Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilde-Quiz - Gjett bilen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Beklager! :blush:

Trodde den forrige var ferdig pga turboknut som spurte om forrige bildet sa du svarte riktig.

Systemet i denne tråden er at den som løser oppgaven også får retten til å legge ut en ny oppgave. Men den som har rett til å legge ut en ny oppgave kan også si at nå kan den som vil legge inn en ny oppgave. Men det var ikke sagt denne gangen.

Lenke til kommentar

Jeg synes jo det likner veldig på en tidlig 50-talls Kaiser. Ser både på "Kaisersvingen" (den spesielle taklinjen i overkant av vinduene) og på karosseriformen ved bakdørene og C-stolpen , og V-emblemene. Også stakkars gamle Kaiser da, - som hadde V-emblem på bilene sine men heller brukte pengene på å utvikle Henry J og ikke 8'eren... Dette ble jo bla Kaisers bane.

 

Det trodde jeg det måtte være, meeeeeeeeeeeeeeeeen så tenkte jeg at den har jo ikke de kromlistene den bør ha - og heller ikke riktige baklykter; - altså ikke så enkelt.

 

Kanskje det ikke er amerikansk i det hele tatt? Kaiser ble jo også bygget i Israel (Haifa)......meeeeeen...bilen har jo svenske skilt...

 

Så hva med Sverige??

 

Er dette en Volvo Phillip - prototypen fra 1953 som aldri kom i produksjon??

 

Eller hur??

Lenke til kommentar

Den der tror jeg har vært oppe i tråden før, men ikke spør meg om på hvilken side. Mange ville nok gjettet på et USA-merke på K (Kaiser), men denne gangen er vi vår side av dammen, og nærmere enn mange tror. Det er imidlertid en konseptbil, så egentlig faller den utenfor intensjonene i denne tråden. Bilen ble presentert i 1953, designet av svensken Jan Wilsgaard, som da var nyansatt på Volvos helt ferske designavdeling. Bilen er kort sagt en Volvo Philip. Motoren var en nyutviklet 3,6-liters V8 med betegnelsen B8B (som ikke hadde noen deler felles med datidens B4B), den ga 120 hester ved 4300 o/m. Bilen hadde automatgir. Bilen ble i noen år brukt som direksjonsbil og deretter parkert på Volvos museum.

 

Redigert: turboknut var før meg.

Endret av SeaLion
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...