Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilde-Quiz - Gjett bilen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Neida, den er fra billandet som er mest kjent for adskillig større biler.

 

Edit: Den er amerikansk fra rett etter krigen.

 

edit2: Det ser ut som interessen er dalende ja. Fabrikken lagde biler fra 1939 til 1952 og de produserte 24871 biler. Kom igjen da... den er ikke så vanskelig.

Endret av Mythos
Lenke til kommentar

Jeg tror jeg må gi Mythos rett på forslaget om Corona 1961. Det er egentlig en Toyopet Tiara 1963, men når jeg ser på bilder av Corona fra 1961, ser jeg ikke forskjell. Jeg mener å huske at det er slik at selskapet Toyota solgte biler under navnet Toyopet fram til midten-slutten av sekstitallet. Toyolet, som Fanboy nevner, var såvidt brukt om en Crown-modell på USA-markedet på midten av sekstitallet. Jeg tror Corona endret navn til Tiara på et eller annet tidspunkt (1963?). Før det hadde de hatt lite suksess på USA-markedet med Crown-navnet på omtrent den samme bilen. Senere, på sytti-tallet, var Corona en mindre bil enn Crown, og Tiara var ikke-eksisterende. Men det er en annen historie.

 

Det er mulig dette er litt upresist. Hvis noen synes det er viktig å korrigere, kan de gjøre det. Men uansett er det Mythos som får legge ut en ny bil.

Endret av perjohan
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132
Jeg tenker det er noe italiensk med argentinske aner, med en modell som har fått navn fra en racerbane utenfor Roma.

 

Med dette tipset kom DeTomaso Vallelunga som første treff på google

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...