Gå til innhold

Stans innvandringen nå!


Innvandring  

74 stemmer

  1. 1. Støtter du innvandringen?



Anbefalte innlegg

Hvor er regnestykket på etniske nordmenn? Altså, man hører stadig om hva utlendingene koster Norge, men hva koster en gjennomsnittlig, etnisk nordmann?

 

Noen som tror at vi går i pluss uten oljen?

 

Eller handler det i bunn og grunn om at dere ikke vil dele oljepengene dere har jobbet så hardt for..?

 

vestlige innvandrere gir jo pluss så da gjør sikkert etniske nordmenn det også

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

International Social Survey

 

Den er omtalt her:

 

http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/dok/nouer/2011/nou-2011-07/14/5/3.html?id=646430

 

"Norge er ett av landene innenfor OECD der flest går inn for å redusere innvandringen til landet [...] 70 pst. av respondentene i Norge gir dette svaret, som er den fjerde høyeste andelen i OECD (etter Russland, Storbritannia og Tyskland)"

 

Se det er noe helt annet. Det er altså ikke 70% som er "mot innvandring". De vil derimot redusere innvandringstakten. Det er forståelig så lenge folk har et inntrykk av at vi ikke klarer å integrere alle som kommer godt nok eller få dem i jobb. Men den samme linken viser til en annen undersøkelse som sier at 70-80% mener at "Innvandrere flest gjør en nyttig innsats i norsk arbeidsliv". Det betyr at folk kan ha mer enn en tanke i hodet samtidig. Ja, vi synes innvandrere er bra og nyttige folk, men vi bør kanskje ta dem inn i et litt roligere tempo.

 

Noen av oss ser på de landene som i samme OECD-rapport tvert om ønsker å øke innvandringen (Canada, Finland, Korea og Israel) og spør hva de gjør anderledes.

 

Jeg er liberalist (sosial- sådann, hva det er for noe rart kan vi diskutere i en annen tråd) og mener at Norge gjør mye feil i innvandringspolitikken. Men løsningen på det er ikke å stoppe innvandringen, men å begynne å gjøre ting riktig.

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Di fleste kommer hit med en visjon oom ett bedre liv, i Norge er det vanskelig å få seg jobb for innvandrere pågrunn av at mange er litt forutinntatte. Men jeg er nesten enig, men syns alle skal behandlest likt uansett om du ble født her eller om du har flyttet hit.

Kan verken si noe for eller i mot hvilke grunner de har for å komme hit, men når omtrent det første de gjør er å voldta, så synes jeg ikke de fortjener å bli behandlet 'likt' som oss andre (dette er jo da såklart rettet til dem som faktisk har begått kriminalitet av denne sorten, og ikke til dem som ikke har gjort noe). Da fortjener dem ikke å kunne bli i landet.

 

De som nettopp har ankommet landet i håp om å kunne bli, og gjør kriminelle handlinger, litt avhengig av alvorlighetsgrad såklart, gjør ingenting konstruktivt for verken seg selv eller landet.

 

Dette er min mening. Vet at mange er enige og sikkert noen som er uenige.

Endret av The Catalyst
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

 

 

Nå er jeg svært interessert i å høre:

  1. Dine samfunnsøkonomiske analyser.
  2. Dine samfunnsøkonomiske teorier.
  3. Din empiri på det du slenger ut som en påstand.

 

 

Venter fortsatt spent på svar.

 

Vennligst ikke repeter det man finner ved følgende søk:

 

innvandring site:diskusjon.no

 

kgun innvandring site:diskusjon.no

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

International Social Survey

 

Den er omtalt her:

 

http://www.regjeringen.no/nb/dep/bld/dok/nouer/2011/nou-2011-07/14/5/3.html?id=646430

 

"Norge er ett av landene innenfor OECD der flest går inn for å redusere innvandringen til landet [...] 70 pst. av respondentene i Norge gir dette svaret, som er den fjerde høyeste andelen i OECD (etter Russland, Storbritannia og Tyskland)"

 

Aha, den samme kilden som sier "andelen som mener at innvandring bidrar positivt til økonomien er høy i Norge".

 

Det er forøvrig ikke 70% som vil stanse innvandringen, men redusere den.

