Gå til innhold

Nytt modem fra Nextgentel. Inteno DG301. Problemer...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer du inn i webgrensensnittet på modemet? Jeg kjenner ikke til ditt spesifikke modem, men tidligere har det vært http://10.0.0.1/ mens brukernavn og passord har vært user/user

 

Hvis grensesnittet ditt en noenlunde likt det som på andre Inteno rutermodem, vil du kunne sette det i bridge på Advanced Setup > WAN fra webgrensesnittet.

 

Her må du slette det som ligger inne fra før, trykke "Add", og gå gjennom oppsettet.

Nå er det veldig lenge siden jeg gjorde dette selv, men hvis jeg husker riktig, så var det dette som fungerte for meg:

VPI: 1

VCI: 33

 

Service Category: UBR Without PCR

Fjern avmerkingen i Quality of Service-boksen.

 

Trykk next, og velg "Bridging" og "LCC/SNAP-BRIDGING" i encapsulation mode.

 

Trykk next, og merk av "Enable bridging service".

 

 

Etter det er det bare å save, og modemet vil reboote. Etter det er gjort, må du ha din egen ruter bak, som settes opp med PPPoE, hvor du trenger brukernavnet og passordet ditt fra NGT.

Lenke til kommentar

Hva er årsaken til at du vil ha den i bridge?
Vurderer å bytte ut en gammel Inteno med denne, men vet ikke hvordan den er? Alt blir vel bedre enn den jeg har.

 

Du skal ikke putte inn PPPoE infoen i routeren! Du gjør ingenting med routeren.. Modemet bare flytter WAN IP'en til routerens WAN interface, så den får den offentlige IP adressen...

Jeg har PPPoE info i routeren min iallefall. Routeren får ikke koblet opp WAN om jeg ikke legger inn brukernavn og passord.

Endret av Glenn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...