Gå til innhold

PC fra komplett.no - får bluescreen og FPS drop. i7 4770k/GTX TITAN 6GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Reinstall windows (anbefaler fra minnepenn, så tar det 5 min)

 

Anbefaler også at du henter ned nyeste av drivere fra en annen pc. Ved første install tar jeg kun inn som beskrevet over. Chipset, grafikkdriver, nettverk, evt usb3 drivere. Deretter win update.

 

Kan legge til at jeg bomma litt selv da jeg bygde pc, var litt for rask i svingene. Glemte å sette opp ting manuelt i bios. Pass på at minnebrikkene faktisk er på 1600mhz og at de får nok strøm. Belastet pc`en og minne ganske heftig, fikk litt hakking og til slutt blåskjerm selv :wee:

Lenke til kommentar

Jeg tror at det nesten helt sikkert dreier seg om driver til skjermkort og Windows 7, kanskje delvis også Direct X versjon støtte.

Problemet vi Windows 7 brukere nå kommer opp i er at skjermkort leverandørene først lager driver til W8 for deretter å modifisere den tilbake til Windows 7. Og da kan kode som Windows 7 ikke liker fort komme med :(

 

Mulig noen blir sint nå, men skulle jeg lagt ned så mye penger i en PC hadde det stått "Asus" på skjermkort og hovedkort...

Endret av morten_b
Lenke til kommentar

Ingen som kan hjelpe? :/

Har du tenkt over hvor mange CPU-sykler streamingen spiser opp? Streaming er ekstremt CPU-intensivt (spesielt høy oppløsning,) og CS:GO er også avhengig av masse CPU-ytelse for å nå høye framerates.

Av det du har skrevet hittil virker det som om det er når du begynner å streame at problemene melder seg. Det du kan vurdere å gjøre er å begrense streaming-softwaren din til en eller to kjerner mens CS:GO får to kjerner for seg selv.

 

Jeg tror at det nesten helt sikkert dreier seg om driver til skjermkort og Windows 7, kanskje delvis også Direct X versjon støtte.

Problemet vi Windows 7 brukere nå kommer opp i er at skjermkort leverandørene først lager driver til W8 for deretter å modifisere den tilbake til Windows 7. Og da kan kode som Windows 7 ikke liker fort komme med :(

 

Mulig noen blir sint nå, men skulle jeg lagt ned så mye penger i en PC hadde det stått "Asus" på skjermkort og hovedkort...

Dette er jo rent vås :hrm:

Skjermkortdriverne blir kompilert for alle nyere windows-utgaver og skjermkort samtidig (såkalt unified driver architecture,) i Windows 7 blir enkelte funksjoner for WDDM 1.2 koblet fra i driveren, men dette koster ingen ytelse eller stabilitet.

 

At du nekter for at andre enn ASUS kan lage gode hovedkort og skjermkort får meg til å tvile enda mer på deg, ikke bare er det faktafeil, men det antyder også at du rett og slett ikke anser andre (mange bedre) partnere som relle alternativer. Dette er like ille i min bok som Nvidia-/Intel-/AMD-fanatikere.

MSI sine hovedkort har de siste åra hatt fantastisk funksjonalitet for prisen sammenlignet med ASUS, og kvaliteten er det ingenting å si på.

EVGA, MSI, Gigabyte, og Sapphire har alle kommet med skjermkortmodeller som er bedre på et eller flere punkter sammenlignet med ASUS' løsninger.

Lenke til kommentar

Har du tenkt over hvor mange CPU-sykler streamingen spiser opp? Streaming er ekstremt CPU-intensivt (spesielt høy oppløsning,) og CS:GO er også avhengig av masse CPU-ytelse for å nå høye framerates.

Av det du har skrevet hittil virker det som om det er når du begynner å streame at problemene melder seg. Det du kan vurdere å gjøre er å begrense streaming-softwaren din til en eller to kjerner mens CS:GO får to kjerner for seg selv.

 

Dette er jo rent vås :hrm:

Skjermkortdriverne blir kompilert for alle nyere windows-utgaver og skjermkort samtidig (såkalt unified driver architecture,) i Windows 7 blir enkelte funksjoner for WDDM 1.2 koblet fra i driveren, men dette koster ingen ytelse eller stabilitet.

