Gå til innhold

Vil det bli stor kø 29 november?


NiJoh

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sant nok. Men man kan jo spekulere i at den er betydlig kortere enn køen på lansering, siden de mest ivrige allerede har sikra seg konsoll og det nok er mindre oppmerksomhet rundt muligheten.

 

Helt sikkert. Mange som også får tak i på finn, så den verste stormen har nok lagt seg ja! Men sikkert noen alikevel ;-)

Lenke til kommentar

Norden fikk flere enn 6k.

 

Norge fikk også mer enn 3k som mange sier.

 

Elkjøp hadde 900 i butikk

Lefdal hadde rundt 700 i butikk

Elkjøp hadde xxx reservasjoner på nett

Expert hadde 550

Komplett hadde 1000+

Så har du

Cdon

Ludostore

Gamestop

Gamezone

Coop Obs

Platekompaniet

Etc etc

 

Du overvurderer sterkt hvor mange enkelte av disse aktørene fikk og blander sammen tall fra andre, uten at jeg kan gå inn mer i detalj enn som så. Uansett, Norge fikk for få ift vår kjøpekraft og etter min mening også for få etter vårt befolkningsantall. Sony har nesten ignorert Europa for å ta markedsandeler i USA. Selv de britiske øyer - som bruker være et prioritert område - har for liten tilgang, men der var det i alle fall mulig å kjøpe maskinen et godt stykke ut over dagen.

Lenke til kommentar

 

Du overvurderer sterkt hvor mange enkelte av disse aktørene fikk og blander sammen tall fra andre, uten at jeg kan gå inn mer i detalj enn som så. Uansett, Norge fikk for få ift vår kjøpekraft og etter min mening også for få etter vårt befolkningsantall. Sony har nesten ignorert Europa for å ta markedsandeler i USA. Selv de britiske øyer - som bruker være et prioritert område - har for liten tilgang, men der var det i alle fall mulig å kjøpe maskinen et godt stykke ut over dagen.

Hvordan jeg overvurdere når det er kjent hvor mange x butikk fikk. Gi meg et eksempel av butikkene jeg nevnet som deler beholdning. Fordi elkjøp og lefdal gjorde det ikke

 

Takk

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Når vi ser hvor tomt det var over HELE landet 5 minutter etter åpningstid så er det ingen tvil overhodet om at Norge er blitt gitt blanke F i fra Sony. Uansett hvordan du regner så har vi fått for få konsoller. Noe sier meg at det ikke kommer til å endre seg og at vi kommer til å se nesten ingen konsoller levert i desember og januar. Jeg tror ikke vi får se noe særlig med konsoller her i landet før Jappen er dekket. Så mars april en gang vil trykket gi seg sånn noenlunde. men da kommer konsollene til å være merkbart dyrere en d 3500 som var lanseringspris.

Lenke til kommentar

Nuvel...Prisen vil neppe gå voldsomt opp, bortsett fra kanskje elkjøp som hadde kampanje med 3500..de fleste ligger mellom 3700-3999, også ved lansering. Det er uansett opp til butikkene, ikke Sony.

 

De prioriterer markedet hvor de konkurrerer med xbone, først og fremst USA. Det vil nok være godt med konsoller i hyllene i Norge før det er lanseringstid i Japan i februar. Hvis noen skal føle seg bitre er det dem. Sony prioriterer der de tror de har mest å tjene ift markedsandeler, og har pr nå ikke konkurranse i Norge. Hadde du likt det bedre hvis de hadde dratt en MS og sagt: "Snakkes i 2014" ?

 

Vi kan selvsagt ønske at det kom flere til Norge, men det er bare sånn det er. Vi som ikke har fått PS4 enda får bare vente og håpe at neste parti kommer om et par uker.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Jeg ville satt pris på at Sony ikke bløffet forhandlerleddene med antallet konsoller som ville bli tilgjengelig. For min del står min bestilling fra august som antatt dato 16 januar og ubekreftet. med andre ord, Komplett HÅPER at de får nok konsoller da, men Sony gir faen i å fortelle, på tross av at Sony har full kontroll på antallet konsoller de produserer og garantert har leveringsplanene klare allerede. Derfor er jeg forbanna på Sony for å holde kundene for narr ved å ikke kommunisere alt dette åpent og ærlig!

Lenke til kommentar

De bør hvertfall prioritere forhåndsbestillinger.

 

Er spent på salgstall for Europa. At de hadde over 1 mill. klare i USA/Canada på første dag tyder jo på at produksjonen går strålende, men det kan være de har "glemt" Norden siden man ikke konkurrerer med Xbox One her ennå.

 

Sånn går det uten kølappsystem:

 

xce3r.gif

ed27f.gif

xe8cd.gif

Endret av kilik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når vi ser hvor tomt det var over HELE landet 5 minutter etter åpningstid så er det ingen tvil overhodet om at Norge er blitt gitt blanke F i fra Sony. Uansett hvordan du regner så har vi fått for få konsoller. Noe sier meg at det ikke kommer til å endre seg og at vi kommer til å se nesten ingen konsoller levert i desember og januar. Jeg tror ikke vi får se noe særlig med konsoller her i landet før Jappen er dekket. Så mars april en gang vil trykket gi seg sånn noenlunde. men da kommer konsollene til å være merkbart dyrere en d 3500 som var lanseringspris.

