Gå til innhold

Vi har bedt GTA-skeptikeren spille Grand Theft Auto V


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjenner meg litt igjen i beskrivelsen av Triathlon nr. 3, den lange pinefulle svømmingen, syklingen og vups, der ble jeg tatt for en kriminell handling :rofl:

ved å ha dyttet for mange datakontrollerte triathlondeltakere og den siste kanskje til feil tid. Som ellers var klin umulige nesten å ta forsprang på under svømmeturen.

 

Gidder jeg svømme, så sykle nesten til mål på ny? For så å sikkert bruke minutter på siste løpetur på toppen av det. Bare for en eller annen Trophy.

 

Jeg gadd f.eks. svømme Franklin i hans nye svømmebasseng til jeg hadde makset hans lungekapasitet. Det har man tross alt litt igjen for. Så dersom jeg ikke får mye styrke fra triathlondeltakelse nr. 3, så er jeg i tvil om jeg gidder det igjen med det første. :closedeyes:

 

Men, det er vel litt sånn at spillet skal tilfredstille mange. Husker dere Summer Games, Winter Games eller har hørt om disse til Commodore 64? Jeg likestiller triathlon-spilldelen til å korrelere litt for å tilfredstille denne typen spillere.

 

Nåja, ellers synes jeg hele opplevelsen er helmaks. Litt døtid, mellom de historiedrevne øktene, men det er jo litt sånn det må være. Altså at man skal være nødt å utforske bittelitt.

 

Så jeg er noe uenig, men kjenner meg ørlite igjen med artikkelskribent i at "ting skal serveres på sølvfat". Ingenting hadde vært mere kjedelig forresten.

 

Men, jeg forstår deg. Du var tvungen til å gjøre dette, og hadde kanskje derfor dårlige startforutsetninger for å gidde å skulle utforske litt før neste perle serveres.

Endret av G
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"men figuren på skjermen spring i ring rundt seg sjølv"

 

Hvis du ikke klarer å styre helt standard tredjepersons spill så er det deg det er noe galt med, ikke GTA 5. At du ikke liker spillet er helt greit, alle har forskjellig smak, men dette lukter bare at du enten ikke er så åpen for å prøve noe nytt som du påstår, eller at dette er clickbait.

Lenke til kommentar

Sikkert alle som spiller GTA V for første gang opplever at det er lett å overstyre løping og gange til at karakteren løper i ring rundt seg selv. :wee:

 

Kanskje man kan se på slike utfordringer som en kompensasjon for alt det andre som er for enkelt. F.eks. bilkjøring er jo "griseenkelt" som dagens generasjon kanskje ville ha ordlagt seg. Bilene er "griselekre" etc...

 

Purken er jo retardert, men hva kan man forvente av AI-design i spill?

 

Enkelte ting som å skyte er ikke like enkelt om man ikke benytter seg av sikte halvveis, "slipp for guds skyld opp" på knappegrep du har, så skyt. Da vil karakteren benytte sine "spesielle egenskaper (med forbehold om misforståelse på det)". Da skyter du som en gud i gatene.

 

Så kjøp deg en vest til USD 2500,- sånn utenom "mission-play". Løp mot gjengen som prøver å skyte deg. Ta noen skudd i vesten. Plaff ned alle på stående fot (som en gud med teknikken jeg har beskrevet. :green:

 

Så å løpe i ring rundt seg selv synes jeg er en bra kompensasjon for ting som er tilrettelagt for enkelt i forhold til hva man møter i det virkelige liv. Der en stødig hånd, pust og ordentlig sikteferdigheter på et våpen er alfa og omega for utfallet. :)

Endret av G
Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...