Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilde-Quiz - Gjett bilen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Da fant jeg den. Den var ikke lett. Det er en fransk Ford Comete (eller Simca Comete). Med slektskap til Facel, av alle ting. Det er vel kanskje den logoen man ser ned på skjermen? Det forvirret meg litt.

 

EDIT: Jeg limer inn litt om slketskapet til Facel:

Before and during the period of Facel Vega production there was another side to the Facel business: building special bodies for the major car companies, Ford (France) and Simca in particular. These low production coupés and convertibles received in-house styling by Jean Daninos, the Facel chief.

Endret av perjohan
Lenke til kommentar

Er vi fortsatt på Ford-modeller med franske navn? Jeg har lett og lett etter Ford Sabre 150 som inspirerte Turbotraction eller Turbot-Rhino I som vi hadde her 5. mars, men jeg får bare treff på båtmotorer, så jeg kan ikke si om det er eller ikke kna være en Ford Sabre.

Lenke til kommentar

For å si det enkelt: Du er helt på villspor.

 

Noen hint, kanskje?:

- europeisk bilfabrikk

- kjent for flere racingmodeller enn vamlige biler

- har vært assosiert med et mer kjent merke

 

EDIT: Der var jeg litt sein. Det var Svinks som var på villspor. Osca Vignale Berlinetta fra 1955 er helt riktig

Endret av perjohan
Lenke til kommentar

Bilen er nesten dønn lik de to forrige, men et kjennetegn kan være de vertikal støtfangerne. Cobra, AC Cobra, hvis jeg ikke er på blindspor. Men disse er jo håndbygd med masse variasjoner i karosseri og motor, så hvilken det er blir litt sært å vite. Neppe Shelby. En Bristol Ace?

 

PS: Nå ser jeg at AC Cobra var noe av det første som ble foreslått. Men siden Bristol Ace eller AC Bristol på et Cobra-nettsted ikke regnes som en Cobra men som en forløper og inspirasjon, samt at grill, luftinntak og støtfangere er ganske så likt, står forslaget om Bristol Ace ved lag.

 

Noe sånt: http://en.wikipedia.org/wiki/Image:1961-ac-001.jpg

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...