Norge før allerede et nytt parti i midten av desember.

 

Det vil også komme et nye parti i januar, og med "steady supply" i februar. Jobber i butikk, så er infoen vi har fått fra nordisk film.

 

Når det gjelder at vi fikk ikke nok konsoller, så er vi et lite land, vi er allerede vunnet for Sony. PS er mye mer populært her enn MS. Det handler ikke bare om å selge konsoller for å tjene penger, men å skaffe seg markedsandeler i store land. Fks USA, Tyskland, England etc, da "waster de ikke med å sende 100 000 konsoller til Norge, selvom de greit kunne sikkert solgt så mange"

Endret av henrikrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Norge før allerede et nytt parti i midten av desember.

 

Det vil også komme et nye parti i januar, og med "steady supply" i februar. Jobber i butikk, så er infoen vi har fått fra nordisk film.

 

Når det gjelder at vi fikk ikke nok konsoller, så er vi et lite land, vi er allerede vunnet for Sony. PS er mye mer populært her enn MS. Det handler ikke bare om å selge konsoller for å tjene penger, men å skaffe seg markedsandeler i store land. Fks USA, Tyskland, England etc, da "waster de ikke med å sende 100 000 konsoller til Norge, selvom de greit kunne sikkert solgt så mange"

Partiet som kommer i midten av desember håper jeg er rene konsoller som går til de som har forhåndsbestilt. Men jeg er redd for at dette er bundles som havner rett i butikk og i neven på de som har anledning til å stå i kø for å selge dem videre til blodpris.

 

Partiet i januar er jeg mer optimistisk på da presset fra konsumenthysteriet jul er over. Da vil nok noen få sjeler til som forhåndsbestilte få konsoller. Oss andre som har ubekreftet i januar må nok vendte til lenge etter februar. I februar skal konsollen lanseres i Japan og da kommer fint lite av produksjonen gå andre steder i verden. Jeg vil bli VELDIG overrasket om jeg får en konsoll før april. Sony har lansert i Norge, og som du nå sier, det eneste de bryr seg om er å kapre markedsandeler andre steder i verden.

Lenke til kommentar

Partiet som kommer i midten av desember håper jeg er rene konsoller som går til de som har forhåndsbestilt. Men jeg er redd for at dette er bundles som havner rett i butikk og i neven på de som har anledning til å stå i kø for å selge dem videre til blodpris.

 

Partiet i januar er jeg mer optimistisk på da presset fra konsumenthysteriet jul er over. Da vil nok noen få sjeler til som forhåndsbestilte få konsoller. Oss andre som har ubekreftet i januar må nok vendte til lenge etter februar. I februar skal konsollen lanseres i Japan og da kommer fint lite av produksjonen gå andre steder i verden. Jeg vil bli VELDIG overrasket om jeg får en konsoll før april. Sony har lansert i Norge, og som du nå sier, det eneste de bryr seg om er å kapre markedsandeler andre steder i verden.

Vet du om Fifa 14 bundle kommer?

Lenke til kommentar

Partiet som kommer i desember er killzone-bundle, iallefall det Nordisk Film har sagt. Men hva som kommer etter killzone-bundlen og når blir vel bare gjetning. Men iallefall der jeg har forhåndsbestilt blir disse maskinene tilbudt de som står på liste med forhåndsbestillinger. Hvis de ikke vil ha, går de nedover listen fram til det evt ikke er noen igjen og de selger i butikk. Men tviler på at det blir noe problem, skulle vel spilt killzone uansett.

 

Jeg skjønner at du er frustrert, men jeg blir veldig overrasket om du ikke får konsoll før april. For å snu på det, Norge er allerede prioritert foran Japan, PS har ingen konkurranse der. Jeg vil tro Sony heller vil pushe konsoller på det Europeiske markedet istedenfor å sørge for fulle hyller i Japan. Men det er bare mine tanker.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Med andre ord, det kommer ingen rene konsollpakker før tidligst januar, mens sannsynlig ikke før februar. Da blir det jo som jeg skrev over her. Jeg ønsker å ta grundig feil, men jeg er redd for at jeg har rett. Siden mange nå står før meg i køen med levering i desember så betyr det at vi som har levering i januar neppe får konsoll i januar. De går jo til alle de andre. februar konsollene går til Japan, og så med litt flaks kommer det noen i mars. Jeg vil fremdeles bli overrasket om jeg har en konsoll før april.

 

Edit: Eneste håpet jeg har er at mange nok er pissesure på Sony og går for Xbone i stede for.

Endret av Bruker-245639
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-245639

Så de som er sure for at Sony leverer til Norge skal heller velge å gå for Xbox One, som ikke velger å levere til Norge?

Jepp! For da kommer jeg lenger frem i køen ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...