Gå til innhold

billige dvd-r plater... elendig!?


Anbefalte innlegg

Datawrite 4x Red Top (Princo Dye) funker greit i 2x maks på Pioneer dvd-105, med nyeste 1.31 rpc1 free + 2x for all bios .. da fikk jeg jevn lese kurve i dvd-rommen .. brent i 4x så fikk jeg drops på slutten , og det "hakket" på slutten av filmen i stand alone (billig united spiller som tar _ALT_)

DVR-106 skal i følge utsagn på forum.firmware-flash.com fra de som har prøvd begge være ganske mye bedre på dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Datawrite 4x Red Top (Princo Dye) funker greit i 2x maks på Pioneer dvd-105, med nyeste 1.31 rpc1 free + 2x for all bios .. da fikk jeg jevn lese kurve i dvd-rommen .. brent i 4x så fikk jeg drops på slutten , og det "hakket" på slutten av filmen i stand alone (billig united spiller som tar _ALT_)

DVR-106 skal i følge utsagn på forum.firmware-flash.com fra de som har prøvd begge være ganske mye bedre på dette.

 

Ja får jo håpe de har tatt seg inn igjen , for de dreit seg no jævli med 105 brenneren ..den var mega skuff ;) 104/a04'n er jo veldig god egentlig .. mens 105 ble aldri no suksess.. så får håpe for de at 106 blir bra/er bra ;D

 

Skal ha meg Plextor sin uansett.. men ska teste nec sin nd1300 med samtlige plater fra brenner.no .. får sån samlepakke til test.. så skal jeg returnere den på 14 dagers om den er dårlig ..

 

Jeg tor ikke du får brent de 1x white label i mer en 1x .. de er sån limited så du får bare velg 1x .. ;/ vet ikke om d kan ungås i no program ? at en kan force speed..

Lenke til kommentar

1: princo funker konge med DVR-106 og firmware 1.07 på 4X :)

 

Kvalitetstest her:

 

DVR-106 med firmware 1.05:

 

princo%20memorex%20scannedat2x.PNG

 

DVR-106 med firmware 1.07:

 

princo%20memorex107%20scannedat2x.PNG

 

Legg merke til økningen i feil på slutten av platen, dette er fikset med firmware 1.07.

 

Til sammenligning her er samme platetype (princo 4X) brent på plextor PX-708A firmware 1.02:

 

princo%20plex102%20scannedat2x.PNG

 

Selv om plextoren har det gjennomsnittlig laveste feilnivået så er det disse platene som har mest problemer på slutten som man kan se ut av testene. Obs på at skalaene er ulike, slik at DVR-106 v1.07 ser dårligere ut siden skalaen kun går til 16 PI(parity Inner) og 5 PO(parity outer).

 

Og til NEC ND1300A: http://herrie.rpc1.org her finner du nyeste offisielle v1.08 firmware og hacket 1.07v4 (bedre media støtte).

 

Ja selv om de bare funker på 1X de drittplatene så er det ok...kan brenne mens jeg surfer på internett f.eks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...