Gå til innhold

PC fra komplett.no - får bluescreen og FPS drop. i7 4770k/GTX TITAN 6GB


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har du sjekket hvordan belastning det er på CPU før og etter du får lavere fps? Og har ikke cs go fps cap på 299 fps slik som alle andre sourcespill?

Nei, den blir auto sat til 300, men med en command så går den høyere. Jeg har ikke peiling på hvordan jeg sjekker hvor mye belastning cpu'n tar. er det taskmanager > Performance ? eller er det en annen måte å sjekke dette på?

Lenke til kommentar

Jeg fikk installert alle drivere, og alt funker "helt greit" Når jeg streamer, så starter jeg med veldig bra fps, hvor jeg ligger på rundt 250-400fps... Også helt ut av det blå, etter 15 til 20 min, så starter den å droppe ned til 100-50... Noen som har peiling på hva dette kan skylde?

 

Sjekk cputempen mens du spiller\streamer med f.eks http://www.alcpu.com/CoreTemp/

Høres jo rart ut om du får bra fps i 15-20min før den synker.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Oppdatering:

 

Jeg har fått fikset problemet med bluescreens, det var drivere til hovedkortet.

 

Jeg har ikke STORE problemer med fps nå, jeg kan merke merkelige fps drops her og der, jeg har installert coretemp, den ligger på rundt 30-35 til vanlig, med streamen oppe så ligger den på 40-50, tilogmed opp til 60. Det er VELDIG opp og ned, å det virker som at det er enkelte steder i spillet det skjer oftest. MEN, det skjer også helt random. Så jeg vet ikke helt hva problemet er... Er 60Grader MYE på ett slikt GPU? Jeg skal jo ikke SLITE med å spille spill, med stream... med en slik set-up som dette... er helt ute av idéer på hva jeg kan gjøre.

 

Er det noen flinke datakyndige mennesker der ute som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar

I tillfelle du ikke er klar over det.

Det er/har vært store problemer med drivere til "killer nic" som er nettverkskort i disse MSI hovedkortene. Alskens rare problemer inklusive windows blue screens.

 

Skjønner, men etter at jeg har installert nyeste driverne fra msi.. så slipper jeg altså dette problemet med bluescreens.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...