Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Vært utro og angrer


Anbefalte innlegg

Det er noe kjæresten hans skal få være med å ta del i, ikke kun han. Over alt er det viktig å ha respekt for hverandre og åpen kommunikasjon.

 

Han har stukket penisen sin i en annen kvinne. La henne få bestemme om hun engang orker å se på han lenger.. Det er HENNES valg, ikke han sitt.

Det er han sitt valg om han ønsker å fortelle det til henne. Han er den eneste som har tatt "skade" hittil. Det er ikke slik at han er mindre verdt bare fordi han har gjort akkurat det. Men hvis han blander henne inn så blir det er spørsmål om han er like mye verdt. Det er ikke sånn at det har skjedd noen fysiske forandringer på han.

 

Det er kun han som har tatt skade helt til han drar henne inn i det. Først da blir det en ting de er to om.

 

For alt vi vet så kan det hende hun ikke ønsker å vite det engang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bra artikkel om dette:

 

http://www.dagbladet.no/2013/11/01/tema/kk/aller/utroskap/sex_og_samliv/30058625/

 

Du bør fortelle det til henne, fordi det er ett brudd på den avtalen dere har mellom dere. Fortell også hvordan du har hatt det siden. Gjør det klart at du veldig godt vet at det var veldig dårlig gjort av deg! Jeg hadde feks tatt det mye hardere om min kjæreste over lengre tid hadde flørtet og involvert seg følelsesmessig med en annen dame enn at han hadde drukket seg full og vært utro en gang og angret veldig etterpå.

 

Ellers så spør TS om råd fordi han har gjort noe dumt, ser ikke noe grunnlag for å komme med kommentarer om han er mann eller ikke.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er han sitt valg om han ønsker å fortelle det til henne. Han er den eneste som har tatt "skade" hittil. Det er ikke slik at han er mindre verdt bare fordi han har gjort akkurat det. Men hvis han blander henne inn så blir det er spørsmål om han er like mye verdt. Det er ikke sånn at det har skjedd noen fysiske forandringer på han.

 

Det er kun han som har tatt skade helt til han drar henne inn i det. Først da blir det en ting de er to om.

 

For alt vi vet så kan det hende hun ikke ønsker å vite det engang.

Nei, det er ikke noe bare han må ta stilling til. Skaden er allerede skjedd, og de er fortsatt TO i ett forhold, han er ikke den eneste han må ta hensyn til.

Det å holde noe slikt fra sin partner er sinnsykt respektløst. HUN må få bestemme om hun har lyst til å bruke lenger tid på forholdet eller ei, og om han er verdt det, og for å kunne gjøre det så må hun ha all slik info for seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er din personlige mening. Det er best å beskytte sine kjære fra sannheten, spesielt da den bare vil medringe vondskap.

 

Noen ganger må man skjerme sine kjære fra sannheten. Hvis vi skal tro TS, så var det tross alt et uhell. For alt vi vet så kan kanskje forholdet dems bli styrket etter dette, både om han velger å fortelle det til henne eller om han lar være.

 

Ok men da håper jeg også at din kone (evnt fremtidige, hvis det) skjermer deg også for sannheten de gangene hun evnt er utro.

 

For som du sier, så er det jo best å ikke få vite noe i det hele tatt.

 

Kjempe smart. :)

 

*Applaus

Lenke til kommentar

Mye interesse for temaet ser jeg. Sier det etter jul da jeg ikke vil ødelegge en ellers så hyggelig tid på året. Skal også sjekke meg for sykdommer før jeg gjør noe seksuelt med hun igjen. Håper hun vil fortsette og forstår at dette ikke kommer til å skje igjen og var en stor tabbe fra min side. Til informasjon så var kvinnen den kvelden HELT ukjent. Hurra for meg.

Lenke til kommentar

Du har gjort et bra valg, selv om du vel vitende vet at dette kan også gjøre at forholdet deres tar slutt.

Det er ikke bra for deg å gå og holde på en hemmelighet, noen mennesker greier det fint mens andre personer vil få store problemer over tid på grunn av det de holder hemmelig og som de angrer bittert på.

 

Hvis forholdet deres overlever dette vil det kun styrkes, men du må forstå at hun vil ha problemer med tillitten din fremover og du må sette igang tiltak for at hun skal sakte men sikkert stole på deg igjen.

 

Gutteturer til syden bør du bare glemme (det samme egentlig for henne).

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå snakker jeg som en som har erfaring med dette.

 

Han var utro, og fortalte det selv. Det gikk lenger tid enn det burde før sannheten kom ut (noen måneder) og selv den "lille" tiden det tok ham å være ærlig rystet meg. At han hadde gått og bært på noe slikt såpass lenge kunne jeg ikke forstå. Men jeg tilga ham etter hvert og innså at det ikke ville skje igjen.

