Gå til innhold

2gb vRAM nok for idag?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

GTX770, r9 280x osv får du ikke spilt BF4 på ultra.

 

Skal du nerme deg ultra må du opp på GTX780Ti, GTX Titan, R9290X og en godt overklokket prosessor.

 

 

Sjekk ut nizzen, minhund, dp osv her på forumet så får du sitt hva du trenger får kunne spille BF4 i ultra.

 

 

Jeg sitter selv med et Lightning GTX770, 4770K4,4GHz, 16gb ram og klarer BF4 på high, men får fortsatt fps dropp til under 40 som ikke er spillbart for meg. Men heldigvis bare noen sekunder innimellom.

Lenke til kommentar

Det er en passelig mengde Vram i forhold til grafikkprosessoren (GPU).

Joda, GTX 770 må nok byttes ut om du ønsker å kjøre grei grafikk på fremtidens spill, men det er nok minst like mye på grunn av GPUen. Spiller jo ingen rolle om VRAM'en blir full når ytelsen uansett er helt uspillelig. ;)

Hadde du hatt 2-3 slike skjermkort i SLI, så hadde du nok potensielt kunne merke en VRAM begrensning.

 

Selv om det er anbefalt med 3 GB VRAM i BF4, så er det nok egentlig ikke på grunn av VRAMen alene, men fordi det er en enkel måte å si at du trenger et kraftig skjermkort i" 3GB klassen".

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og da tror du ikke et GTX 770 hadde lagt seg ned i fosterstilling, selv om den hadde hatt 4GB? ;)

Selv om du bruker 2,2 GB på ultra i BF4, så trenger det nok ikke å bety at du møter en skarp vegg med 2GB minne. Har selv kjørt BF4 i Ultra med GTX 480SLI med 1,5 GB minne bare, og selv om alt ble brukt opp så gikk det "greit". :)

Endret av Andrull
  • Liker 1
Lenke til kommentar

ALLE nye AMD kort har ekstra god ytelse i BF 4, så skal du ha et godt kort til BF 4, kjøp AMD!

 

GTX770, r9 280x osv får du ikke spilt BF4 på ultra.

 

Skal du nerme deg ultra må du opp på GTX780Ti, GTX Titan, R9290X og en godt overklokket prosessor.

 

 

Sjekk ut nizzen, minhund, dp osv her på forumet så får du sitt hva du trenger får kunne spille BF4 i ultra.

 

 

Jeg sitter selv med et Lightning GTX770, 4770K4,4GHz, 16gb ram og klarer BF4 på high, men får fortsatt fps dropp til under 40 som ikke er spillbart for meg. Men heldigvis bare noen sekunder innimellom.

 

Dette er egentlig feil. Et R9 290 vil klare BF 4 på 60 fps, gjennomsnittlig. Bevis:

http://www.techspot.com/review/736-amd-radeon-r9-290/page2.html (Den grå viser HD)

Du ser at gjennomsnittet er under 60, men det er testet på det absolutt tyngste stedet i spillet(!), i tilegg er oppløsningen 1200 p og ikke vanlige 1080p.

 

Som du ser vil du måtte sette ned til high for og få spillbart på både GTX 770 og R9 280X. Det kommer av at R9 280X er egentlig 7970, og derfor ikke den nye optimaliseringsteknologien som R9 290 og R9 290X helt klart drar stor nytte av i denne testen.

 

Angående prossesor. Hvilken prossesor har du??!?!??!?

http://www.techspot.com/review/734-battlefield-4-benchmarks/page6.html

BF4 krever jo INGENTING prossesorkraft!

Det er det minst CPU krevende spillet jeg har sett på VEEEELDIG lenge, du kan spille det med eldgamle i7- 920, med 2 fps lavere enn nyeste extreme cpu fra Intel. Tom. gamle AMD phenom prossesorer har 0 problem med BF 4. HVis du må overklokke prossesoren for BF 4... Da er den enten veldig billig, eller veldig gammel.

 

Det fins forresten 4GB versjoner av GTX 770 :)

Lenke til kommentar

ALLE nye AMD kort har ekstra god ytelse i BF 4, så skal du ha et godt kort til BF 4, kjøp AMD!

 

 

Dette er egentlig feil. Et R9 290 vil klare BF 4 på 60 fps, gjennomsnittlig. Bevis:

http://www.techspot.com/review/736-amd-radeon-r9-290/page2.html (Den grå viser HD)

Du ser at gjennomsnittet er under 60, men det er testet på det absolutt tyngste stedet i spillet(!), i tilegg er oppløsningen 1200 p og ikke vanlige 1080p.

 

Som du ser vil du måtte sette ned til high for og få spillbart på både GTX 770 og R9 280X. Det kommer av at R9 280X er egentlig 7970, og derfor ikke den nye optimaliseringsteknologien som R9 290 og R9 290X helt klart drar stor nytte av i denne testen.

 

Angående prossesor. Hvilken prossesor har du??!?!??!?

http://www.techspot.com/review/734-battlefield-4-benchmarks/page6.html

BF4 krever jo INGENTING prossesorkraft!

Det er det minst CPU krevende spillet jeg har sett på VEEEELDIG lenge, du kan spille det med eldgamle i7- 920, med 2 fps lavere enn nyeste extreme cpu fra Intel. Tom. gamle AMD phenom prossesorer har 0 problem med BF 4. HVis du må overklokke prossesoren for BF 4... Da er den enten veldig billig, eller veldig gammel.

