Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Bilkaféen - prat om bilnyheter og bil generelt


Melding lagt til av Gavekort

Retningslinjer fra og med 30/01/2021:

  • Elbilspesifikke emner hører hjemme her, så bruk den tråden om du vil snakke elbil
  • Dette skal være et fredelig og sosialt sted for de som liker bil, vi tillater ikke forsøk på å veie opp el mot fossil
  • Elbiler er også biler, så vis respekt for de som vil snakke om elbilen sin på et nøytralt grunnlag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jommen er jeg glad for at jeg står opp før fuglene driter om morgenen og kommer meg til jobb før rushen, og jobber til etter rushen er ferdig.

Jeg kjører til jobb før rushen og fra jobb før rushen :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

"Får ikke mer kontrollert kraftjustering"

I call shennanigans

 

 

Har mye bedre feel på hvor mye power hjulene får når man har en clutch fremfor en momentomformer..

Nå vet ikke jeg hva han egentlig svarte på, men regner med det var min post på forrige side om 4trekken på subarus automatkasser...

 

Jeg er dypt uenig.

 

Clutch gjør at kraften kommer fortere, gjerne mer ukontrollert og ulinjært.

Endret av Revolution
Skrevet

1359378795257_184.jpg

http://www.vg.no/bil...?artid=10113182

 

Likte kommentaren:

Marius Maudal · Toppkommentator · Drammen, Norway

Kan jo kalle den The Platypus

 

For sjekk ut den nesen/fronten da. Hahah =)

 

Kan vel også si at jeg var ikke noe spesiel fan av utseende på Enzo Ferrarien. Liker mye bedre FXX selv om den er basert på Enzo? Uansett, så liker jeg den mer hehe.

Skrevet (endret)

Det så jo ut som en opphora 458 italia på frontlyktene, og det dritet foran på den er nok bare for å ødelegge utseende for carparazzier ;)

 

EDIT: Ikke lest saken, kun kikka på bildet :p

Endret av Hardboiled Rice
Skrevet

Og grunnen til at vi "angriper" deg er fordi vi har (mye?) mer erfaring med manuell, og jeg har per dag ikke opplevd å stå fast en eneste plass eller hatt problemer med å ta i gang.

 

Kunne dog kanskje vært snillere og skrevet: Learn 2 clutch, bro!

  • Liker 1
Skrevet

More like facts will be facts, men...

 

Jeg får fint til å kontrollere akkurat hvor for bilen går framover med en godt trent clutchfot, kan liste meg fremover nesten uten bevegelse, er jo null stress, på en bil med automatgir må du jo somregel bremse for at den ikke skal bevege seg på tomgang.. -.-

Skrevet (endret)

Meanwhile in Australia:

 

ooohhhhhh:

http://www.youtube.com/watch?v=6Zf2QiBgfdc

 

OOOOOHHHHHhhhhhh:

http://www.youtube.com/watch?v=y0aAtK_jbLQ

 

Oooo....."Look's stock, eh?" ha ha ha...en eldre utgave, javel, men allikevel...:

http://www.youtube.com/watch?v=8m-0sJP_k8M

 

1. Kommer nok aldri med LHD

2. Faens norske avgifter som liksom skal redde verden for utslippet vårt

3. Faens norske avgifter som liksom skal redde verden for utslippet vårt

 

Må pensjonere meg snarest og flytte til et annet land. Får jobbe på!!!

Endret av Bjellesau
Gjest Slettet-QjT4b9
Skrevet

LHD har ingenting å si. Men er australske biler SAE, DOT eller TÜV-godkjente? SAE er for Japan for det meste, DOT for USA, TÜV for Europa.

 

SAE kan IKKE godkjennes i Norge uansett, TÜV og DOT kan selv med RHD, selvom det kan bli litt knoting.

Skrevet

Sendte epost til vegvesenet for en tid tilbake og spurte om det virkelig var et problem å få registrert biler med rattet på andre siden.

Svaret var egentlig enkelt og grei. Ja, det er fult mulig men i de fleste tilfellene så var det gjerne andre ting som ikke var CE eller TUV merket som ville skape problemer. Regner med at han i fra vegvesenet automatisk tenkte på Japansk bil.

 

Så er bilen TUV godkjent er det bare å hente, er den DOT-godkjent kan det være greit å krysssjekke med vegvesene og er den SAE godkjent er det vel per i dag bare å gi f i det.

Gjest Slettet-QjT4b9
Skrevet

Jepp. Mange japse-organisasjoner som ønsker SAE-godkjente biler inn i Norge igjen, men når man ikke står sammen som AmCar og DOT gjorde, så blir det aldri noe.

Gjest Slettet-QjT4b9
Skrevet

Det er dessverre mangel på engasjemang i fra japsefolket. Så jo bare hvor fort jccn "floppa"

Det floppa aldri, det kom aldri i gang. Skulle ønske det faktisk gjorde det, men mangel på engasjement fra både klubblederne i merkeklubbene og i JCCN selv prøvde aldri skikkelig. Da blir det slik.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...