Gå til innhold

Er det lov å spille kristen musikk i barnehage?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har ingen problemer med at noen barnehager spiller kristen musikk for barna, så lenge foreldrene blir gjort klar over det. Slik at foreldrene selv kan velge hvilke barnehager som får ansvaret for barna deres. Jeg hadde selv ikke ønsket å plassere mitt barn i en slik barnehage. Men det er mitt standpunkt.

 

Jeg bruker en barnehage som feirer tradisjonelle høytider, som f.eks Jul. Og det har jeg ingen problem med. Men ren Jesus musikk hadde blitt litt for mye for min del.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

En ting som blir kraftig misforstått her nå.. Jeg sier ikke at det er korrekt.

 

Jeg sier at det er det folk flest forbinder med jul, de tror det er årsaken til at jul eksisterer.

Sorry... :/

 

Jeg vil dog påstå det er en viss forskjell å introdusere barn for hyggelige (arrrg.. det svir i munnen min når jeg skriver dette) juletradisjoner med engler og det som følger med enn å spille jesus sanger sånn helt uten "korrekt" kontekst.

 

Det burde være like forbudt som å spille av bønnerop fra koranen...

Lenke til kommentar

Foreldre i denne barnehagen er ikke klar over det. Derfor jeg reagerer.

 

 

men det er tydeligvis flertall blant de i tråden her som ikke har noe problem med at barna dere synger at jesus er livet og sannheten og gud er snill og elsker dem.

 

Lurer på om de hadde godtatt å la barna sine høre at allah er snill og god og at Mohammed er livet og veien.

Lenke til kommentar

Ja selvfølgelig relaterer de jula med rudolf og pakker og mat og juletre! Det er da ikke det jeg mente! At de tenker på det er jo en selvfølge!

 

Jeg mener hvis man spør: "Hvorfor feirer man jul?" Da vil flesteparten si "fordi jesus ble født!" og noe i den dur... Det må du vel være enig i??

Ja, men det er feil at vi feirer jul fordi jesus ble født!!!!!!!!!!!

(Jesus ble forøvrig ikke født)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men ærlig talt turbonello, klarer du ikke lese eller?? nå får du faen meg gi deg.

Fælt så følelsesmessig innvolvert du er i dette temaet da? Oppfører deg som en liten drittunge? Gammel er du egentlig?

 

Du er jævlig irriterende!

Det som er jævlig irriterende er alt det fobannede pisset du kommer med her inne. Dine ekstreme vrangforestillinger når det gjelder helt elementære ting som hvordan en skyskraper detter sammen... Og alt det andre pisspreiket du lirer av deg på forumet her. Voks opp sier nå jeg...

 

 

Du ser da for faen at jeg ikke sier det er riktig vel??

Du kommer til å få problemer med den oppførselen der, om det er slik du er ellers også... Du er jo helt gal i hodet..

 

 

Slutt å tro at du er så smart og at du kommer med helt ny info til folk her, det gjør du ikke.

Neivel... Prøv å se deg selv i speilet, og si akkurat det samme til deg selv. Endret av turbonello
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi kan sikkert ta den diskusjonen en annen gang om du tviholder på skole teologien din, men det blir i overkant off topic å gi i dybden på det her vil jeg tro :)

What? Skole teologien min? Min teologi har intet med noe skoleteologi å gjøre. På skolen lærer man om kristendommen som om den skulle ha vært sann... Så nei, ingen skolatisk teologi fra min side nei ;)

 

Jeg bare lurte på hva du mente med det du sa jeg :)

Lenke til kommentar

Du vet hva vikingtiden og kristningen av Norge betydde for vår hedenske kulturarv sant?

Ja... Den hedenske kulturarven eksisterer nå sammen med den kristne. Men den er mer utvannet enn den kristne... Nå kommer islam inn til landet, men den er jo ikke spesielt overbevisende da den ligger svært langt bak kristendommen når det gjelder utvikling. Den er primitiv og selvdestruktiv, all den tiden den hele tiden ødelegger for seg selv ved å svekke sin egen troverdighet blant vestlige folk...
Lenke til kommentar

Fytti katta, kristen musikk i barnehagene?

 

Hva blir det neste, kristne symbol i nasjonalflagget? Kirker i hver en bygd?

 

Dessverre er kommuner allerede lovpålagt å bruker millioner av kroner på kirkebygg i stede for å satse på f.eks kunnskap og helse.

 

Særfordelene den norske kirka har hører selvsagt ikke hjemme i en moderne stat, men slik er nå realitetene.

Lenke til kommentar

ja jeg driter veldig i den sarkasmen her, jeg er og forblir sterkt uenig i at unger i barnehagen skal synge at jesus elsker dem og at han er livet.

 

Ungene mine skal være alltid bevisste på at det er usant. Og det skal de læres i å si også. "mamma og pappa sier at religion er for idioter" skal dem si.

Lenke til kommentar

Ja... Den hedenske kulturarven eksisterer nå sammen med den kristne.

Ikke mange som vet at julen er en gammel hedensk høytid og en hyllest til våre døde forfedre da...

 

Så å si at den hedenske kulturarven lever er vel å dra den litt langt...

 

Islam tar forøvrig ikke over på samme måte som kristendommen gjorde, men øker fordi man importerer mennesker som tilhører den religionen.

 

Det er noe helt annet...

Lenke til kommentar

ja jeg driter veldig i den sarkasmen her, jeg er og forblir sterkt uenig i at unger i barnehagen skal synge at jesus elsker dem og at han er livet.

 

Ungene mine skal være alltid bevisste på at det er usant. Og det skal de læres i å si også. "mamma og pappa sier at religion er for idioter" skal dem si.

 

Jepp, bedre å lære barn å hate enn å lære dem å elske?.

 

Fra sarkasme til alvor. Hva synes du om julefeiring i barnehagen? Er det bedre å tro på nissen?

Lenke til kommentar

ja jeg driter veldig i den sarkasmen her, jeg er og forblir sterkt uenig i at unger i barnehagen skal synge at jesus elsker dem og at han er livet.

 

Ungene mine skal være alltid bevisste på at det er usant. Og det skal de læres i å si også. "mamma og pappa sier at religion er for idioter" skal dem si.

 

Kristne sitt oppdrag på jorda er som menneskefiskarar, og småfisk er også fisk. Om du likar dette eller ikkje er underordna konsekvensane av gudløyse. Det er fint å introdusere born for eit trygt og fast haldepunkt i ei verd med så mykje vondskap. Langt betre enn å oppdra sine born til mobbing av "idiotar".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...