 

Det du muligens kan forvente hvis du forteller det og hun velger å fortsette, er en lang periode med paranoia og usikkerhet, hun vil muligens bli veldig kontrollerende og klengete. Ikke bebreid henne for dette hvis det skjer. Du skjønner, dette er en prosess hun må gjennom mens hun bearbeider det som har skjedd. Det er sikkert ikke alle sin reagerer likt, men det var slik jeg taklet det. Det tok meg ca. tre år før jeg fikk tillit til ham igjen. Noen bruker kanskje mindre tid, andre lengre. Men TID er uansett nøkkelen her. Om hun velger å fortsette, må du akseptere at hun trenger tid.

 

En mann er ikke nødvendigvis mindre verdt som partner om han er utro én gang. Vi er kun mennesker av kjøtt og blod, og dessverre ligger det i vår naturå feile. Dette må man bare akseptere om man velger å bli sammen med noen. Shit happens, som man sier, selv om det ikke burde det. Og det beste man kan gjøre er å være ærlig og prøve å finne en måte å takle situasjonen på.

 

Om hun velger å gjøre det slutt er dette noe TS burde tatt med i regningen før han valgte å være utro. Hun har all rett til å ende forholdet etter dette, TS, og det må du respektere hvis hun tar denne utveien. Jeg vil alltid forvente sannheten av min partner, selv om den er vond. Fordi at jeg har rett til å vite det.

 

Anonymous poster hash: ea59e...ab0

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Ser på en måte den med å vente til etter jul, mem blir ei stund å bære på det i tillegg til at det kan oppleves som verre at du har skjult det i en periode. Er fortsatt noen uker til jul, men kanskje kjipt om det blir slutt i adventstiden etc. Skal du uansett si det, så kan det kanskje være greit å få det unnagjort. Samvittigheten blir ikke noe bedre med tiden.

Lenke til kommentar

Det er menneskelig å feile. Alle voksne mennesker (og før det) gjør før eller senere noe som er dumt, enten man innser det der og da eller senere. Ingen er perfekte. Man må stå for det man gjør.

 

Det foregår nok også mye snusk som folk ikke står for...

 

Enig i at livet ikke er i pause bare pga jul, man kan alltid finne unnskyldninger i tider eller dager som har spesiell betydning.

Lenke til kommentar

Det er kjæresten din som skal velge om hun vil avslutte forholdet eller ikke. Du er i hvert fall ikke mann hvis du holder det skjult for henne.

 

Dette er tankegangen jeg er enig i, og er min konklusjon til alle som spør om disse teamene.

Motsatt tankegang: Om det var DIN kjæreste som var utro med deg, ville ikke du likt å visst det, så du kunne tatt en beslutning om dette var en person du vil dele resten av livet med?

 

Hun har rett på å få vite det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Dette er tankegangen jeg er enig i, og er min konklusjon til alle som spør om disse teamene.

Motsatt tankegang: Om det var DIN kjæreste som var utro med deg, ville ikke du likt å visst det, så du kunne tatt en beslutning om dette var en person du vil dele resten av livet med?

 

Hun har rett på å få vite det.

Så hva om du selv ikke ville ønsket å få vite det?

Lenke til kommentar

Er nesten verdt å lage en poll på om man vil vite eller om man ville fortalt.

 

Interessant å se hvor mange som vil vite kontra hvor mange som ville fortalt.

 

Folk er forskjellige og selv om majoriteten her ser ut til å ville vite, så kan det være de som ikke vil også. Greit å gå belyst alle sider. Blir ingen diskusjon uten ulike meninger :)

 

Edit: skrivefeil

Endret av Tvillingsjel
Lenke til kommentar

Det er menneskelig å feile. Alle voksne mennesker (og før det) gjør før eller senere noe som er dumt, enten man innser det der og da eller senere. Ingen er perfekte. Man må stå for det man gjør.

 

Det foregår nok også mye snusk som folk ikke står for...

 

Enig i at livet ikke er i pause bare pga jul, man kan alltid finne unnskyldninger i tider eller dager som har spesiell betydning.

la oss bare si det sånn at jeg kjenner hun godt nok til å vite at hun vil høre det etter jul eller aldri. Takk for alle svar, fint å høre meninger fra andre også, selv om det ikke påvirker mitt valg i noen grad.

Lenke til kommentar

Psykologer/samlivseksperter har uttalt at man bør ikke alltid fortelle om det da det for enkelte kan være totalt utslettende. Dette var et engangstilfelle, ikke noe som foregikk systematisk over tid. Det kan også være en grunn til å analysere sitt eget forhold. Enkelte blir ubevisst selvdestruktive i forholdet, fordi det er noe som "mangler". Jeg forsvarer ikke utroskap, men jeg forsvarer heller ikke folk som kaster byrden over på uskyldige mennesker for å slippe bære på det selv. Hvis det ikke er noen som helst mulighet for at hun kan få vite noe om det, ikke si noe.

Endret av Stormfire
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Lei deg en hvit hest, bestillet bord på en fancy restaurant og ta med et par blomster og kom ridenes bort til henne og ta henne med til restauranten, og så forteller du at du var utro

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...