Gå til innhold

[Løst] Kjøpe Iphone 5s eller Samsung S3 4g til kona?


Anbefalte innlegg

Hun har i dag huawei 8800 eller noe som hun har klaget på i lengere tid, og så kom Iphone opp på julegavelisten..

I fjor fikk hun Ipad som hun bruker mye (har ikke pc) til netflix og allt annet jeg bruker laptopen til. Har vært å sett på 5s som ser og føles bra ut, men er så helsikes dyr. På jobben har de fleste S3 og de er storfornøyde. Den får man nå til 3000kr. Kona bruker telefonen til å ringe med, som gps, som kamera, sjekke epost og lett surfing som feks prissjekk når hun står i en butikk.

Jeg har nå sett på begge to ganger og må snart ta en avgjørelse. Kan noen hjelpe?

Endret av sjellbjarne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du gjOr nok veldig lurt i aa skaffe en iphone til kona dersom det er iphone hun har lyst paa...

 

Med tanke paa at hun allerede har ipad ogsaa synes jeg det er en nobrainer.

(Jeg har foresten ingen Iprodukter selv, og ville alltid valgt en Galaxy om det var til min egen bruk)

Endret av Jofred
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ettersom S4 bare er en tusing billigere synes jeg det blir lettere å velge 5S, men når differansen mellom S3 og 5S er på 2700kr så blir det litt forskjell. Dessuten virker det som en nedtur at 5s kun har 1års garanti og ingen mulighet for å bytte batteri.

Er mulig Iphonen kan samhandle med den elskede Ipaden noe som vil være ett pluss i tillegg til at hun vet hvordan det fungerer.

Husfreden er nok god uansett, er bare gnieren i meg som vrir seg i smerte. Jeg overtar disse telefonene etter 2år så det er også trist å få en telefon med defekt batteri jeg ikke får byttet.

Lenke til kommentar

Ettersom S4 bare er en tusing billigere synes jeg det blir lettere å velge 5S, men når differansen mellom S3 og 5S er på 2700kr så blir det litt forskjell. Dessuten virker det som en nedtur at 5s kun har 1års garanti og ingen mulighet for å bytte batteri.

Er mulig Iphonen kan samhandle med den elskede Ipaden noe som vil være ett pluss i tillegg til at hun vet hvordan det fungerer.

Husfreden er nok god uansett, er bare gnieren i meg som vrir seg i smerte. Jeg overtar disse telefonene etter 2år så det er også trist å få en telefon med defekt batteri jeg ikke får byttet.

 

Til hvilket bruk er det disse to enhetene skal kommunisere med hverandre, på en måte som blir langt enklere enn med iPad og S3 eller S4? Jeg har S4 og en Galaxy Tab, kan ikke huske å ha overført noe mellom dem.

 

Er det denne kommuniseringen som gjør at du mener iPhone er verdt en tusenlapp ekstra?

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Her ville jeg absolutt ofret litt ekstra penger for å gjøre kona fornøyd. Om hun allerede har en androidtelefon som hun klager på, og en ipad hun er kjempefornøyd med, ville jeg ikke et nytt irritasjonsmoment for henne som hun vil bytte ut ved første anledning.

 

En iPhone vil hun ha i mange år uten at hun trener å bytte den ut, og det høres jo ut som at hun helst vil ha noe enkelt, som funker. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her ville jeg absolutt ofret litt ekstra penger for å gjøre kona fornøyd. Om hun allerede har en androidtelefon som hun klager på, og en ipad hun er kjempefornøyd med, ville jeg ikke et nytt irritasjonsmoment for henne som hun vil bytte ut ved første anledning.

 

En iPhone vil hun ha i mange år uten at hun trener å bytte den ut, og det høres jo ut som at hun helst vil ha noe enkelt, som funker. :)

 

Hun har en Huawei 8800, ikke sammenlign den med f.eks. S4. Android-toppmodellene fungerer ikke noe dårligere enn iPhone, og Android er mer enn enkelt nok (kan ikke skjønne at Android skal være vanskeligere enn iOS).

 

Ser heller ikke for meg at levetiden er noe kortere med Android, vil heller tro den er lengre. Hvor mange er det som går rundt med en "totalskadet" iPhone, med knust glass og det som er? Hvor mange Android-telefoner ser slik ut?

 

Det er også en selvfølge å kunne bytte ut batteriet.

 

Jeg tviler ikke på at hun kanskje har mest lyst på en iPhone, men det handler primært om flokkmentalitet og mangel på kunnskap om alternativene.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hun har en Huawei 8800, ikke sammenlign den med f.eks. S4. Android-toppmodellene fungerer ikke noe dårligere enn iPhone, og Android er mer enn enkelt nok (kan ikke skjønne at Android skal være vanskeligere enn iOS).

