Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilde-Quiz - Gjett bilen!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gi denne ståltak og ei ekstra dør på hver side, så har vi førstegenerasjons Daewoo Matiz. Og siden ingen tok dette fort tillot jeg meg å gugle litt:

Italdesign, Giorgetto Guigario designet konseptet Lucciola som Fiat ikke ville ha. Hybridbil med en liten elmotor på hvert bakhjul, og en tosylindret dieselmotor.

Lenke til kommentar

Lucciola/Cinquecento, basert på Daewoo Matiz.

Omvendt rekkefølge, konseptbilen var først, basert på Fiat Cinquecento.

 

Gi denne ståltak og ei ekstra dør på hver side, så har vi førstegenerasjons Daewoo Matiz. Og siden ingen tok dette fort tillot jeg meg å gugle litt:

Italdesign, Giorgetto Guigario designet konseptet Lucciola som Fiat ikke ville ha. Hybridbil med en liten elmotor på hvert bakhjul, og en tosylindret dieselmotor.

Dette var svaret jeg ville ha.

Fiat hadde rett før laget en ny Cinquecento (500 på italiensk) og inviterte flere kjente bildesignbyråer til å lage deres forslag på samme plattform, som en festlig feiring av nylanseringen. Lucciola var ItalDesign sitt forslag.

Daewoo tente på den trivelige lille bilen og fikk Italdesign til å designe produksjonsbilen Daewoo Matiz (som senere skiftet navn til Chevrolet Matiz).

 

Jeg gir Svinks poenget her, både fordi rekkefølgen var rett og fordi svaret var utfyllende og besvarte alle deloppgaver.

Det er altså Svinks' tur.

Lenke til kommentar

Kompressormatet 6,2-liters Hemi V8. 707 hestekrefter, dreiemoment 880 Nm. Toppfart 326 km/t. Ingen fartsperre så lenge man starter bilen med den røde nøkkelen, men siden bilen er så ekstrem leveres den også med en svart "valet mode"-nøkkel som temmer bilen så gutta som driver med betjent parkering ikke så lett skal tabbe seg ut.

Dodge Challenger SRT Demon som du nevner er ennå mer ekstrem. Men den ser ut som en klassisk amerikansk muskelbil, Chargeren er sannsynligvis fortsatt den raskeste og sterkeste "familiebilen".

 

xClaymanx, din tur. :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...