Gå til innhold

Irriterende mangel på spill om 1700-1800


Anbefalte innlegg

Vi har noen grand strategy spill, noen fra AEOGD og så har vi europa universals.

 

Men ingen som faktisk viser slagene(hvis man ser bort fra elendige empire total war)

 

Vi har ingen spill som tar for seg Spanske arvefølge krigen eller 7 års krigen.

 

Det finnes noen gamle spill fra 90tallet som var turn based, men de funker ikke så bra i deg og er litt vel gamle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi har noen grand strategy spill, noen fra AEOGD og så har vi europa universals.

 

Men ingen som faktisk viser slagene(hvis man ser bort fra elendige empire total war)

 

Vi har ingen spill som tar for seg Spanske arvefølge krigen eller 7 års krigen.

 

Det finnes noen gamle spill fra 90tallet som var turn based, men de funker ikke så bra i deg og er litt vel gamle.

Sjekk Cossacks:European War, spillet er fra 2001 men er meget bra og er akkurat det du leter etter.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Vi har noen grand strategy spill, noen fra AEOGD og så har vi europa universals.

 

Men ingen som faktisk viser slagene(hvis man ser bort fra elendige empire total war)

 

Vi har ingen spill som tar for seg Spanske arvefølge krigen eller 7 års krigen.

 

Det finnes noen gamle spill fra 90tallet som var turn based, men de funker ikke så bra i deg og er litt vel gamle.

 

Hehe, jeg synes altid du er litt vrang når du konsekventer omtaler Empire som elendig. Kjenner godt til argumentene dine, men de er jo selfølgelig riktige. Uniformer, størrelsen på hærer, dårlig Ai osv. Jeg som deg, er av den oppfattelsen at realisme er gøy, jo mer realistisk jo artigere er det. Men desverre er det få utviklere som tenker/tør det samme. Men dette til tross, med sine mini slag, så synes jeg Empire og napoleon er gode og artige spill. Multiplayer campagne napoleon er meget underholdende. Ja det er en svært unøyaktig gjengivelse av 1700 talls krigføring, men noen ganger må man ta hva man har og nyte det for hva det er.

Men missforstå meg rett, jeg er egentlig enig i deg, jeg bare synes det er dumt du ikke klarer å like Empire ;)

Lenke til kommentar

 

Hehe, jeg synes altid du er litt vrang når du konsekventer omtaler Empire som elendig. Kjenner godt til argumentene dine, men de er jo selfølgelig riktige. Uniformer, størrelsen på hærer, dårlig Ai osv. Jeg som deg, er av den oppfattelsen at realisme er gøy, jo mer realistisk jo artigere er det. Men desverre er det få utviklere som tenker/tør det samme. Men dette til tross, med sine mini slag, så synes jeg Empire og napoleon er gode og artige spill. Multiplayer campagne napoleon er meget underholdende. Ja det er en svært unøyaktig gjengivelse av 1700 talls krigføring, men noen ganger må man ta hva man har og nyte det for hva det er.

Men missforstå meg rett, jeg er egentlig enig i deg, jeg bare synes det er dumt du ikke klarer å like Empire ;)

 

Når du nevner det spiller jeg nå faktisk litt Empire og koser meg nesten.

jeg maler prøysere og østrikere fra 7års krigen nå, og måtte bare ha litt action.

Bruker darth mod, og noen av uniformene for prøysen og østrike er riktish for 7års krigen, så jeg må bare "overse" at jeg nå er i 1720 og er fremdeles 30 år til de uniformene dukker opp. Bare late som spillet er et 7års krigs spill.

Men er jo ikke mye utfordring i spillet da, så langt ikke tapt et eneste spill. Så slagene handler mer om hvor mye jeg kan knuse fienden. Ingen av mine enheter har gått tapt så langt.

 

Så har fremdeles de pikemen folka du starter med og de er nå level 6 eller noe.

Har også en del grenadierer jeg følger ekstra med på, og prøver å levle.

 

Fienden tar jo ikke og forsker på militære i det hele tatt, så jeg har rankfire og socket bayonetter mens fienden fremdeles bare skyter med første ranken sin og har ikke bayonetter i det hele tatt.

