkel. Enten så fullfører Collins taklinga, Januzaj hoppar unna, eller så fullfører han ikkje, som tilfellet var denne gongen, og Januzaj får gult kort. Eg ynskjer absolutt ikkje at Januzaj skal filme eller drive med skodespel for å få fordelar. Samstundes så forstår eg godt at når West Ham driv på som dei gjorde i går så er du litt forsiktig når ein fyr som er femti kilo tyngre ser ut til å gå inn for takling. Det er det Neville meiner her.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jo men å hoppe unna det du trur er ei takling, som deretter viser seg å ikkje vere det, vil uansett bli sett på som filming, og etter mi meining er det akkurat det som skjer med Januzaj i går. Det ser forferdelig dumt ut og han blir korrekt belønna med det gule kortet, men dersom taklinga hadde komt, så hadde han sannynlegvis sikra seg mot å få ein like hard trøkk som om beina var planta.

 

No er filming like gale uansett om det skjer på midten eller i straffefeltet, i det minste teoretisk, men det er mykje mindre grunn til å filme midt på bana. Han får veldig få fordelar av det i den situasjonen han var i mot Collins. Det er likevel dumt dersom han no skal få eit rykte på seg der han blir sett på som ein som går for lett i bakken eller filmar, og eg håpar han skal lære seg å både gi og ta juling, men som Neville påpeikar så er ikkje situasjonen svart-kvitt, som det ser ut til at du ikkje klarar å bli einig i.

Lenke til kommentar

Som G. Neville sa, så er ikke filming like svart-hvitt som alle skal ha det til. Alle burde egentlig sjekke ut videoen som Latias la ut i fjor, hvor Neville gir et veldig godt innblikk på hva som ligger bak filming.

For de som sier at det bare er å "hoppe unna", eller tåle litt nærkontakt, så har de tydeligvis ikke spilt fotball selv, da de åpenbart ikke vet at det ikke er like lett å "hoppe unna" og løpe videre når du spurter i en retning med ball i beina, mens en diger forsvarer spurter i motsatt retning for å sparke mot beina dine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Visste du at Adnan er spilleren som blir felt flest ganger pr. kamp i PL? 3,4 frispark får han i snitt. Nestemann på lista er Barkley med 2,9. Vitner det om en spiller som ikke tåler å bli taklet?

En filming er en for mye, uansett om han blir taklet ofte eller ikke.

De som takler skal bli straffet for det mens de som med vilje filmer seg til et frispark/straffe skal straffes for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som G. Neville sa, så er ikke filming like svart-hvitt som alle skal ha det til. Alle burde egentlig sjekke ut videoen som Latias la ut i fjor, hvor Neville gir et veldig godt innblikk på hva som ligger bak filming.

For de som sier at det bare er å "hoppe unna", eller tåle litt nærkontakt, så har de tydeligvis ikke spilt fotball selv, da de åpenbart ikke vet at det ikke er like lett å "hoppe unna" og løpe videre når du spurter i en retning med ball i beina, mens en diger forsvarer spurter i motsatt retning for å sparke mot beina dine.

Jeg spiller fotball selv og både får og tar juling. Det er en del av spillet. Noen taklinger er altfor tøffe og skal straffes. Det rettferdiggjør på ingen måte de som kaster seg med vilje uten kontakt.

 

Edit: så du mener at alle forsvarere skal hoppe unna når en angriper kommer løpende med ball i beina slik at han får løpt fortest og enklest mulig..?

Endret av indahla
Lenke til kommentar

Jeg spiller fotball selv og både får og tar juling. Det er en del av spillet. Noen taklinger er altfor tøffe og skal straffes. Det rettferdiggjør på ingen måte de som kaster seg med vilje uten kontakt.

 

Edit: så du mener at alle forsvarere skal hoppe unna når en angriper kommer løpende med ball i beina slik at han får løpt fortest og enklest mulig..?

Selvsagt er det en del av spillet, men det er ikke poenget. Poenget er at man ofte vil prøve å unngå å bli sparket ned. Enten det er av refleks eller ei, Spesielt for en liten, urutinert 18-åring. Man står ikke ute på banen og bevisst tenker at "nå skal jeg fullstendig ignorere fyren som kommer spurtende mot meg, og bare la ting gå sin gang. Nå skal jeg bevise hvor mandig og macho jeg er ved å gi faen og få knekt benet, slik at jeg kan sitte på tribunen i et par måneder".

Alt kan rettferdiggjøres, man må bare vurdere hvor god grunnen er.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser poenget til Moyes og Neville.

 

Filming er en jævla uting, men jeg skjønner godt at man "kaster seg" i situasjoner som det vi så i går.

 

Fullfører Collins og Januzaj ikke kommer seg til helvette vekk har vi en potensiell seriøs skade.

Fullfører Collins og Januzaj hopper over, så får Januzaj frispark.

Men Collins fullførte ikke, og Januzaj satset på det sikre og hoppet unna, ender opp med gult for filming og blir den stygge ulven.

 

Saken er at situasjoner som dette skjer svært raskt og det er umulig å si om Collins faktisk kommer til å fullføre eller vil trekke seg før det eventuelt er for sent.

Januzaj satset på det trygge og ble straffet for det.

 

Jeg har null problem med spillere som gjør som Januzaj i går.

Problemet er spillere som Young og Suarez som filmer for å enten få straffe/frispark i gunstig posisjon, filme på andre feilaktige kort. Man har også de som faker skade for å stoppe angrep i mot/påvirke dommeren. Det er de som er problemet, ikke spillere som er redde for å bli skadet.

Endret av Alt-Ctrl
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Selvsagt er det en del av spillet, men det er ikke poenget. Poenget er at man ofte vil prøve å unngå å bli sparket ned. Enten det er av refleks eller ei, Spesielt for en liten, urutinert 18-åring. Man står ikke ute på banen og bevisst tenker at "nå skal jeg fullstendig ignorere fyren som kommer spurtende mot meg, og bare la ting gå sin gang. Nå skal jeg bevise hvor mandig og macho jeg er ved å gi faen og få knekt benet, slik at jeg kan sitte på tribunen i et par måneder".

Alt kan rettferdiggjøres, man må bare vurdere hvor god grunnen er.

Enig!

 

Poenget mitt er at det er forskjell på å hoppe unna for å unngå å bli taklet (og dermed miste fart) og å kaste seg. Det siste er ikke i nærheten av å være OK.

Lenke til kommentar

Nå er heller ikke jeg enig i at Sterling er\har et større potensiale enn Janu, men lov å vise litt takt. Dette er strengt tatt et diskusjonsforum. Du må tåle at noen har andre meninger enn deg.

 

Men det er ikke like kult da. :)

 

Takten forsvinner jo mer sterkøl som går inn i systemet, håper ingen tok skade.

Lenke til kommentar

Han er på ingen måte overrated enda. Vi må nok hype han opp enda litt mer før den tid. Det aldri lett å si hvordan spillere utvikler seg, og noen stagnerer jo. Likevel vil jeg si at Januzaj har et utgangspunkt som gjør at han kan bli blant de beste i verden innen få år. Han har teknikken, hodet og holdningene til det.

 

Så får vi se hva tiden viser. Han er allerede mer målfarlig enn alle Chelseas spisser (sett bort fra Lukaku selvfølgelig), noe forsåvidt Sterling også er :p

 

Det skal vel heller ikke så mye til :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...