Gå til innhold

Stans innvandringen nå!


Innvandring  

74 stemmer

  1. 1. Støtter du innvandringen?



Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan opplyse deg om noe som document sikkert ikke selv er klar over. Stanser vi innvandring så stopper Norge.

 

Har Japan stoppet?? Les artikkelen så vil du se at innvandring koster mer enn det som kommer inn!

 

"Hver ikke-vestlige inn­vand­rer gir i gjen­nom­snitt et under­skudd på 4,1 mil­lio­ner kro­ner, ifølge Finans­avi­sens mye omtalte inn­vand­rings­regn­skap, som base­rer seg på tall utar­bei­det av Sta­tis­tisk Sen­tral­byrå. For hver soma­lier er den gjen­nom­snitt­lige sum­men på svim­lende 9 mil­lio­ner kroner.

Bekla­ge­lig­vis stop­per det ikke der. I sin Far­vel Norge gjør Jon Hustad oss opp­merk­somme på hen­syn ikke vur­dert av Finans­avi­sen: Dagens inn­vand­ring sen­ker pro­duk­ti­vi­te­ten i økono­mien betrak­te­lig, og kos­ter oss dess­uten enorme sum­mer i infra­struk­tur (ver­dens dyreste infra­struk­tur løn­ner seg ikke når den inves­te­res i lav­pro­duk­tive inn­vand­rere). I ste­det for å lette den kom­mende eldre­bøl­gen gir inn­vand­rin­gen oss der­med kun en vold­som ekstrabyrde.

Med utgangs­punkt i offent­lig tall­ma­te­riale reg­ner Hustad seg frem til at pro­duk­ti­vi­tets­fal­let alene, som direkte resul­tat av inn­vand­rin­gen, kan munne ut i et tap på drøye 160 bil­lio­ner norske kro­ner frem mot 2100, og spår vel­ferds­sta­tens død der­som radi­kale grep i inn­vand­rings­po­li­tik­ken ikke blir gjort.

Hvor mye er så den sam­lede sum­men, hvor mye går vi glipp av i pro­duk­ti­vi­tets­vekst i hele perio­den? Tal­let er på 160 312 mil­li­ar­der, eller 160 bil­lio­ner. Jeg kan godt gjenta, 160 bil­lio­ner, det til­sva­rer en enorm rekke olje­fond.” (side 163)"

 

Skremmende!

Endret av CallOfDuty
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Har Japan stoppet?? Les artikkelen så vil du se at innvandring koster mer enn det som kommer inn!

 

Har japan ett befolkningstall som er sammenlignbart med Norge?

 

I Norge har vi 5 millioner innbyggere i Japan er det 126 millioner innbyggere, du ser forskjellen her regner jeg med.

 

Norge har også lav arbeidsledighet og er avhengige av innvandring for å fylle i en del stillinger vi nordmenn selv ikke ønsker, eller vertfall ikke mange som tar.

 

Jeg regner med at du er en form for anti semetist og tenker vel mest på muslimer, men dem står for en såpass liten del av innvandringen at det er bort i mot ubetydelig. Japan har ikke stoppet opp, men utviklingen har mer eller mindre stagnert i takt med at dem sperrer landet mer og mer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

så du mener at et land ikke kan funke uten mange mennesker?? at flest mulig mennesker er målet? hva vet du om nordmenn ikke vil ta jobbene som polakker tar?

 

er snart 7 prosent muslimer ubetydelig?? ta en tur til groruddalen og si at det er ubetydelig.

Endret av CallOfDuty
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har Japan stoppet?? Les artikkelen så vil du se at innvandring koster mer enn det som kommer inn!

 

Hei og velkommen til forumet. Bla gjerne litt i gamle tråder eller bruk søkefunksjonen (den er desverre ikke helt god), så vil du ser at enkelte (deriblant undertegnede) mener at Japan faktisk har stoppet. Nærmere bestemt har de sluttet å få barn og dermed skatteinntekter, og går på en vanvittig eldrebølge som de så langt har lånefinansiert gjennom å utstede statsobligasjoner.

 

Se disse postene:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1501094&p=20477934

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1501094&p=20478677

 

I den siste av dem finner du tallene fra Japans statsbudsjett. Den røde streken er utgiftene, den blå er skatteinntektene. De lyserøde søylene er gjeldsobligasjoner utstedt for å dekke underskuddet.

