Gå til innhold

billige dvd-r plater... elendig!?


Anbefalte innlegg

5 Verbatim 4x (8x på Plextoren) hos Binders : 129,-

5 Memorex 4x (8x på Plextoren) hos Spaceworld : 99,-

Å brenne 4x-plater på 8x er egentlig å be om problemer, siden antall lavnivåfeil øker ganske mye. En god DVD-spiller vil vanligvis ikke ha noen problemer med å lese dem likevel, men dårligere kan få, og de vil sansynligvis ikke vare så lenge.

 

Vet du hva du snakker om eller bare synser du ???

 

Within the package there is a little notice that lets you know the drive is capable of writing 4X DVD+R media at speeds of 8X. But not all the media is supported. If the media could not be recorded at 8X, the unit will automatically lower the speed at 4X. Therefore you will not need to worry in case your DVD+R disc is not capable of higher speeds. The technology which monitors the recording activity, PoweRec, will constantly check error rate and heat emission while writing the DVD+R disc, and it will adjust the recording speed accordingly. And because we are on the subject, you will better check out the Plextor web site. You will there find a list of recommended media, and 4X media that can be recorded at 8X. The later are manufactured by Ricoh, Taiyo Yuden, and Verbatim (Mitsubishi Chemical).

 

Flere steder kan man lese at dvd-brennere fungerer best på maks brenne-hastighet.

 

Alle Memorex og Verbatim platene brennes feilfritt opp mot 8X hastighet (7.4X ca.)

 

Backups av filmer jeg har gjort er også helt perfekt.

 

.:.:.:.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg leste en grundig test av forskjellige DVD+/-R plater i forrige uke men kan ikke finne den igjen nå... Har lett etter den. Det var vannvittig forskjell i kvalitet. Kvaliteten ble målt som anntall bit feil på platene, både feil som var korrigerbare via feilkorrigeringskodingen og evt som ikke kunne korrigeres. Gjennomgående var billigplatene ille. Selv om de var lesbare så var det allikevel mye høyere feilrate som kan by på problemer seinere eller på forskjellige avspillere.

 

Konklusjonen var ihvertfall å holde seg til kjente merkenavn for å unngå problemer. Sikkert ikke uten grunn at NEC ikke har hatt lyst til å supportere visse plater.

 

Men, noen som har lest en slik test som husker hvor det var igjen??

Lenke til kommentar
Å brenne 4x-plater på 8x er egentlig å be om problemer, siden antall lavnivåfeil øker ganske mye.

Vet du hva du snakker om eller bare synser du ???

Denne testen viser det nokså tydelig. Se "Verbatim 4x DVD+R (Recorded at 8x)". Her har brenneren begynt med høy hastighet, men så gått ned. Det er ikke så vanskelig å se hvor det skjedde. TaiyoYuden er brent på 8x hele veien, og er så vidt jeg kan forstå av grafen uleselige på slutten. 200 PO-feil er ihvertfall vanligvis ikke mulig å rette opp med den innebygde feilkorrigeringen.

 

Den korte 200-feilen midt på platene er nok imidlertid målefeil. Jeg har sett dem endel ganger på platene jeg tester, men det har aldri vært umulig å lese dem.

Lenke til kommentar
5 Verbatim 4x (8x på Plextoren) hos Binders : 129,-

5 Memorex 4x (8x på Plextoren) hos Spaceworld : 99,-

DVD+R JC Verbatim 5pk kr 169 og DVD+RW Verbatim 4,7Gb.JC kr 49

 

Memorex DVD+R 4X 5 pack jewel case kr 129

 

Har du noen spesialavtale eller kan du noen triks i ludo som vi andre ikke vet om, eller hva?

 

????

Det er prisen på henholdsvis Binders og Spaceworld her i Bergen. At du bor i Stavanger kan ikke jeg noe for....

 

:)

Lenke til kommentar
Det er prisen på henholdsvis Binders og Spaceworld her i Bergen. At du bor i Stavanger kan ikke jeg noe for....:)

Linkene er nation wide, helt uten relasjon til bosted.

 

Men Binders har en STUDENTKAMPANJE, og der ser vi på side 7 henholdsvis DVD+R til 129 og DVD-R til 139. Der har vi altså ludotrikset for Binders del.

 

Hva SpaceWorld angår står det å lese Pris og vareutvalg kan variere fra butikk til butikk, hadde sikkert klart å krangle meg til samme pris. Men nå går jeg aldri på SpaceWorld og handler, så ...

 

Tenker å ta en tur til Binders og handle inn Verbatim til min Plextor 8x.

Lenke til kommentar

Jeg har en pioneer A05 og har bare brukt plater fra brenner.no. Har brent over 100 dvd-r og aldri, aldri hatt en eneste feilbrenning eller plate som ikke virket.

Platene funker på min powerbook, min stuespiller, damas bærbare og en kompis sin stuespiller. Så tror ikke det er "billig som er dårlig"...

Lenke til kommentar

Brente no fra de billige Datawrite platene, og over på Verbatim... Det var då samme problemet på Pioneer standalone spilleren min, men når eg tok en ny backup av filmen fra original til Verbatim gikk det helt fint. Testet datawrite platen først på en annen standalone spiller, den virket da helt fint.

 

Kan eg gå der eg kjøpte Pioneer standalone spilleren min for en uke siden, og heve kjøpet?? Den ble ikkje kjøpt over internett.

 

Eller kor mange ganger må den inn på service før man kan heve kjøpet??

Lenke til kommentar

Sukk .. dette problemet med dvd media er noe herk ;) Cd media er så greit.. der funker alt av noname og alt billi dritt i 40x og sånt uten problemer.. mens dvd media er det jo stress omtrent i 2x på noen brennere.. og mange 4x brennere sliter med ant en dyre media.. synd at det er slik ;/

 

Har selv hatt MYE problemer med den forrige Pioneer dvd-105 jeg hadde.. får en NEC ND-1300 i morra , men jeg har seriøst lyst å skaffe meg en ekstra Pioneer dvd-a04 (gammel 2x brenner) for dette er en av de beste dvd brennerne som noen gang har vært.. med bra firmware tar den alt av billig media i 2x uten problemer så og si .. og det blir mye bere kvalitet , en når jeg f.eks. brukte min Pioneer dvd-105 og brant i 2x.. har noe med "writing strategy" .. det ligger jo i firmwaren åssen den skal brenne på forskjellige media.. leste litt på det ang cracka nec nd-1300 firmware og sånt.

 

Datawrite 4x Red Top (Princo Dye) funker greit i 2x maks på Pioneer dvd-105, med nyeste 1.31 rpc1 free + 2x for all bios .. da fikk jeg jevn lese kurve i dvd-rommen .. brent i 4x så fikk jeg drops på slutten , og det "hakket" på slutten av filmen i stand alone (billig united spiller som tar _ALT_)

 

så til dere som skal ha billig media.. dere får bare belage dere på å brenne på lavere hastigheter.. slik er det bare ;) Event. Plextor sin nye 708 brenner (4x dvd-r/8x dvd+r) den skal være god på billig media.. men brenneren koster jo over det dobbelte av f.eks. nec nd1300 og da)

 

Men brenner du mye sparer du det fort inn igjen ved bruk av rimeligere media.. men de har jo ikke alverdens "sikkerhet" .. men duger til mp3'er spill og filmer.. er jo ikke verdens undergang om en film eller tre ikke funker etter etpar år ;) ska du ha no orntli , kjøper du originalt anyweh.

 

børner out

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...