 

At du nekter for at andre enn ASUS kan lage gode hovedkort og skjermkort får meg til å tvile enda mer på deg, ikke bare er det faktafeil, men det antyder også at du rett og slett ikke anser andre (mange bedre) partnere som relle alternativer. Dette er like ille i min bok som Nvidia-/Intel-/AMD-fanatikere.

MSI sine hovedkort har de siste åra hatt fantastisk funksjonalitet for prisen sammenlignet med ASUS, og kvaliteten er det ingenting å si på.

EVGA, MSI, Gigabyte, og Sapphire har alle kommet med skjermkortmodeller som er bedre på et eller flere punkter sammenlignet med ASUS' løsninger.

 

Hva er alternativet da? Når jeg installerer drivere på pc'n fra cd'n som er med fra MSI kortet, så ender jeg opp med å ikke kan skru på pc'n pga bluescreens? Det har jo ingenting med streamen og gjøre...

Lenke til kommentar

 

Hva er alternativet da? Når jeg installerer drivere på pc'n fra cd'n som er med fra MSI kortet, så ender jeg opp med å ikke kan skru på pc'n pga bluescreens? Det har jo ingenting med streamen og gjøre...

Hvilken BCCODE er det du får da? De siste to-tre-fire tegnene i BSODen forteller deg faktisk viktig informasjon for å finne ut av problemet.

Lenke til kommentar

Hvilken BCCODE er det du får da? De siste to-tre-fire tegnene i BSODen forteller deg faktisk viktig informasjon for å finne ut av problemet.

Finnes det noen måte å få bluescreen til å bli på skjermen uten at den rebooter med en gang? Når jeg får blåskjerm varer den i typ to sekunder, umulig å finne fram til siste talla da...

Lenke til kommentar

En av tingene du kan gjøre viss du er litt kjent med å ta ut deler av pcen din så kan dette være en lifesaver på bluescreen:

Ta ut alle ram brikkene bortsett fra 1 og se om du får blue screen. eller gå inn i bios og sjekk hva minnet ditt kjører, kan skru ned Mhz som et annet alternativ. jeg hadde et sånt problem, funka for meg. eller så kan du jo bare nappe ut titanen. Nye grafikkkort er skikkelig dritt, pcen min ville ikke starte i det hele tatt når jeg skulle installere 780, tok ut alt og satte det inn til det fungerte ;)

Lenke til kommentar

snarud:

Leser du hva vi skriver. Jeg sa jo du skulle skrue av restart ved feil? Da kan du se stop meldingen.

Win7 er det slik: start, kontrollpanel, system, advansed system setting, startup and recovery, fjern haken i auto restart.

Du kan og se det i loggene.

Stol på meg, jeg leser dem. Men jeg må også ta i beregning om hva som KAN være problemet. Er mange forskjellige vinkler i dette, etter min mening så når man kjøper en pc for 20.000kr hos noen som står frem som at de har solgt pc'er til nerder i alle år, så forventer jeg at alt skal være ferdig oppdatert når jeg får den brakt hjem på døra til den prisen.

Lenke til kommentar

etter min mening så når man kjøper en pc for 20.000kr (...) så forventer jeg at alt skal være ferdig oppdatert når jeg får den brakt hjem på døra til den prisen.

 

Du betaler for deler, bygging og delvis installering av Windows. De skriver også at har bygget PC-er, ikke klargjor og oppdatert i tillegg. De selges trossalt som ferdigbygget

 

Slutt å avfei med hva som kan være problemet å gjør det som er nødvenig for å skaffe STOP koden. Dette vil vise hva som faktisk er feil. I dette tilfellet er det nok bare en kranglete driver siden det har fungert med en annen driver(?)

Lenke til kommentar

Jeg fikk installert alle drivere, og alt funker "helt greit" Når jeg streamer, så starter jeg med veldig bra fps, hvor jeg ligger på rundt 250-400fps... Også helt ut av det blå, etter 15 til 20 min, så starter den å droppe ned til 100-50... Noen som har peiling på hva dette kan skylde?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...