Gå til innhold

Hjelp til valg av telefon i julegåve


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde vurdert LG G2. Koster rundt 4000kr og er den beste toppmodellen etter min mening. Vil du ha en vanntett modell hadde også Z1 vært et godt alternativ, men koster litt mer. Hadde ikke kjøpt en iPhone med tanke på at den er dyr og ligger bak spesifikasjonsmessig, og er et produkt mange bruker pga av at "alle" har det.

Lenke til kommentar

Då må eg berre overtale ho til at dei er betre enn iphone ;) Ikkje lett i og med at ho mest sannsynleg aldri kjem til å bruke NFC eller nokre av funksjonane på desse telefonane :S

 

Edit: Kanskje ho kjem til å bruke dei, men ho veit i alle fall ikkje kva dei er for noke ;)

Endret av Rasmus111
Lenke til kommentar

Det er da ikke så vanskelig, men skjønner hva du mener, spesielt med jenter som er rundt den alderen. F.eks. så har G2 Full HD skjerm (1020x1920) i forhold til iPhone (640x1136) som er vesentlig lavere. G2 har nesten dobbelt så stort batteri med 3000 mAh i forhold til 5S med 1570. Og i tillegg til dette har G2 og andre toppmodeller bedre ytelse (2GB Ram i forhold til 1GB, og 2,26 Quad-core i forholdt til 1,3 dual-core) som 5S ligger veldig langt bak. Tror ikke det blir noe problem siden hun ikke har brukt en iPhone før og tenker at hun ikke kan bytte til et nytt OS som jeg har hørt av mange Apple brukere.

Lenke til kommentar

Er ingen apple fanboy Oguz1 men når du oppgir disse specsene burde du kanskje nevne noen ting som dette:

Lg g2 har 5,2 tommer skjerm med en pikseltetthet på 423 iphone 5c har 326 altså ingen voldsom forskjell siden man ser jo antageligvis ikke så veldig forskjell

Lg G2 har en gigantisk skjerm som nevnt tidligere, noen synes kanskje den er litt uhåndterbar?

Nesten dobbelt så stort batteri ja, men også 1,2 tommer større skjerm som trekker strøm

Lg har dessuten et litt dårlig rykte når det gjelder oppdatering til nyere versjoner

Iphone utnytter også komponentene bedre, dette har jeg ingen kilder på så det må man nesten ta med en klype salt, men jeg mener at dette stemmer, lg g2 sine kraftige komponenter trekker også mye strøm som fører til at de trenger større batteri

Det siste er jo det at iphone kanskje gir litt mer "status" som kan være viktig for jenter, og er veldig enkel i bruk. Iphone 5c synes jeg personlig ser stiligere ut, og den kan fåes i mange fine farger.

 

Men samtidig har jo lg g2 fordeler som du nevner, men jeg ser ikke på dem som så veldig store som du mener de er.

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme at jeg hadde gått for en S4, hvis budsjettet er 4000. Du kan også få en S4 Active til 4000 kroner. Og S4 er også ganske høyt oppe på samme lista som iPhone, i forhold til status.
http://www.prisjakt.no/product.php?p=1732378 Her er S4 med LTE og alt.
En S4 Active med LTE ligger også på 4000, http://www.prisjakt.no/product.php?p=1931014 .

Og dersom du også vil spare litt penger, vil jeg påstå at S3 i aller høyeste grad gir masse for pengene, til under 3000 kroner. http://www.prisjakt.no/product.php?p=1434498
S3 er absolutt en svært brukbar telefon i dag, og selv om KitKat sannsynligvis blir den siste oppdateringa til S3, burde det holde i massevis, da S3 allerede er mer enn god nok med de oppdateringene den har i dag :-)

 

En iPhone 5C konkurrerer med S3, og har ikke mulighet til minnekort dersom lagringsplass skulle være noe så ligger 5C på i underkant av 4500 kroner. http://www.prisjakt.no/product.php?p=2180329 (Dette er billigere enn på Apple.no hvor den nesten koster 5000.)

Per pris er det liten tvil. 5C konkurrerer med S3, og det skiller 4500 vs 3000, og 5S konkurrerer med S4, og det skiller i overkant av 5500 vs 4000. S4 har du mulighet til å få i Active-versjonen også, eller Zoom dersom hun er svært glad i å ta bilder, den er med ordentlig blitz og et svært godt kamera, men ser litt mer ut som et kamera.