 

Ser heller ikke for meg at levetiden er noe kortere med Android, vil heller tro den er lengre. Hvor mange er det som går rundt med en "totalskadet" iPhone, med knust glass og det som er? Hvor mange Android-telefoner ser slik ut?

 

Det er også en selvfølge å kunne bytte ut batteriet.

 

Jeg tviler ikke på at hun kanskje har mest lyst på en iPhone, men det handler primært om flokkmentalitet og mangel på kunnskap om alternativene.

 

Personlig kjenner jeg flere personer med knuste androidtelefoner enn med knust iPhone. Man kan være like uheldig med begge deler. Min erfaring er også at androidtelefoner blir fortere trege og ustabile.

 

Ser heller ikke hvorfor OT kan kjøpe en eldre generasjons samsungtelefon, men ikke en eldre generasjons iphone? En iPhone 4s er like aktuell i dag som en galaxy s3.. Eventuelt kan han muligens få tak i en iPhone 5 eller 5c?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Personlig kjenner jeg flere personer med knuste androidtelefoner enn med knust iPhone. Man kan være like uheldig med begge deler. Min erfaring er også at androidtelefoner blir fortere trege og ustabile.

 

Ser heller ikke hvorfor OT kan kjøpe en eldre generasjons samsungtelefon, men ikke en eldre generasjons iphone? En iPhone 4s er like aktuell i dag som en galaxy s3.. Eventuelt kan han muligens få tak i en iPhone 5 eller 5c?

Nå er riktig nok skjermen laget av plast når det er snakk om Samsung. Plast er mye et mye bedre egnet materiell til mobiltelefoner. Selv har jeg Galaxy s3, jeg har hatt den i ett år aldri syntes at den har vært treg. Jeg ville nok ha anbefalt TS om å kjøpe Iphone siden det er det dama hans ønsker seg.

Endret av Heradon
Lenke til kommentar

Galaxy S3 4g er innafor sånn prismessig det jeg mener man bør betale for en mobil. Jeg har lest litt og det virker som om S3 fortsatt holder mål teknisk og prisen på brukt iphone 5 er for høy i forhold til at det er null garanti. S4 blir det nok ikke da prisen er for lik den hun har satt opp på ønskelista. Apropo ipad så jeg kanskje for meg at det var noen form for interaksjon der med apper og huskelister etc.. Men jeg har egentlig null peiling eller interesse for mobil. Det har ikke min bedre halvdel heller.

Må vel krype til korset og åpne lommeboka. Er litt redd for at iphone er litt mer show-faktor enn kvalitet. Ettersom jeg blir andremann bør den holde i minst 4år uten å bli totalt utdatert eller ubrukelig i form av 3timer standbytid.

Lenke til kommentar

Nå er riktig nok skjermen laget av plast når det er snakk om Samsung. Plast er mye et mye bedre egnet materiell til mobiltelefoner. Selv har jeg Galaxy s3, jeg har hatt den i ett år aldri syntes at den har vært treg. Jeg ville nok ha anbefalt TS om å kjøpe Iphone siden det er det dama hans ønsker seg.

 

Samsung bruker gorillaglass. Hva skjermen er laget av vet jeg ikke, men glasset den ligger bak tåler i hvert fall mye.

 

Tror jeg har sett maks fem Android-telefoner med ødelagt glass eller skjerm. Sikkert ti ganger flere med ødelagt iPhone. Og da finnes det flere Android-telefoner.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Dersom kona har iPad som er hun er fornøyd med, er vel det naturlige valget å kjøpe iPhone også? Dersom 5S er for dyr, kanskje 5C er et alternativ? Nesten 1000-lappen billigere, rask nok, og litt mer ungdommelig design.

 

Kona mi hadde iPad en stund, og har nå fått iPhone etter å ha hatt Windows Phone en stund, og hun er veeeeeldig fornøyd med byttet. Samme apper begge steder, alt er likt, hun kjenner seg igjen begge steder, og supportbehovet har blitt mye lavere.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hun har i dag huawei 8800 eller noe som hun har klaget på i lengere tid, og så kom Iphone opp på julegavelisten..

I fjor fikk hun Ipad som hun bruker mye (har ikke pc) til netflix og allt annet jeg bruker laptopen til. Har vært å sett på 5s som ser og føles bra ut, men er så helsikes dyr. På jobben har de fleste S3 og de er storfornøyde. Den får man nå til 3000kr. Kona bruker telefonen til å ringe med, som gps, som kamera, sjekke epost og lett surfing som feks prissjekk når hun står i en butikk.

