Gå til innhold

[Løst] Høy score i Valley Benchmark, lav FPS i BF4?


Haltvire77

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg tok en test med Extreme HD i Valley Benchmark 1.0 og fikk 3929 i score. Når jeg spiller BF4 ligger jeg på de store mapsa (paracel storm, siege of shangai, dawnbreaker) På rundt 50 fps med ultra?

 

PC:

z87 fatal|ty killer hovedkort

Asus Geforce GTX 760 II SLI

i7-4770k @ 4.4ghz

8GB RAM

Endret av Haltvire77
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har 2 stk Asus R9 280X i Crossfire (det er vel hakket bedre kort, tislvarende 770?)

Kjører alt på ultra, på 1920*1080.

Ligger på alt fra 60-130 i FPS på de store brettene, avhengig av hvor mye som skjer på skjermen, og hvor mye av brettet jeg har utsikt over. legger merke til at når stormen settes i gang på paracel storm, så dropper FPS en del (dvs ned til 60-80), men dette er minimum.

 

Er 50 minimum du har, eller et snitt?? Dvs du ligger lavere innimellom?

Lenke til kommentar

Hvilken oppløsning har du?

1920*1080

 

Hva så, du kan ikke definere ytelse fra en test som ikke tar hensyn til 2 GPUer eller scalingen.

 

Sier vell seg selv da, drivere er ikke optimale. Er ihvertfall ikke noe feil med ytelsen hvis du får det du skal i Valley...

 

Sjekk om kortene klokker ned, throttler med andre ord.

Hvordan sjekker jeg om de klokker ned? Har Asus GPU tweak (samme som msi afterburner), kan jeg sjekke der på gpu info imens jeg spiller?

 

Jeg har 2 stk Asus R9 280X i Crossfire (det er vel hakket bedre kort, tislvarende 770?)

Kjører alt på ultra, på 1920*1080.

Ligger på alt fra 60-130 i FPS på de store brettene, avhengig av hvor mye som skjer på skjermen, og hvor mye av brettet jeg har utsikt over. legger merke til at når stormen settes i gang på paracel storm, så dropper FPS en del (dvs ned til 60-80), men dette er minimum.

 

Er 50 minimum du har, eller et snitt?? Dvs du ligger lavere innimellom?

Hmm, spesielt når jeg har mye utsikt så dropper fpsen veldig. Nei noen ganger har jeg faktisk gått ned til 40, f.eks på paracel storm, og det virker som når jeg tar ned grafikken til high og AA off så blir fpsen ikke noe særlig bedre heller. Men på mange baner kan jeg ligge på ganske høy, fra 80 og oppover, men det er baner som ikke krever så veldig mye, f.eks locker. Men noen baner som Golmud Railway kan jeg ligge på veldig høy (ca 100). Er jo klar over at noen baner krever mer enn andre, men virker veldig rart at jeg dropper veldig ofte ned til 50 selv på små baner.

Lenke til kommentar

De variasjonene i FPS du har, har jeg også. Så da har vi begge "samme" variasjoner (bare at jeg ligger litt høyere på minimum). Jeg har ikke testet på andre settinger enn ultra, så kan ikke svare på om å redusere kvaliteten vil hjelpe. Kan prøve å sjekke i morgen kveld, da har jeg tid å prøve det.

 

Om det skal være så stor variasjon, vet jeg ikke, jeg har bare konstatert at "slik er det".

 

Er det noen andre her inne som har SLi/crossfire som har samme variasjon??

Lenke til kommentar

Win7 antar jeg? CPU/os bottleneck

Jeg har lest at noen oppdaterer til windows 8.1 for BF. Vil det virkelig utgjøre en stor forskjell og fikse FPS problemene mine? Er det verdt å betale for det? Fordi Assassins creed black flag kjører helt perfekt på ultra.