Jeg vil også igjen nevne dette med lagringsplass, da jeg har sammenlignet billigste mot billigste. iPhone må du derimot kjøpe større utgave med en gang dersom du er usikker på hva som er nok, imens Galaxyene kan du utvide etterhvert, eller kjøpe på samme måte som med iPhone. Med støtte for 64 GB minnekort til brøkdelen av prishoppet fra 16 GB -> 32 GB vet jeg hva jeg velger, i hvert fall.

Men igjen. Jeg liker jo Samsung veldig godt, så det er ikke sikkert jeg er verdens beste og mest nøytrale kilde å hente tips ifra :-)

Lenke til kommentar

Må si som i annen post. Kjøp det hu ønsker seg. Det burde jo ikke være vanskelig. Syns du det er for dyrt så si heller det enn å kjøp noe hun kanskje ikke vil ha.

 

Enig her. Jeg synes ikke det er riktig å være "bedreviter" ovenfor folks julegaveønsker (og det sier jeg med minst mulig kritikk - det er mer enn generell betraktning). Kanskje du kan spleise med noen andre? Ellers er det selvfølgelig en dyr gave - det går an å styre unna og heller kjøpe et par tøfler og. :p

Lenke til kommentar

Jenter på 19 år vil ha iPhone, sånn er det bare. Mange (ikke bare jenter) synes at toppmodeller fra andre merker er for store, og det som har kommet av "mini"-modeller har dårligere specs enn originalen. Dyrt - ja - men vitsen må være at jenta blir fornøyd, så ideen over om å spleise er bra.

Lenke til kommentar

Ikke kjøp Iphone, det er ihvertfall min beste anbefaling!

 

Vist du ser her på denne linken:

http://www.prisjakt.no/product.php?j=2180326,1732378,1172708

 

iphone er dyrere og har mindre skjerm, dårligere prosessor, dårligere kamera, dårligere skjermoppløsning, mindre batteri og batteritid..osv

enn både Smasung galaxy s3 og s4!

 

Kjøp s3 eller s4...

 

Hva skal hun med mobilen for øvrig?

er merket viktig?

Lenke til kommentar

Starta egentlig ikkje diskusjonen for å spare penger ;) Ho ønska seg iphone og den bli brukt heilt normalt. Ville høyre kor stor forskjell det egntleg er på telefonane og om eg kunne overtale ho om att hun kan få seg no bedre enn iphone om hun vil :D

 

Vil liksom ikkje kaste vekk penga på en iphone når ho egentlig kan få noko som er mykje betre! :wee:

Lenke til kommentar

Nå kjenner ikke jeg så veldig mange jenter på 19 (lenger), men da jeg var ung var det fælt få av jentene (og gutta, for så vidt) som brydde seg så veldig om tekniske spesifikasjoner ... :) Det viktige er oftest at det 1) funker og 2) ser bra ut. iPhone'n innfrir på begge punktene, så hvis hun ønsker seg det syns jeg du skal gå for det.

 

Eller finne på noe annet, om den blir for dyr. :)

Lenke til kommentar

Starta egentlig ikkje diskusjonen for å spare penger ;) Ho ønska seg iphone og den bli brukt heilt normalt. Ville høyre kor stor forskjell det egntleg er på telefonane og om eg kunne overtale ho om att hun kan få seg no bedre enn iphone om hun vil :D

 

Vil liksom ikkje kaste vekk penga på en iphone når ho egentlig kan få noko som er mykje betre! :wee:

Vel å spørre her hvor det er så mange med sterke meninger blir som denne tråden har blitt. Hvis du mener Android elle wp er mye bedre enn ios så får du jo bare overtale?

 

Ja Android kan virke mye bedre spec messig, men det vil jo ikke si at det fungerer bedre enn ios bare fordi det ser slik ut på papiret. Ja iphone er dyrere, men det holder seg også bedre i pris. Det finnes 1000 grunner for og i mot. Men det viktigste til slutt er nå uansett hva hun ønsker seg, eller? Vil du overbevise henne om noe annet så peis på, du har 1 uke på deg ;-).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...