Jeg har nå sett på begge to ganger og må snart ta en avgjørelse. Kan noen hjelpe?

 

Hvis hun har iPad vil hun nok foretrekke en iPhone, hva med en iPhone 5C? Den vil kunne vare i mange år og er således en investering. Mange av appene hun har kjøpt på iPad vil kunne overføres til iPhone, og hun kan sette opp til å sync'e automatisk, sånn at om hun kjøper en app på en av dem vil den lastes ned på den andre.

 

Jeg vil anbefale de fleste iPhone heller enn Android, fordi folk flest vil ha noe som funker og er lett å bruke uten å måtte sette seg inn i ting, velge nettleser osv. Jeg hadde selv iPhone i mange år før jeg bytta til HTC One, som jeg liker veldig godt, men den er absolutt ikke for alle. Om hun ikke har gjort det selv, minn henne på å oppdatere til iOS 7 på iPaden, da vil det føles enda mer likt iPhone.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ettersom S4 bare er en tusing billigere synes jeg det blir lettere å velge 5S, men når differansen mellom S3 og 5S er på 2700kr så blir det litt forskjell. Dessuten virker det som en nedtur at 5s kun har 1års garanti og ingen mulighet for å bytte batteri.

Er mulig Iphonen kan samhandle med den elskede Ipaden noe som vil være ett pluss i tillegg til at hun vet hvordan det fungerer.

Husfreden er nok god uansett, er bare gnieren i meg som vrir seg i smerte. Jeg overtar disse telefonene etter 2år så det er også trist å få en telefon med defekt batteri jeg ikke får byttet.

 

S3 vil være utdatert svært snart, tipper at til neste år slutter de å slippe oppdateringer til den. iPhone 5C vil få nyeste iOS-oppdaternger lenge. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Til hvilket bruk er det disse to enhetene skal kommunisere med hverandre, på en måte som blir langt enklere enn med iPad og S3 eller S4? Jeg har S4 og en Galaxy Tab, kan ikke huske å ha overført noe mellom dem.

 

Er det denne kommuniseringen som gjør at du mener iPhone er verdt en tusenlapp ekstra?

 

Du kan fortsette med det du begynte med på den ene, på den andre. Alt oppsett er likt, det synkroniseres via iCloud og App Store (laster du ned en app på den ene havner den automastisk på den andre - hvis du har stilt den inn sånn), fotostrømmen deles, iMessage dukker opp på begge, tabs i nettleseren, med mer. Alt uten mye knot og oppsett.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

S3 vil være utdatert svært snart, tipper at neste år slutter de å slippe oppdateringer til den. iPhone 5C vil få nyeste iOS-oppdaternger lenge. :)

 

Oppdateringer er nesten alltid ganske uinteressant.

 

Velge nettleser? Det følger med en nettleser, evt kan man laste ned Dolphin e.l. Enkelt og smertefritt. Det er heller ikke noe knot med noe.

Lenke til kommentar

 

Oppdateringer er nesten alltid ganske uinteressant.

 

 

Helt helt helt uenig med deg.

 

Men til trådstarter. Kjøp ikke s3 hvertfall. Å min erfaring er at hvis man kjøper de gavene kona vil ha så huskes det lenge. Kjøper man noe de ikke vil ha så huskes det enda lengere ;-). Slutt å vær gnadden mot kona, så får du en enklere hverdag ;-).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er byggekvalitet viktig? Isåfall bør du gå for iPhone. Hvis du ikke vil ha en knirkete plastikktelefon, da.

 

Kona blir nesten garantert mer fornøyd med en iPhone om hun har en iPad hun bruker. Veldig greit med tanke på kjøp av apps og lignende også.

 

Også er det jo selvsagt en kjempefordel at du er sikret oppdateringer i lang tid.

 

Har du eksempler på knirkete plastikktelefoner? Jeg vet ikke om noen telefoner som har dårligere byggekvalitet enn iPhone-modellene. Kanskje noen kinatelefoner som scorer dårligere.

 

Hvor mange apps tror du hun bruker? Hvor mange av disse er felles for iPad og iPhone? Hvor mange av disse er betalte? Hvor mange apps er felles for Huawei'en og en annen Android-telefon?

 

Hva slags oppdateringer er viktige for deg? Jeg har som sagt S4 og ser ikke for meg at jeg trenger oppdateringer det neste året.

Endret av oscrue10
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...