 

Det fins forresten 4GB versjoner av GTX 770 :)

Men hva med MP? Er vel det som teller. Ingen kjøper BF4 for å spille SP?

Lenke til kommentar

ALLE nye AMD kort har ekstra god ytelse i BF 4, så skal du ha et godt kort til BF 4, kjøp AMD!

 

 

Dette er egentlig feil. Et R9 290 vil klare BF 4 på 60 fps, gjennomsnittlig. Bevis:

http://www.techspot.com/review/736-amd-radeon-r9-290/page2.html (Den grå viser HD)

Du ser at gjennomsnittet er under 60, men det er testet på det absolutt tyngste stedet i spillet(!), i tilegg er oppløsningen 1200 p og ikke vanlige 1080p.

 

Som du ser vil du måtte sette ned til high for og få spillbart på både GTX 770 og R9 280X. Det kommer av at R9 280X er egentlig 7970, og derfor ikke den nye optimaliseringsteknologien som R9 290 og R9 290X helt klart drar stor nytte av i denne testen.

 

Angående prossesor. Hvilken prossesor har du??!?!??!?

http://www.techspot.com/review/734-battlefield-4-benchmarks/page6.html

BF4 krever jo INGENTING prossesorkraft!

Det er det minst CPU krevende spillet jeg har sett på VEEEELDIG lenge, du kan spille det med eldgamle i7- 920, med 2 fps lavere enn nyeste extreme cpu fra Intel. Tom. gamle AMD phenom prossesorer har 0 problem med BF 4. HVis du må overklokke prossesoren for BF 4... Da er den enten veldig billig, eller veldig gammel.

 

Det fins forresten 4GB versjoner av GTX 770 :)

 

 

60fps i gjennomsnitt ja... er ikke det vi ser etter, vi ser etter minimum fps. Denne skal være på minst 60fps for at det skal være bra :)

 

Drit viss gjennomsnitt fps er 60, men du får drops ned i 20fps som er uspilligt.

 

 

 

VIss du ser i signaturen min så ser du specsa mine :)

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar

 

 

 

Nizzen?

 

Kan ikke du komme med noe fakta av ditt oppsett ang BF4

 

Hvor mye bruker spillet av prosessorkraft og hvor mye av skjermkorta?

Hva er minimums fps du får på feks 64mp når en tanks feks eksploderer?

 

Du og dine kompiser er jo de mest troverdige her på forumet ang ytelser :)

 

På min 4960x så brukes ca 60 % av cpuen med HT=on, dog får bedre ytelse desto høyere jeg overklokker cpuen.

Settings er selvfølgelig Ultrasettings og 1080p

 

Dette er "DAM" brettet. Her er aldri fps under 150fps på ultra. På parcel storm er jeg nede i 120 avogtil. Særdeles skjeldent jeg har under 100fps. Dette har jeg vel bare sett når høyblokka raser sammen på "shanghai" banen Da så jeg 95fps :p

bf4ytelsesmal.png

 

Dette screenshottet er på Parcel storm:

 

bf4ytelse.png

 

Alt dette er med 4.4ghz som de fleste klarer med 6 kjerner cpu, og en mild overklokk på 2xTitan.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Angående prossesor. Hvilken prossesor har du??!?!??!?

http://www.techspot.com/review/734-battlefield-4-benchmarks/page6.html

BF4 krever jo INGENTING prossesorkraft!

Det er det minst CPU krevende spillet jeg har sett på VEEEELDIG lenge, du kan spille det med eldgamle i7- 920, med 2 fps lavere enn nyeste extreme cpu fra Intel. Tom. gamle AMD phenom prossesorer har 0 problem med BF 4. HVis du må overklokke prossesoren for BF 4... Da er den enten veldig billig, eller veldig gammel.

 

 

Her er det testet med Singleplayer, og det er det ikkje mange som spiller. Multiplayer krever VELDIG mye cpu, og drar godt nytte av høyere frekvens også. Og med dette snakker jeg om et multigpu oppsett som som oftest krever litt mere cpu. Kjører aldri bare 1 gpu, og gidder derfor heller ikkje å teste forskjellen :p

 

Når en Haswell 4770k @ 4800mhz bruker minst 80%, så sier det seg selv at Bf4 krever en del cpukraft. Dog med ett skjermkort og ikkje 120+fps, så er det nok ikkje så viktig.

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

GTX770, r9 280x osv får du ikke spilt BF4 på ultra.

 

Skal du nerme deg ultra må du opp på GTX780Ti, GTX Titan, R9290X og en godt overklokket prosessor.

 

 

Sjekk ut nizzen, minhund, dp osv her på forumet så får du sitt hva du trenger får kunne spille BF4 i ultra.

 

 

Jeg sitter selv med et Lightning GTX770, 4770K4,4GHz, 16gb ram og klarer BF4 på high, men får fortsatt fps dropp til under 40 som ikke er spillbart for meg. Men heldigvis bare noen sekunder innimellom.

Du må absolutt ikke opp på 780Ti eller Titan for ultra.

 

et vanlig 780 vil klare ultra så lenge det er snakk om 1920 x 1080.

 

Selv sitter jeg på eet EVGA 780 Classified med en liten overklokk på og ligger på mellom 100 og 120 FPS er jeg riktig uheldig detter jeg ned til 80 iblant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...