Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilde-Quiz - Gjett bilen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vauxhall Viva fra tidlig sekstitall. Hvis de brukte nummerbetegnelse på modellene, må vel dette ha vært serie 1 eller mk1.

 

EDIT: Kommentar til Svinks innlegg over, som jeg leste en gang til nettopp: Jeg tror ikke Opel og Vauxhall ble "slektninger" i GM før på syttitallet. Det var i hvert fall først på midten av syttitallet de fikk særlig familielikhet. (Victor og Rekord, f.eks). Senere ble de bare mer og mer lik. Jeg søkte opp Vivaen nå nettopp, og ser at denne første modellserien startet i 1963. Så det er nok den du har i tankene, men bare ikke vil si.... :)

Endret av perjohan
Lenke til kommentar

Om det ikke er England, så er det vel Italia. Det likner på Ferrari, men jeg har ikke funnet modellen. Jeg er ikke så inne på 50-talls Ferrari.

 

EDIT: Etter nærmere ettertanke, er den ikke elegant nok til å være en Ferrari, i hvert fall ikke fra Pininfarina. Det var vel derfor jeg så mot England og Bristol. Men hva med noe italiensk (ikke Ferrari) lagd av Zagato?

Endret av perjohan
Lenke til kommentar

Italia er også feil land. Bilmerket lever i beste velgående, men ikke lenger i landet oppgavebilen ble produsert.

 

edit:

Kan jo legge til at bilmerket som startet produksjonen av denne modellen trakk seg ut av landet og solgte rettighetene til et annet merke så modellen ble solgt under et annet navn det siste året den ble produsert. Det nye merket ble senere solgt og er gått over i historien. Så i denne bilen er det endel bilhistorie involvert...

Endret av Mythos
Lenke til kommentar

Virgil Exner kunne ha tegna den grillen, men ellers er den for moderat og "europeisk" i linjene. Filler'n, jeg er sikker på at jeg har sett den bilen før i jakt på en løsning på en oppgave her, men hvor kan det ha vært...

 

Kan et av hjemlandene til bilmerket være Sveits?

Endret av Svinks
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...