Gå til innhold

Lønn som Service Level Manager/Service Manager


najki

Anbefalte innlegg

Jeg har fått tilbud om å bli Service Level Manager i bedriften jeg jobber i. Tidligere har jeg jobbet som IT-konsulent. Jeg skal takke ja til denne jobben, men lurer på hva jeg bør be om lønnsmessig.

 

Jeg har 8 års erfaring som konsulent, har jobbet litt over et år i dette firmaet. Har fagbrev i IKT-driftsfag, samt 4 administrative høyskolefag på deltid. TIl nå har jeg hatt rundt 360 000 i fastlønn+en del i prestasjonsbasert lønn på toppen.

 

Er det noen som har noen formening om hva jeg bør prøve meg på å kreve?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Spørs hvor i Norge det er snakk om, men ville nok fremmet ett krav på 400K+ (uten inkludert overtid i lønn)

Her avhengder det litt av hvor mye du forventer å ha av ansvar, lønn følger gjerne ansvar. Jeg har noen år færre erfaring som drift/konsulent enn deg, men kan si såpass mye at jeg ligger over deg i lønn...

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Mange faktorer som avgjør hva du bør be om, og Service Level Manager kan være så mangt.

Kan du din ITIL? Er du sertifisert, og på hvilket nivå? Hvis ikke - får du sertifisering bekostet av jobben?

Det spørs også hvor stort firmaet er, og hvor mange kunder og avtaler du skal ta hånd om. Er det 50 ansatte eller 3000? Hvor mange forskjellige SLA-er? Hvilke krav til svartider avgjør hvor mye du må løpe når din Incident Manager sier hopp? Eller skal du dekke den rollen også?

Er du alene eller er dere et team med SLM som kan bistå hverandre? Hva tjener evt. de andre? Er det kun jobbing utifra eksisterende avtaler, eller skal du delta også som prosjektleder og ha ansvaret for å lage nye avtaler for nye systemer og tjenester?

Lenke til kommentar

Hvordan vet du det? Og i så fall, hva ligger grunnlønnen på?

Det er ikke alltid skattelistene er en speiling av inntektene fra én jobb.

Jeg synes 900k brutto høres veldig mye ut for en SLM-rolle, selvsagt avhengig av hvor mye overtid det er snakk om, og hvilke andre roller man har ved siden av.

Endret av novaster
Lenke til kommentar

Hvordan vet du det? Og i så fall, hva ligger grunnlønnen på?

Det er ikke alltid skattelistene er en speiling av inntektene fra én jobb.

Jeg synes 900k brutto høres veldig mye ut for en SLM-rolle, selvsagt avhengig av hvor mye overtid det er snakk om, og hvilke andre roller man har ved siden av.

 

Fordi han har fortalt hva han tjener. Han har ingen andre roller. Når det gjelder overtid så har han fastlønn. (noe overtid er innbakt i grunnlønn)

 

Her er det snakk om løsninger som forventes å være oppe 24/7, så hvis noe skjer en lørdags kveld eller søndags morgen så er det han som må organisere et team for å rette feil.

Lenke til kommentar

Her er det snakk om løsninger som forventes å være oppe 24/7, så hvis noe skjer en lørdags kveld eller søndags morgen så er det han som må organisere et team for å rette feil.

 

 

Dette er da en veldig normal affære uten at det skal bety en enorm lønnsøkning. De fleste IT bedrifter i Norge av en viss størrelse har vaktordninger hvor slikt håndteres og man får vakttillegg etter avtale. Det aller meste er forventet å være oppe 24/7.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Her er det snakk om løsninger som forventes å være oppe 24/7, så hvis noe skjer en lørdags kveld eller søndags morgen så er det han som må organisere et team for å rette feil.

 

 

Dette er da en veldig normal affære uten at det skal bety en enorm lønnsøkning. De fleste IT bedrifter i Norge av en viss størrelse har vaktordninger hvor slikt håndteres og man får vakttillegg etter avtale. Det aller meste er forventet å være oppe 24/7.

 

Det er godt mulig at det er mye, men i den bedriften jeg jobber i så har de med denne stillingen og tilsvarende erfaring (8-10 år) en slik lønn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...