Gå til innhold

Nytt modem fra Nextgentel. Inteno DG301. Problemer...


Anbefalte innlegg

  • 5 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Fikk DG301 i går og har samme problem som alle andre. Jeg har admin bruker og PPPoE-detaljer, men vet ikke nøyaktig hva som skal endres på modemet. Routeren (Linksys EA6700) er satt opp for forrige Inteno modem (5668). Å sette opp det gamle modemet var walk in the park i forhold.

NGT nektet å snakke om det. Har sendt mail til Inteno, så får se om jeg får noe bra svar.

 

Er det virkelig ingen som har fått det til å fungere som kan forklare hvordan det skal gjøres for "mannen i gata"?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Noen som har byttet ut hele modemet og fått det til å fungere? Jeg sliter med at pap authentiseringen til pppoe feiler.

 

Nov 19 19:17:17.744: Vi2 PPP: Using dialer call direction
Nov 19 19:17:17.744: Vi2 PPP: Treating connection as a callout
Nov 19 19:17:17.744: Vi2 PPP: Session handle[D200002A] Session id[42]
Nov 19 19:17:17.760: Vi2 CHAP: I CHALLENGE id 1 len 35 from "no-oslXXX-gwXX"
Nov 19 19:17:17.760: Vi2 PPP: Sent CHAP SENDAUTH Request
Nov 19 19:17:17.760: Vi2 PPP: Received SENDAUTH Response FAIL
Nov 19 19:17:17.760: Vi2 CHAP: Unable to authenticate for peer
Nov 19 19:17:17.760: Vi2 PPP: Sending AAA radius abort

 

Hentet ut brukernavn og passord fra Inteno routeren.

 

config interface 'wan'
option proto 'pppoe'
option ifname 'ptm0.1'
option service 'Data'
option wan_instance '3.1.2.1'
option username 'Pxxxxxx'
option password 'yyyyyyyy'

Ser at noen har postet hos openwrt for å finne ut hvordan man setter opp bridge, men ingen løsning...

https://forum.openwrt.org/viewtopic.php?id=52121

 

 

EDIT:

 

Fant ut av det! Man må bruke CHAP og ikke PAP for autentisering. Det Inteno kaller username kaller Cisco hostname. Og så måtte jeg sette vlan tag 1.

Endret av arnbju
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har foreløpig tatt til takke med å skru av WIFI fra modemet og sette routeren (Linksys EA6700) i bromodus. Da brukes routeren som switch og WIFI-accesspunkt. Gjenstår å se hvordan PS4 og XBOX360 reagerer på dette oppsettet (NAT mode).

 

Verste av alt: Har oppgradert fra 20/1 til 30/5. Målt ytelse: Identisk (15/1)

Endret av Oddybody
Lenke til kommentar

Hey,

 

Sorry for writing in English, I can understand Norwegian somewhat ok, but my writing is horrible.

 

I'm in the same boat as everyone else, Inteno DG301 router, and I don't see the ability to put it into bridge mode anywhere. From what I read in this topic, I need the administrator account for the router to do this, and I have requested the user/pass from nextgentel, and their reply was:

 

We will not support bridging of our router directly, but if you want to do this yourself, you can log on to our router with the username "user" and password "user".

 

Which is obviously not what I wanted, this is not the administrator account. Is there something I'm missing, or should I try requesting it again?

 

Someone linked an exploit earlier in the thread that can dump /etc/passwd, so you can bruteforce it, however my router came with a patched firmware, and the exploit doesn't work on it :( I can get the exact version when I get home.

Lenke til kommentar

They have remote access to every customer's router? Oh wow.

Yeah, they also do remote patching of firmware. I had the exploitable firmware earlier but not anymore.

 

When they give you administrative access they change the password on the admin account to admin, by default it is something else.

Lenke til kommentar

I have the administrator account, can anyone give a bit more details on how to create an unmanaged VDSL2 interface bridged with a lan port? I found the menu where I can create a new unmanaged interface, and it asks which port I want to bridge it with, but I don't see how I make a connection to the VDSL2 interface in all this?

 

This is the part I'm talking about:

Edit: Jeg fant ut av det. Disabled bare VDSL2/PPPoE interfacet som lå inne som default, og laget et nytt "unmanaged" VDSL2 interface som jeg bridget med lan3 (vilkårlig lan port). Koblet deretter min vanlige router sin WAN port til lan3 porten og vips så fikk den PPPoE tilkobling som før (da jeg hadde x5671).

 

Edit:

I managed to nuke the default lan bridge, making me unable to access the web interface. Now I have to ask nextgentel to reset the admin password. Oh boy.

Endret av Visko
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei.
Jeg gadd ikke å mase mer på NGT om tilgang til en router jeg nermest ble tvunget til å leie for å få nett.

 

Jeg fant ut at user/user er default bruker/passord, derfra kopierte jeg innloggingsskjermen til en midlertidig intern webserver, og port-forwardet innkommende wan-port 80 til webserveren. da så jeg at det kom automatisk opp en ny regel, og jeg endret denne til også å gå til port 80 på den interne web serveren.

På den interne serveren satte jeg opp WAMP, og laget en database i phpmyadmin, og laget et enkelt php-script, som kopierte remote-hostname, tid & dato , brukernavn og passord på alle påloggingsforsøk til mySQL databasen.

 

Litt mindre enn et døgn senere sjekket jeg databasen:
post-373412-0-77005700-1423224511_thumb.png
BANG! :p Nå har jeg alle passordene NGT har forsøkt å logge seg på routeren min med :p

Deretter blokkerte jeg tilgangen deres til både port 22, og port 7547 som de også bruker.

Jeg deaktiverte passordpålogging, og aktiverte at kun brukere med min private-ssh key kan logge på routeren med ssh.

Så endret jeg passordene for alle brukerkontoene på routeren til noe jeg liker:
post-373412-0-70537700-1423224560_thumb.png

I tillegg har NGT en ACL liggende inne, som gir de tilgang fra visse ip'er. denne ble endret fra alow til deny :p

Nå får ikke NGT lov til å fikle mer med routeren! :D

Nå har jeg alle brukerpassordene til GUI, og tilgang til root over ssh.

post-373412-0-39735900-1423224595_thumb.png

Da trenger jeg bare å få opkg til å virke :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har du adminpassordet til webgrensesnittet så får du satt den i bridge modus ja. Services -> Interfaces -> WAN velg bridged profile i nedtrekkslisten.

Forklar gjerne nærmere, fordi jeg finner ikke "interfaces" under services.

Men under network finner jeg interfaces, men ingen nedtrekksmeny.

 

Ruter fra helvete.

Lenke til kommentar

Sorry. Var litt stressa når jeg holdt på.

 

Interfaces finner du under Network. Ikke under Services.

 

Gå å ned og klikk edit på WAN interfacet.

 

På fanearket Physical Settings finner du nedtrekkslisten.

 

Velg da bridge over multiple interfaces.

 

Merk så kun en LAN port og WAN porten som er i bruk (antar dsl). Se så på LAN og GUEST interfacene at den LAN porten du bridger med WAN ikke er aktivert i de interfacene.

 

Save and apply. Skru av router. Sett tp kabel mellom LAN porten du valgte og ny router.

 

Skru routeren på. :)

Endret av muthalova
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...