 

post-52698-0-35082300-1367179058.png

 

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 6
Lenke til kommentar

så du mener at et land ikke kan funke uten mange mennesker?? at flest mulig mennesker er målet? hva vet du om nordmenn ikke vil ta jobbene som polakker tar?

 

Hadde vi villet, så hadde vi ikke hatt polakker her.

 

er snart 7 prosent muslimer ubetydelig?? ta en tur til groruddalen og si at det er ubetydelig.

 

 

Norge har ikke 7% muslimer, men kanskje 2-3. At mange av dem bor på samme sted endrer ikke det.

 

Geir :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

så du mener at et land ikke kan funke uten mange mennesker?? at flest mulig mennesker er målet? hva vet du om nordmenn ikke vil ta jobbene som polakker tar?

 

er snart 7 prosent muslimer ubetydelig?? ta en tur til groruddalen og si at det er ubetydelig.

 

Vi hadde mistet mye av den livskvaliteten. Det finnes flere regnestykker som tilsier at di fleste nordmenn koster staten mye penger og di aller fleste forlater livet og staten har i praksis tapt penger på at dem i det hele tatt har levd, sånn sett er det ganske greit med oljepenger.

 

Som Geir nevner så er det relativt få muslimer i Norge, dem utgjør en liten gruppe men får mye mediaoppslag pågrunn av kontroverisell kultur og enkelte av dem har kontroversielle holdninger, men hvor mange prosent er det av disse 2-3 prosentene? 0.5 av 2-3 prosent muligens, samtlige muslimer jeg har møtt er ganske allrighte folk, eneste jeg merker er at viss vi skal spise ute engang og bestiller til dømes en Pizza begrenser utvalget seg litt fordi dem ikke ønsker å spise svin.

Lenke til kommentar

hadde japan hatt masse innvandrere som bare ga underskudd ville de jo slitt mye mer.

 

de fleste nordmenn er jo imot innvandringen! det er politikerne som vil ha den!

 

og jeg sa at det var 7 prosent snart og ikke at de var her nå! leste du artikkelen?

 

Folk koster penger, om det kommer innvandrere til landet og går rett i arbeid (noe faktisk mangen av dem gjør) så tjener vi faktisk penger. Problemet er at mange er så trangsynte og fremmedfientlige at dem sliter med å få arbeid.

 

Di fleste nordmenn er positive til innvandring uten å egentlig være klar over det, dem bare liker ikke muslimer.

Lenke til kommentar

hadde japan hatt masse innvandrere som bare ga underskudd ville de jo slitt mye mer.

 

Det kommer an på mottagerlandet like mye som innvandrerne.

 

de fleste nordmenn er jo imot innvandringen! det er politikerne som vil ha den!

 

Nei, de fleste nordmenn er ikke mot innvandringen. Du må gjerne dokumentere det om du faktisk mener det er slik.

 

og jeg sa at det var 7 prosent snart og ikke at de var her nå! leste du artikkelen?

 

Men det er altså ikke 7% snart. Det tok 40 år å nå 2%.

 

Ja, jeg leste (skumleste, må jeg innrømme) artikkelen. Hvar det noe spesielt der du vill diskutere?

 

Geir :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Det kommer an på mottagerlandet like mye som innvandrerne.

 

 

Nei, de fleste nordmenn er ikke mot innvandringen. Du må gjerne dokumentere det om du faktisk mener det er slik.

 

 

Men det er altså ikke 7% snart. Det tok 40 år å nå 2%.

 

Ja, jeg leste (skumleste, må jeg innrømme) artikkelen. Hvar det noe spesielt der du vill diskutere?

 

Geir :)

hadde du lest den ville du jo ha sett dokumentasjonen på alt det du benekter her. over 70 prosent er mot den og det er snart 7 muslimer prosent her.

Lenke til kommentar

 

De aller fleste jeg vet om som er i mot innvandring er rasister, ja, så unnskyld meg om jeg ikke tror det når du bedyrer at du ikke har noe i mot hverken polakker eller muslimer.

 

 

Reagerer dem når dem ser 'svartinger' i utlandet også? Rasist er blitt ett utrykk som ikke har noe tann lenger, mest fordi at det blir slengt rundt seg i hytt og pine med engang noen har en litt upopulær mening.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...