Gå til innhold

Nytt modem fra Nextgentel. Inteno DG301. Problemer...


Anbefalte innlegg

Routeren er ikke så ille når man venner seg til oppsettet. Jeg bruker den som trådløs router, men jeg har trukket opp kabel til min forrige router som står i 2. etasje som rent AP ☺ så da har jeg gigabit backbone hvor routere, skriver, server, htpc og ps3 står kablet, laptop telefoner og nettbrett bytter WiFi-AP ut fra signalstyrken ☺

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I still can't get it to work, even after following muthalova's instructions :( This is what I tried, in case someone spots some obvious mistake:

 

I deleted the original WAN interface in the router, then created a new one, specified "Unmanaged" as the protocol, and set "Bridge over multiple interfaces". I selected "LAN4", and "VDSL2" as the "cover the following interfaces" (checked to make sure LAN4 is not part of any other interface), then clicked save and apply.

 

Next, I connected my ASUS router into the "LAN4" socket on the Inteno router, and the WAN socket on the ASUS. Set the connection type to PPPoE, and set the same username/password that I found in the Inteno router's WAN interface. I press save, and it cannot connect, I see this in the logs:

Feb 27 15:49:32 pppd[5895]: Plugin rp-pppoe.so loaded.
Feb 27 15:49:32 pppd[5895]: RP-PPPoE plugin version 3.11 compiled against pppd 2.4.5
Feb 27 15:49:32 pppd[5896]: pppd 2.4.5 started by admin, uid 0
Feb 27 15:50:07 pppd[5896]: Timeout waiting for PADO packets
Feb 27 15:50:12 pppd[5896]: Unable to complete PPPoE Discovery
Feb 27 15:50:12 pppd[5896]: Hangup (SIGHUP)
Feb 27 15:50:12 pppd[5896]: Terminating on signal 15
Feb 27 15:50:12 pppd[5896]: Exit.
Lenke til kommentar

Crazy Inteno shit?")!!
The router dropped and resetted itself, and now the bridgemode dosen´t work at all.
Tried to set it up again, but with no luck.

I gave up this router... Will try to contact NextGenTel soon, hope they will help me get the router in bridgemode again.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Har denne routeren fra NGT til fibernett,kun internett ikke tv. Har også liggende samme router fra min tidligere ISP (ADSL).

Den fra min tidligere ISP har tydeligvis en nyere FW med foreldrekontroll som en mulighet. Har kontaktet NGT om de har FW

som støtter dette,men -nei... var svaret. Hvis det er mulig, hvilke innstillinger må jeg "flytte" inn i den "gamle" routeren for å kunne

bruke den i NGT sitt fibernett?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ga opp hele møkka og koblet opp en Zyxel P8702N istedet, som selvsagt lar seg sette i bridgemodus uten problem.

 

Intenoen hadde jeg lyst å sette fyr på, men lar det være da de sikkert skal ha møkka si tilbake etter endt kundeforhold.

Kjipt å betale 19 kroner måneden for "møkka"...

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Vær klar over at du trolig bryter loven ved å spre den informasjonen.

http://lovdata.no/lov/1902-05-22-10/§145b

 

Denne paragrafen sikter vel mer på passord som brukes til innbrudd på eksterne systemer, og ikke passord for tilgang til utstyr du nærmest er påtvunget en leieavtale, og i utgangspunktet burde hatt tilgang til.

 

Jeg antar også at det at å linke til offentlig tilgjengelig informasjon ikke er ulovlig.

 

Jeg sprer ikke infoen, men jeg 'peker' på bloggen til vedkommende som gjør det.

 

All infoen i blogginnlegget finnes jo forøvrig på dette og andre forum fra før også.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har fått NGT til å oppdatere firmware på min ruter til DG301-W7P2U_NGT2.4.12RC6-150220_1628, har holdt seg stabil siden da.

 

Men er det full bridge du får med den løsningen?
PPPoE-brukernavn og passord på ekstern ruter? (om du er på NGT sitt utstyr, vel og merke).

Lenke til kommentar

Så flott, takk for oppskriften. :) Dette krever adminrettigheter, se posten litt lengre opp.

Jeg tester DG301 en stund til med den nye firmwaren, den har hatt en lei tendens med å plutselig kutte ut WiFi-signalene helt.
Har satt WiFi-kanal manuelt og fjernet alt som har med "Auto" å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...