Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hva er en myk mann?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig individuelt. For meg så er vel "myk mann" en positiv ting, og som jeg ville tenkt var et menneske som har et godt hjerte, tar vare på de rundt seg, og er snill. Litt i samme bane som en "god og snill mann", men som også kanskje viser (mer) følelser. Ikke kommet over de valgene av ord så ofte, så har ikke tenkt så meget på betegnelsen.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg tenker på en mann som tør å vise følelser. Jeg tror det beste er å være myk når man føler for det, men samtidig kunne være hard i kritiske situasjoner.

Endret av Aiven
  • Liker 1
Skrevet

Der kan du altså se hvor lite du kan stole på Wikipedia. ;)

Myke menn

På 1970-tallet oppstod betegnelsen «myk mann» om en følsom og forståelsesfull, ofte politisk radikal mann som i motsetning til egoistiske «machomenn» og gammeldagse «familieoverhoder», var for likestilling mellom kjønnene og deltok aktivt i familieliv, hus- og barnestell. Begrepet var ikke nedsettende som «tøffelhelt».

Ser ikke hvordan dette var så forferdelig feil i forhold til hvordan folk flest ser på uttrykket.
  • Liker 1
Skrevet

Ser ikke hvordan dette var så forferdelig feil i forhold til hvordan folk flest ser på uttrykket.

Jeg leste ikke ikke på Wiki, men leste på det svaret du ga. Og der så det ut som om det betydde tøffelhelt. ;)

Skrevet

Jeg leste ikke ikke på Wiki, men leste på det svaret du ga. Og der så det ut som om det betydde tøffelhelt. ;)

Tja, sa jo bare at første treff på google gikk til Tøffelhelt. Er jo bare å google selv det, så ser du. ;)

Myk mann

Skrevet

Jeg forbinder "myk mann" med noe positivt. Tenker kanskje en del på kjæresten. Snill, varm og god. Man kan selvsagt ikke være myk i alle situasjoner da.

• Liker 3
Gjest Bruker-292501
Skrevet

Tenker først og fremst på en mann med myk hud når jeg tenker myk mann men i ettertid tenker jeg han er en pusekatt:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...