Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilde-Quiz - Gjett bilen!


Anbefalte innlegg

Jeg synes også jeg har sett dette før, og "har det på tunga".

 

Den første bilen jeg tenkte på var Glas, men jeg har ikke funnet noen bil som ser ut som denne når jeg har søkt på nettet.

Jeg vil anta at denne bilen ikke er en DDR-bil siden den har så fin design og attpåtil har hvite dekksider. Altså må den komme fra Vest.

 

Jeg kan tenke meg at det er en bil fra en fabrikk som sluttet å eksistere, eller ble kjøpt opp av en annen fabrikk - og at dette er en bil som kun var i produksjon en kort stund.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg går å lurer på om det kan være en Neckar. Far min hadde en Neckar Jagst og de har jo italienske søstre.

Neckar produserte jo også større biler og det er vel ikke umulig at de også produserte denne bilen som jeg ikke finner bilde av på nettet (ennå).

 

Jeg synes bilen ser italiensk ut, og det er vel ikke så rart siden Bertone har designet den - så vidt jeg vet så hadde ikke Bertone oppdrag for så mange tyske bilfabrikker på 50 og 60 tallet bortsett fra BMW, - og denne bilen har jo ingen nyrer i grillen - så BMW er nok utelukket.

 

Derfor tror jeg at Fiat har gitt dem oppdraget med å designe en Fiat - og at dette da er Neckarvutgaven. Designmessig ser den ut til å være fra første del av 60tallet.

Lenke til kommentar

Korrekt.

 

Neckar het opprinnelig NSU-Fiat og ble produsert på NSUs tidligere bilfabrikk i da NSU i 1929 ga opp bilproduksjon og konsentrerte seg om motorsykler. Men da NSU i 1957 bestemte seg for å begynne med bilproduksjon igjen ble NSU-Fiat omdøpt til Neckar, oppkalt etter elven Neckar. Bilmerket Neckar ble avsluttet i 1971.

 

Søstermodellen til Neckar 1500 TS Coupé var den italienske Siata TS Coupé og begge bilene var basert på Fiat 1500.

 

Din tur turboknut.

Lenke til kommentar

Mythos kjenner nok svaret, nemlig Borgward 2,3 P100, Borgwards aller siste modell. 2,3-litersmotoren ga 100 hester, bilen veide 1235 kg, hadde uavhengige hjuloppheng på alle hjul og kunne fåes med luftfjæring. Den var i produksjon i Tyskland 1959-1961. I 1961 ble tyske Borgward konkursbegjært og kjøpt opp av BMW, men i Mexoco fortsatte produksjonen av Borgward 2,3 P100 til slutten av 60-tallet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...