Endret av Haltvire77
Lenke til kommentar

Jeg har lest at noen oppdaterer til windows 8.1 for BF. Vil det virkelig utgjøre en stor forskjell og fikse FPS problemene mine? Er det verdt å betale for det? Fordi Assassins creed black flag kjører helt perfekt på ultra.

 

Fordi jeg er lat så gidder jeg ikke lete det opp, men av det jeg husker fikk folk 30% ish høyere min fps med win 8 kontra win 7. Du får søke litt etter det selv.

 

Om det er verdt å betale for det må du nesten vurdere selv.

Lenke til kommentar

Hvis maskinen din fungerer perfekt i andre spill, benchmarks etc. så ville jeg gjort 2 ting.

 

1. Reinstallert driver fra scratch

og da helst med nyeste beta driver fra nvidia

 

2. Sjekket instillinger i BF config din - tving i config eller ta fram console ingame

 

-Instilling som RenderDevice.ForceRenderAheadLimit 0 eller 1 , kan hjelpe mye for bedre gameplay

Denne kan du forøvrig tvinge på i alle spill gjennom driver innstillinger.

 

-Sjekk denne også GameTime.MaxVariableFps <verdi> , ikke nødvendigvis en gamechanger - men du kan leke deg litt å se om det hjelper å sette et "tak" som ikke begrenser GPU'ene dine

 

Ta også fram render.perfoverlayvisible 1 , under spilling - sjekk om det finnes ekstrempeaks på CPU/GPU, eller om grafen er i gul/rød sone konstant. Kan tyde på overbelasting/begrensning av respektive komponent.

 

Som sagt, dette er tips du kan gjøre om det bare er merkbart dårligere ytelse i BF4.

 

Edit: En annen sak, jeg merket ingen signifikant forskjell mellom Windows 7x64 mot Windows 8.1x64. Vi prater 5 til maks. 10fps økning i ulike scenario - noe jeg ikke mener var verdt for min del å bytte til 8.1

Det er mulig det er større forbedring for middelmådige/foreldete maskinoppsett, kontra mitt og lignende oppsett.

Endret av KimmiK
Lenke til kommentar

Hvis maskinen din fungerer perfekt i andre spill, benchmarks etc. så ville jeg gjort 2 ting.

 

1. Reinstallert driver fra scratch

og da helst med nyeste beta driver fra nvidia

 

2. Sjekket instillinger i BF config din - tving i config eller ta fram console ingame

 

-Instilling som RenderDevice.ForceRenderAheadLimit 0 eller 1 , kan hjelpe mye for bedre gameplay

Denne kan du forøvrig tvinge på i alle spill gjennom driver innstillinger.

 

-Sjekk denne også GameTime.MaxVariableFps <verdi> , ikke nødvendigvis en gamechanger - men du kan leke deg litt å se om det hjelper å sette et "tak" som ikke begrenser GPU'ene dine

 

Ta også fram render.perfoverlayvisible 1 , under spilling - sjekk om det finnes ekstrempeaks på CPU/GPU, eller om grafen er i gul/rød sone konstant. Kan tyde på overbelasting/begrensning av respektive komponent.

 

Som sagt, dette er tips du kan gjøre om det bare er merkbart dårligere ytelse i BF4.

 

Edit: En annen sak, jeg merket ingen signifikant forskjell mellom Windows 7x64 mot Windows 8.1x64. Vi prater 5 til maks. 10fps økning i ulike scenario - noe jeg ikke mener var verdt for min del å bytte til 8.1

Det er mulig det er større forbedring for middelmådige/foreldete maskinoppsett, kontra mitt og lignende oppsett.

Takk for svar! Det skal jeg sjekke! Jeg kjøpte windows 8.1 og har det installert, skal ta en test senere og se hvordan resultatene blir. Men for øyeblikket så har den nye patchen til BF kommet ut i dag og alle med SLI har flickering in-game... Jaja :) Får teste det ut når det er fikset.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...