Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Venninner som begynner å bli frekke/ekle


Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er ei jente som går på en fritidsaktivitet som jeg har stor interesse og lidenskap for. Jeg er relativt ny, og det er veldig mange flere gutter der enn det er jenter. Jeg prøver på ingen måte å skryte eller virke arrogant/kjepphøy, men det er ikke til å stikke under en stol at jeg blir godt likt der, spesielt av guttene. Kort sagt får jeg veldig mye oppmerksomhet og blir ofte invitert på ting utenom denne fritidsaktiviteten. Jeg tror det er fordi jeg er en veldig hyggelig og omgjengelig person som alltid er positiv. Kanskje også fordi istedenfor å flokke meg med jentegjengen hele tiden, så går jeg også til guttene og prater med dem og prøver å inkludere alle.

 

Men over til problemet:
Jeg er som dere kanskje har skjønt også ganske gode venner med jentene der, men jeg har tydelig merket i det siste at de har vært veldig frekke og ekle mot meg, og som oftest er de også ganske åpenbare når de først er det. Merk dere at de eneste gangene de er slik, er når vi omgås guttene. Da kan de finne på å si høyt og tydelig om hvor dum og treg jeg er som gjorde den og den feilen den og den gangen, og virkelig kritisere meg høyt når jeg gjør noe de mener er feil. Og de gjentar det flere ganger slik at alle hører det. De kan også finne på å vri om ordene om ting jeg sier/har sagt slik at det høres riktig ille ut, når det i utgangspunktet ikke var det.

Tingen er at vanligvis når folk sier slike ting om meg, så pleier jeg å le av det fordi jeg vet at de bare tuller med meg, men akkurat med disse jentene vet jeg at de ikke gjør det... Så jeg klarer ikke riktig å le med.
Kan også nevne at så fort vi er alene(uten guttene) er de verdens koseligste og hyggeligste mot meg.

 

Helt ærlig tror jeg ikke at de mener det, eller at de i det hele tatt er bevisst over egen oppførsel. Jeg prøver å ikke legge så mye i det, i og med at det er denne fritidsaktiviteten jeg brenner for, og i det store og det hele er jeg der for min egen skyld(klart, gode venner spiller en stor rolle også). Men jeg må innrømme at jeg innerst inne blir litt såret, når jeg ikke har gjort dem noe galt eller vondt og at de som en gjeng kan finne på å være så åpenbart ekle mot meg, noe de ikke var før...

Jeg lager denne tråden i håp om å få noen råd om hvordan jeg kan takle disse jentenes oppførsel. Om jeg skal ta en ordentlig prat med dem, le det bort eller gjøre noe i det hele tatt? Jeg har på følelsen at oppførselen deres vil forverre seg etterhvert, og jeg har ikke lyst å synke ned på deres nivå ved å være frekk e.l. tilbake.

Takk på forhånd.



Anonymous poster hash: d99b2...5d2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det beste er nok å le det bort.

 

Det som du beskriver er egentlig slik verden er i dag, desverre. Ikke så mye du kan gjøre med det. Tviler på at de er voksne nok til at det kan være lurt å ta det opp, mest sannsynlig blir du latterliggjort/sett rart på samtidig som de ikke skjønner hva du snakker om og nekter for at de har oppført seg teit slik at istedenfor at det er de som er stilt i et dårlig lys, så prøver de å vri det om på at det er du som er gal fordi du kommer med slike påstander.

Lenke til kommentar

De er sjalu. De er rett og slett sjalu for at du har et så godt forhold med guttene. Kanskje de er for sjenerte eller noe til å bli med bort og prate med dem på samme måte som du gjør.

 

Om det blir et større problem, så kan det hende at det kan være greit å ta opp, men samtidig vet man aldri med slike jentegjenger. Det kan hende at de bare vil latterliggjøre det og se rart på deg som beskrevet over. Vet ikke om det nytter å svare med samme mynt heller. Hvordan går det om du ignorerer det de sier?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Da tror jeg de fleste stemmer for at jeg bare skal ignorere? Det er det jeg også har gjort de gangene de har vært sånn. Bare sluttet å le, se vekk og til og med bare gå vekk til de andre guttene om vi står sammen. Prøver å vise sånn halvveis at jeg blir litt såret/at jeg ikke finner meg i dette. Vet ikke helt om det har fungert. Jeg har nesten lyst å si noe som "Er det virkelig nødvendig av dere å være så ekle mot meg?" eller "Nå synes jeg dere går litt for langt her.."

 

Ta det opp med guttene. Om de slår ned på slik oppførsel fra jentene vil det nok dabbe av ganske fort.

Jeg får se om jeg trenger å gå så langt. Det verste jeg kan oppnå med denne handlingen er enda en splittelse og dårlig stemning.

 

Takk til dere som har svart.



Anonymous poster hash: d99b2...5d2
Lenke til kommentar

De er sjalu. De er rett og slett sjalu for at du har et så godt forhold med guttene. Kanskje de er for sjenerte eller noe til å bli med bort og prate med dem på samme måte som du gjør.

 

Om det blir et større problem, så kan det hende at det kan være greit å ta opp, men samtidig vet man aldri med slike jentegjenger. Det kan hende at de bare vil latterliggjøre det og se rart på deg som beskrevet over. Vet ikke om det nytter å svare med samme mynt heller. Hvordan går det om du ignorerer det de sier?