 

Eneste militære oppgradering jeg har sett fienden ha er at de har fått mer "moderne" artilleri, altså de har 12pders i stede for sakers osv. ellers er de flere tiår etter meg i militære teknoligi treet.

 

Napoleon greier jeg ikke spille av div grunner.

 

1. spillet krasher rett som det er.

2. takler ikke slag fra napoleons krigene med 1500 mann.

3 uniformen er ca. riktige men også feil, de gjør masse rare uniforms feil, noe jeg ikke skjønner, da uniformer fra napoleons krigene er ekstremt godt dokumenter i uniformer, den minste lille rare staten finnes det dusinvis av kilder for med uniformer

Lenke til kommentar

 

Når du nevner det spiller jeg nå faktisk litt Empire og koser meg nesten.

jeg maler prøysere og østrikere fra 7års krigen nå, og måtte bare ha litt action.

Bruker darth mod, og noen av uniformene for prøysen og østrike er riktish for 7års krigen, så jeg må bare "overse" at jeg nå er i 1720 og er fremdeles 30 år til de uniformene dukker opp. Bare late som spillet er et 7års krigs spill.

Men er jo ikke mye utfordring i spillet da, så langt ikke tapt et eneste spill. Så slagene handler mer om hvor mye jeg kan knuse fienden. Ingen av mine enheter har gått tapt så langt.

 

Så har fremdeles de pikemen folka du starter med og de er nå level 6 eller noe.

Har også en del grenadierer jeg følger ekstra med på, og prøver å levle.

 

Fienden tar jo ikke og forsker på militære i det hele tatt, så jeg har rankfire og socket bayonetter mens fienden fremdeles bare skyter med første ranken sin og har ikke bayonetter i det hele tatt.

 

Eneste militære oppgradering jeg har sett fienden ha er at de har fått mer "moderne" artilleri, altså de har 12pders i stede for sakers osv. ellers er de flere tiår etter meg i militære teknoligi treet.

 

Napoleon greier jeg ikke spille av div grunner.

 

1. spillet krasher rett som det er.

2. takler ikke slag fra napoleons krigene med 1500 mann.

3 uniformen er ca. riktige men også feil, de gjør masse rare uniforms feil, noe jeg ikke skjønner, da uniformer fra napoleons krigene er ekstremt godt dokumenter i uniformer, den minste lille rare staten finnes det dusinvis av kilder for med uniformer

 

Hvordan spiller du? Reloader du når du gjør en feil, taper ett slag osv? Jeg spiller totalt uten reload, altid gjort det med total war serien. Det gjør det sinnsykt mer utfordrende. Ja man vinner som regel de fleste slag man kjemper, men når man havner i flerfronts kriger, er man fort i hardt vær uansett, vinner slaget taper krigen if you see my point. Spiller en campagne med Russland nå (Empire), som jeg ikke tror jeg kommer til å vinne. I krig med Sverige, Otoman og ett par av disse islamske statene jeg ikke husker navnet på. Jeg har overlevd så langt, bare fordi jeg innimellom klarer å forhandle frem korvarige fredsavtaler som gir meg 2-3 runder med pusterom før de angriper igjen.

 

Uansett, Spill total war uten å reloade når man gjør feil, da blir det med en gang litt mer utfordrende

Lenke til kommentar

Reloader aldri selv når jeg trykker feil, trykket auto resolve et par ganger som har ført til tap, selv om jeg lett hadde vunnet om jeg tok slaget selv, men trykket feil, tok ikke å loada da.

 

Var en stund i krig med Polen lituenia, russland, saxony, østrike og courtland, fikk fred med østrike etter jeg tok over prauge, har tatt over warsaw og div andre større steder. har egentlig bare 2 hærer, men bygger en tredie nå,

 

En fordel med empire er at fiendens små hærer som er helt uburklig i rome 2 osv, har en oppgave i empire med å plage deg økonomisk ved å ta disse små byene dine som gir deg penger osv.

 

Noe som gjør at fineden er litt plagende ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...