 

Forøvrig holder heller ikke eksempelet ditt med Japan mye vann, all den tid japanske myndigheter har gjort det litt enklere å innvandre. Jeg merket meg også at du ikke hadde noen tilsvar til rapporten om at Japan trenger flere innvandrere for å demme opp for den enorme tilveksten av pensjonister som ikke vil bidra med inntekter til landet lenger i årene fremover.

Endret av TEE
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

 

Og det er den nye regjeringens skyld?

 

Alt som skjedde i den rødgrønne regjeringens periode var deres skyld i følge mange tråder og poster her. Du var nok av den kategorien som la skylden på de rødgrønne.

 

Gjelder andre regler med en blåblå regjering?

 

Vi får se hva som skjer etter "fredningsperioden" på 100 dager.

Lenke til kommentar

 

Alt som skjedde i den rødgrønne regjeringens periode var deres skyld i følge mange tråder og poster her. Du var nok av den kategorien som la skylden på de rødgrønne.

 

Gjelder andre regler med en blåblå regjering?

 

Vi får se hva som skjer etter "fredningsperioden" på 100 dager.

 

Kan ikke se at jeg har gjort det noe sted, men da kan du sikkert vise meg.

 

Å klandre en helt ny regjering for problemer som kommer som følge av en politikk de selv ikke har drevet fremstår for meg ikke særlig smart, men du gjør kanskje ikke det likevell?

Lenke til kommentar

 

Alt som skjedde i den rødgrønne regjeringens periode var deres skyld i følge mange tråder og poster her. Du var nok av den kategorien som la skylden på de rødgrønne.

 

Gjelder andre regler med en blåblå regjering?

 

En flertallsregjering som satt i 8 år vil inntil videre ha ansvar for en god del mer enn en mindretallsregjering som har sittet i et par måneder.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

 

En flertallsregjering som satt i 8 år vil inntil videre ha ansvar for en god del mer enn en mindretallsregjering som har sittet i et par måneder.

 

Selvsagt, men nå var jo (asyl)innvandringen mye slappere under den forrige borgerlige regjeringen og de var skyld i mange av de problemene den rødgrønne regjeringen fikk som for eksempel:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1519553

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

 

Selvsagt, men nå var jo (asyl)innvandringen mye slappere under den forrige borgerlige regjeringen og de var skyld i mange av de problemene den rødgrønne regjeringen fikk som for eksempel:

 

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1519553

Trine Skei Grandes uttalelser for noen måneder siden har lite å si for Höyre/FrP regjeringen. Med mindre hun plutselig nå er en viktig politiker i et av disse partiene. Det kan jo väre partibytter jeg ikke har fått med meg.

 

Har du vanskelig for å svare ordentlig og konkret istedet for å linke til gamle innlegg du selv har skrevet?

Lenke til kommentar

Det er jo negativt for alle sin samla velferd, så eg skjønner ikkje kvifor dykk vil ha det. Dykk er nokon vonde mennesker.

 

Nei, det er ikke negativt for alle. Ikke for de snille og arbeidssomme østeuropeerne som legger ny kledning på veggen min, ikke for familien deres hjemme, ikke for den norske entreprenøren som ansetter dem, ikke for meg som får fine nye vegger. Ikke for asylsøkeren som slipper unna forfølgelse og elendighet i hjemlandet og hans/hennes barn.

 

Tvert imot det er positivt for det store flertallet. Det er opplagt negativt for noen som blir offer for vold, og det er kanskje negativt på et og annet regneark rundt om. Men for den "samla velferden" er det ikke negativt. Dog ikke så positivt som det kunne vært.

 

Geir :)

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Vi hadde mistet mye av den livskvaliteten. Det finnes flere regnestykker som tilsier at di fleste nordmenn koster staten mye penger og di aller fleste forlater livet og staten har i praksis tapt penger på at dem i det hele tatt har levd, sånn sett er det ganske greit med oljepenger.

 

Så med den logikken så bør vi ihvertfall ikke ta inn innvandrere. Alle ikke-vestlige innvandrer-grupper taper vi mer penger på enn vi tjener, selv om enkelte individer sikkert bidrar mer enn man taper på de.

 

Skal vi tjene på innvandring, må det være folk med kompetanse og som kan bidra, og er villige til å bidra til det norske samfunnet fra de kommer hit.

 

At vi tjener på innvandring er en stor myte, og om man snakker om innvandring i forhold til eldrebølgen, har man i det hele tatt på eldrebølgen man skaper seg selv ved denne innvandringen om 30-40 år?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...