 

Veldig enig. Det er et skult kompliment :)

Lenke til kommentar

Mitt inntrykk av deg er at du er en kul og oppegående jente. Disse jentene er sjalu på deg og sjalusi får folk til å bli idioter. Du kan være litt skarp neste gang du opplever det, si for eksempel at det var slett ikke sånn du sa det. Eller at det er ekkelt sagt av deg! Vær rett på, kort og konsis. Blir mer kleint for dem enn for deg.

Lenke til kommentar

Tusen takk for svar, alle sammen!

Nå har jeg faktisk snakket med guttene og spurt om jeg kan ta med jentene når vi skal henge sammen til uken, og de sa det var greit. Om de fortsatt oppfører seg slik mot meg da også, da skal jeg jammen meg sette ned foten og svare tilbake, slik som noen av dere sier. Tvillingsjel, klarer du å gi et konkret eksempel? Som ikke er altfor slemt...
[La meg ta noen eksempler:
"Herregud du klarer jo ingenting! Dette er noe som alle skal kunne, hvor håpløs og treg ER du egentlig? Blir helt flau på dine vegne!"
"Kanskje du kunne tenke på å begynne å bruke posete klær, slik at folk slipper å stirre på deg hele tiden?"

Yes, ting som er blitt sagt i meget frekk tone]

Grunnen til at jeg ikke har sagt noe tilbake tidligere er rett og slett fordi det ikke ligger i min natur å være ufin mot andre, så det føles litt unaturlig for meg. Har opplevd at dette er blitt utnyttet et par ganger tidligere - alltid av jenter.

Noe annet jeg lurer på. For meg virker det ikke som om guttene egentlig oppfatter hva som skjer når jentene er slik mot meg, uansett hvor høyt og tydelig de snakker. Det som skjer er at de bare ler og følger opp ved å tulle med meg om akkurat samme ting - men på en vennlig måte! For en kontrast...
Det ligger vel i deres natur å ikke snappe opp slikt? Sånn typisk guttegreie? Hehe.

Mitt inntrykk av deg er at du er en kul og oppegående jente.

Takk!



Anonymous poster hash: d99b2...5d2
Lenke til kommentar

Hmmmm, er ikke helt meg da, men skal prøve.

 

"Herregud du klarer jo ingenting! Dette er noe som alle skal kunne, hvor håpløs og treg ER du egentlig? Blir helt flau på dine vegne!"

- Da kan du kanskje begynne å forstå hva jeg blir når det gjelder deg...

 

"Kanskje du kunne tenke på å begynne å bruke posete klær, slik at folk slipper å stirre på deg hele tiden?"

- Mener du at jeg må kle meg annerledes for at folk endelig skal oppdage deg?

 

Eventuelt en vri om at du kler noe som hun ikke kler...

 

Det er ikke helt i min natur å si slemme ting. Når jeg gikk på ungdomsskolen så var jeg ofte ironisk eller sarkastisk og det var ei i gjengen som ofte fikk det til å virke som jeg mente akkurat det jeg sa og da følte jeg meg ekstremt dum...

 

Kanskje guttene velger å ignorere det de jentene sier?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jenter hater konkurranse, altså hater de hverandre.

 

 

Det som fungerer, er dessverre å være frekk tilbake. Med litt trening skal du få det til. Forslagene til Tvillingsjel er gode, men jeg har enda et par forslag til hva du kan svare.

 

"Herregud du klarer jo ingenting! Dette er noe som alle skal kunne, hvor håpløs og treg ER du egentlig? Blir helt flau på dine vegne!"

Svar: Tror du ikke at jeg blir flau på dine vegne hver gang du åpner kjeften din?

 

"Kanskje du kunne tenke på å begynne å bruke posete klær, slik at folk slipper å stirre på deg hele tiden?"

Svar: Kanskje du skal skaffe deg et nytt tryne, så folk slipper å brekke seg hver gang de ser deg?

 

Det viktigste er å komme med et kjapt motsvar og ikke vise at du er såret. Til slutt vil de ikke si noe mer frekt i frykt for å bli driti ut selv.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Offff.. Hvorfor druknes ikke jentunger når de er små?
Sånn er det bare jenter som oppfører seg.. Kjenner jeg blir forbanna på TS sine vegne.
Falske oppmerksomhetssyke fisefine jenter skulle blitt tvangsabortert med en rusten krok, kvernet opp og laget bikkjemat av.. Av og til håper jeg at jeg ALDRI får døtre.

Synes du skal slippe helvete løs i garderoben og vise dem hvor skapet skal stå jeg. Ikke finn deg i at de behandler deg sånn ihvertfall. Det eneste jenter skjønner er sitt eget språk. De er for dumme for alt annet. Jenter er og kommer alltid til å være det svakere kjønn med yderst få unntak..

Av å til så hater jeg virkerlig jenter.

Like før jeg begynner å skjære tenner her nå.. :nei:

Endret av medlem-124997
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ta det opp med de før det blir værre, dropp de om de ikke skjerper seg. Slike venner trenger man ikke. Det blir bare værre.

Nå høres det ut som du gjør tjenester for de ved å invitere de med - du bør ikke belønne de ved å ta de med. Husk at du er på lag med gutta, så skjønner de ikke tegninga driter du de ut ved å få gutta til å le av de.

Endret av PhelpsTransposed
Lenke til kommentar

Bare svar "Eh.. Okay" i en sarkastisk og veldig overlegen tone og snu deg unna. De kommer til å bli helt ville av irritasjon fordi de ser ut som noen idioter og de ikke får anledning til å svare.

Enig, dette kan funke :)

 

Når det gjelder jenter, så får vel vi som har døtre prøve å oppdra dem bedre... Hvem vet om det funker. Min datter på 2 mobber broren på 4 allerede...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...