Gå til innhold

billige dvd-r plater... elendig!?


Anbefalte innlegg

Har tatt en del backup av dvd filmer i det siste....

 

Har brent de på røde Datawrite plater til 16 kr. stykket fra Multicom.

 

Har en Pioneer DV-360 i stuen. Som eg nettopp kjøpte p.g.a at den gamle noname spilleren begynte å hakke et stykke ut i filmen. Pioneeren skulle være bra på dette...

 

Problemet er at når det gjenstår ti - femten minutt igjen av filmen, klikker dvd spilleren. Den stopper opp, hakker og så videre. Har brent filmen på en Verbatim DVD-RW, då spiller den helt fint av.

 

Problemplatene er testet på andre stasjonære og pc dvd spillere med perfekt avspilling...

 

Vil det bedre seg om eg brenner filmene over på skikkelige plater (Verbatim). Eller må filmene kodes på nytt igjen?

 

Er dette en reklamasjons sak på Pioneer spilleren i og med at platene spiller perfekt på andre dvd spillere??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er Princo. Det ser desverre ut til at kvaliteten på platene deres har blitt dårligere. Om du brenner dem på 2x i stedet for 4x virker de bedre. Om ikke du har Pioneer-brenner, eller muligens den nye Plextoren, vil jeg egentlig ikke anbefale å bruke dem. Jeg bruker dem dog selv, og iom. at de er drittbillige hos brenner.no, kommer jeg nok til å fortsette med det. Har personlig egentlig ikke hatt noe særlig problemer med dem.

Lenke til kommentar

jaja... Kjøpte en spindel med røde Datawrite hos komplett også for en stund siden. Med Sony500 klarte jeg å brenne 10 av 20 plater. Med Plextor 708 har jeg brent 3 av 4 (har altså 1 igjen). Så kjøpte jeg noen andre billige plater fra Komplett/Datakjeden. Medianca DVD+R. Har brent 1 med Sonyen som gikk til helv.... og 2 nå med Plextoren hvor 1 gikk til helv... I butikken påsto dem at det var 4X plater, men hverken i Sony eller Plextor brenner de med mer enn 2.4

 

Bare Spaceworld snart får inn igjen Memorex DVD+R 4x igjen nå, så slipper jeg å blakke meg på Verbatim.

 

5 Verbatim 4x (8x på Plextoren) hos Binders : 129,-

5 Memorex 4x (8x på Plextoren) hos Spaceworld : 99,-

Lenke til kommentar

Jeg har handlet veldig mye på brenner.no, og det må være en av de bedre webshoppene ;) Selv om den ser litt jalla ut.. hehe :)

Nå kjøper jeg heller plater på komplett.no, fordi det er billigere..

Dette gjelder + plater og ikke - plater. Kjøper 100pack med datawrite (gule) og disse fungerer utmerket og blir lest overalt. 13,6kr pr plate er heller ikke ille synes jeg..

Lenke til kommentar
5 Verbatim 4x (8x på Plextoren) hos Binders : 129,-

5 Memorex 4x (8x på Plextoren) hos Spaceworld : 99,-

Å brenne 4x-plater på 8x er egentlig å be om problemer, siden antall lavnivåfeil øker ganske mye. En god DVD-spiller vil vanligvis ikke ha noen problemer med å lese dem likevel, men dårligere kan få, og de vil sansynligvis ikke vare så lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...