Gå til innhold

Komponent hjelp, gaming pc. 10-15k


Anbefalte innlegg

Jeg har nå endelig fått spart nok cash til å bygge en ny pc, har sittet på en bærbar i snart fire år og kjenner med lei på dårlig grafikk og ytelse. PCen kommer tl å bli brukt mest til spilling, kanskje litt redigering av bilder. Har lyst på bra flyt i spill med optimale instillinger og at pcen skal være litt fermtidsrettet. Håper det er noen som har tid og lyst til å hjelpe en stakkar man på bærtur.

 

 

Kabinett: Har valgt dette kabinettet fordi det virker som det er god plass til evt costum vannkjøing siden. Men er det noen innspill på bedre, god plass og billigere er det bare å komme med innspill.

 

Corsair Obsidian Series 750D

 

SSD: Helt greit valg(?)

 

Samsung EVO 250GB

 

CPU: Er vel rettet inn mot gaming. Veldig stor ytelses hopp opp til i7?

 

Intel i5 4670k

 

Hovedkort: Tok fra oppsettet til MariusJS. Noen andre kort som burde vurders? (Må si jeg liker pcb fargen, ikke bare rødt)

 

ASRock Z87 Extreme6 ac

 

PSU: Her er jeg veldig usikker. Tenker framtidsrettet, vannkjøing og sli evt senere. Er det noen andre som er bedre til samme/billigere penge?

 

Corsair AX 860

 

RAM: Holder det med 8 gb?

 

Corsair Vengeance Pro DDR3 1866 MHz 16 GB

 

GPU: Hadde lenge 780ti i handlekurven, men syns det ble litt dyrt. Er det veldig stor ytelses forskjell? Burde burde jeg gå for 780ti og gå ned på noe annet?

 

EVGA GeForce GTX 780 3GB Superclocked

 

OS: Regner med at 8 er et greit valg.

 

Windows 8

 

 

Skjerm:

 

ASUS VG248QE

 

 

Link til hele listen i prisguiden.

 

 

 

Takk!

Endret av sinsyv
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser veldig bra ut, med fornuftige valg.

 

Ville også klart gått for GTX 780 og i5 CPU fremfor GTX 780ti og i7.

 

Når det gjelder minne så får du lite eller ingenting igjen for å gå for høyere enn 1600mhz. Ville gått litt "ned" på den fronten og lagt pengene i en bedre CPU kjøler. Et rimelig men godt alternativ er feks Cooler Master Hyper 212 EVO.

 

Om du spiller mye fps spill så kan det være lurt å se på en 120hz skjerm. BenQ og Asus har gode alternativer der.

Endret av fflex
Lenke til kommentar

Ser veldig bra ut, med fornuftige valg.

 

Ville også klart gått for GTX 780 og i5 CPU fremfor GTX 780ti og i7.

 

Når det gjelder minne så får du lite eller ingenting igjen for å gå for høyere enn 1600mhz. Ville gått litt "ned" på den fronten og lagt pengene i en bedre CPU kjøler. Et rimelig men godt alternativ er feks Cooler Master Hyper 212 EVO.

 

Om du spiller mye fps spill så kan det være lurt å se på en 120hz skjerm. BenQ og Asus har gode alternativer der.

 

Så du mener 780 vs 780ti på pris/ytelse så er 780 et greit valg? Men er det da evt den beste 780 modellen, eller det andre som er et bedre valg? At det ble 2133 MHz er vel litt tilfeldig, ville ha svart pcb og en 8 gb brikke, tok den første og beste jeg fant. :) Skal titte litt lundt på skjermer, noe jeg bør være ops på når jeg ser på det?

 

edit: så nå at det var en dobbelpakning.

Endret av sinsyv
Lenke til kommentar

Ja, er ikke helt meg heller. Men har nok sett for mye på Singularity computers på yt. :dribble: Har jo bare hørt gode ting om Asrock, så blir artig å prøve noe nytt.

 

 

Men tror du det lønner seg å vente over jul, kanskje det blir januarsalg eller romjulssalg?

Endret av sinsyv
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...