Gå til innhold

Panasonic X920 - Canon R47 - Canon G25 - Canon G30?


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om jeg skal levere tilbake mitt Canon LEGRIA R47 kamera og få tilbake pengene (Elkjøp sin 30 dagers returrett) for så og muligens kjøpe meg enten Panasonic HC X920 eller Canon G25.

 

Hva kan jeg forvente av forbedringer med en av disse to kontra det jeg har i dag (LEGRIA R47) som jo er et langt rimeligere kamera?

 

Vil jeg få noen wow opplevelser, eller snakker vi moderate forbedringer som kanskje ikek sees/merkes sån med en gang?

 

her er hvilke kritterier som er viktig for meg i kronologisk rekkefølge:

 

1. Minst mulig støy i mørke omgivelser

2. Generell videokvalitet

3. Batterikapasitet

4. Byggekvalitet

 

Mengde zoom er helt uinterresant.

 

Setter pris på kjapt svar :)

Endret av Bjerknez
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg regner med du mener videokvalitet?

 

men uansett... jeg er nok ute etter et dedikert videokamera. jeg synes det er langt mer anvendelig enn å drive å knote med et kamera. jeg har prøvd. :)

Bildekvalitet også. Og optisk kvalitet.

 

Men hvis du heller vil ha et dedikert videokamera, så er det lite jeg kan hjelpe med ...

Lenke til kommentar

Jeg har RX100M2 og er fornøyd med video-ytelsen der. Til mitt bruk. Innebygd mikrofon er ikke all verden (og plukker opp zoom-motoren). Men det er kompakt, skarpt, og tålelig kvalitet i dårlig belysning. Kunne gjerne ha hatt bedre AWB. 1080p60 ved fornuftig bitrate er en snedig måte å slippe unna interlacing-dill.

 

Jeg har også litt erfaring med Panasonic, og har god tro på X920. (men nå begynner det å bli på tide å bytte ut hovedbestanddelene som vel kommer fra TM300 eller deromkring?).

 

-k

Lenke til kommentar

Har ikke testet mye ennå og får ikke gjort dette før senere i kveld, men den videoen jeg tok i sted i mørk stue så langt bedre ut enn den fra R47, og det var i full auto.

 

Du store så deilig å ha tilgang til full manuell modus igjen. (eller halvautomatic da) som Av/Tv etc.Merker at dette er et langt mer riktig kamera for meg, og selv om jeg ikke har testet det mer enn noen få minutter, så er magefølesen og førsteinntrykket svært bra og i en helt annen ende enn førsteintrykket jeg fikk med LEGRIA R47.

 

Gleder meg som en unge til å teste dette i dagslys/skumring etc. Bare så synd at det regner og blåser som h**** ute og er bek mørkt.

 

Blir noen sterarinsvideoer og lowlight testing senere i kveld :)

Lenke til kommentar

Det er viktig å ikke se seg blind på bitrate. Det hjelper ikke med større bitrate om sensoren i utgangspunktet er for dålig. Panasonic G6 gir ikke mer en 24 Mbps men gir bedre bilder enn de meste annet.

 

Ellers en litt morsom sirkel du befinner deg i, du gikk fra fullt utstyrt DSLR samling til speilløse kamera, så til enkle videokamera, GoPro og nå beveger du deg oppover sirkelen tilbake mot utgangspunktet som er proffutstyr. Har selv gått i samme fellen :green:

 

Her kan du forløvrig se en sammeligning av sensor størrelsen til kameraene fra størst til minst sensor GoPro (1/2.3"), G25(1/3") og R47(1/4.85").

 

post-48913-0-12626700-1387229306_thumb.gif

Endret av Pc Lynet
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...