Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Snakke med kjæresten om voldtekten-hjelp?


Anbefalte innlegg

Jeg har de siste ukene tenkt veldig mye på at jeg skal fortelle kjæresten om det som hendte med meg med min ex, men jeg klarer ikke å ta det opp. Han vet ingenting om det, så ja..

 

Jeg har prøvd å tvunget meg selv ved at jeg har sendt han melding på facebook at jeg håper han kommer hit tidlig osv fordi jeg skal snakke med han om noe, men selv sa så har jeg ikke tatt det opp.

 

Jeg får det bare ikke ut! Og om jeg skriver det på en lapp så får jeg ikke til å gi han lappen! Hvordan skal jeg få det ut? Det er jo ikke skummelt, selv om det er trist. Jeg har fått denne sperren etter at jeg åpnet meg med en venninne, og hun bare latet som om at jeg ikke hadde sagt noe om det og ikke ville snakke om det. Jeg vet at kjæresten ikke vil reagere sånn, for han er en helt fantastisk fyr, men likevel går det ikke.

 

Han kommer hjem om 3 kvarter, og jeg vil si det nå (men innerst inne tviler jeg på at jeg kommer til å ta det opp fordi denne følelsen av at jeg nå skal si det har jeg hatt mange ganger)

 

Er det noen som kan hjelpe meg?

 



Anonymous poster hash: 12a25...d1e
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fortelle kjæresten din hva?

særiøst?? :(

 

Om du ikke skjønner det, har du ikke antenner nok til å delta i "praten".

 

Nå vet ikke jeg helt når dette skjedde, om det var mens du var sammen med eks eller nåværende? Men er det litt tak i din nåværende kjæreste tar han (enten alene eller med noen venner) en prat med vedkommende, og foteller at denslags ikke er akseptabelt!!! Om svinet sitter igjen med hoven leppe et ikke noe jeg ville sove dårlig over. .

Endret av DeathByDigital
Lenke til kommentar

Fortid er fortid da og om noen blir farget av bagasje de har fra tidligere, så kan det være greit. Jeg synes at man i prinsippet skal kunne dele alt man vil og i teorien er det veldig fint, men ikke alltid i praksis dessverre. Kommer an på hvordan man har det med kjæresten og hvordan det er å dele. En god venninne kan være bra å dele med, men da en som prater. Kanskje hun du pratet med syntes det ble for vanskelig og ikke visste hvordan hun skulle forholde seg til det.

Lenke til kommentar

 

Jeg har de siste ukene tenkt veldig mye på at jeg skal fortelle kjæresten om det som hendte med meg med min ex, men jeg klarer ikke å ta det opp. Han vet ingenting om det, så ja..

 

Jeg har prøvd å tvunget meg selv ved at jeg har sendt han melding på facebook at jeg håper han kommer hit tidlig osv fordi jeg skal snakke med han om noe, men selv sa så har jeg ikke tatt det opp.

 

Jeg får det bare ikke ut! Og om jeg skriver det på en lapp så får jeg ikke til å gi han lappen! Hvordan skal jeg få det ut? Det er jo ikke skummelt, selv om det er trist. Jeg har fått denne sperren etter at jeg åpnet meg med en venninne, og hun bare latet som om at jeg ikke hadde sagt noe om det og ikke ville snakke om det. Jeg vet at kjæresten ikke vil reagere sånn, for han er en helt fantastisk fyr, men likevel går det ikke.

 

Han kommer hjem om 3 kvarter, og jeg vil si det nå (men innerst inne tviler jeg på at jeg kommer til å ta det opp fordi denne følelsen av at jeg nå skal si det har jeg hatt mange ganger)

 

Er det noen som kan hjelpe meg?

 

 

Anonymous poster hash: 12a25...d1e

 

Skriv det ned i ett brev. Deretter sover du på det, og leser igjennom brevet dagen etterpå. Og eventuelt så brenner opp brevet visst du føler det er for personlig å ha liggende.

 

Poenget er at når man skriver om noe vanskelig, så setter man ord på hendelsen og det blir lettere å være åpen om hendelsen senere.

 

Du kan også bruke øvelsen til å skrive ett brev til kjæresten din. Det fine er at du ikke forplikter å gi brevet til han. Du kan bestemme hva du ønsker å gjøre med brevet etter at du har skrevet det.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fikk ikke helt tak i hele historien her, er det eksen din som voldtok deg mente du?

Ja, mens vi var sammen.

 

 

Det er ikke nødvendigvis veldig bra å vise at du har litt for mye bagasje...

Jeg tror ikke han ser på det som negativt at jeg forteller han det

 

 

Desverre er det ikke det :(

Litt avhengig av hvor "fornuftig" den nye er. . Og det er ikke mye info (forståelig nok) om episoden eller historien rundt. . Voldtekt er uansett ikke akseptabelt.

Han er veldig fornuftig og en skikkelig godgutt, så jeg er egentlig ikke så bekymret for hvordan han vil reagere

 

 

Fortid er fortid da og om noen blir farget av bagasje de har fra tidligere, så kan det være greit. Jeg synes at man i prinsippet skal kunne dele alt man vil og i teorien er det veldig fint, men ikke alltid i praksis dessverre. Kommer an på hvordan man har det med kjæresten og hvordan det er å dele. En god venninne kan være bra å dele med, men da en som prater. Kanskje hun du pratet med syntes det ble for vanskelig og ikke visste hvordan hun skulle forholde seg til det.

Jeg har ikke problemer seksuelt etter det som skjedde merkelig nok, men jeg har problemer med at jeg er redd for at noen skal behandle meg like stygt som min ex gjorde igjen, så jeg blir veldig lei meg om jeg ikke får tak i han på noen dager f.eks selv om jeg vet at han bare holder på med noe eller telefonen er ødelagt (noe den har vært de siste ukene, men han skal kjøpe ny nå) og jeg tror det er lurt at jeg forteller han om dette sånn at han skjønner hvorfor jeg reagerer på den måten jeg gjør.

 

 

særiøst?? :(

 

Om du ikke skjønner det, har du ikke antenner nok til å delta i "praten".

 

Nå vet ikke jeg helt når dette skjedde, om det var mens du var sammen med eks eller nåværende? Men er det litt tak i din nåværende kjæreste tar han (enten alene eller med noen venner) en prat med vedkommende, og foteller at denslags ikke er akseptabelt!!! Om svinet sitter igjen med hoven leppe et ikke noe jeg ville sove dårlig over. .

Det skjedde mens jeg var sammen med min ex. Men vi var bare sammen i 3 mnd da før jeg slo opp. Han var veldig sjarmerende og snill i begynnelsen, og så ble han plutselig helt annerledes. . Om "svinet" er min ex, så bor han langt unna nå sånn at han vil nok ikke bli banka opp, og så er ikke kjæresten voldelig utenom når det er nødvendig (av og til nødvendig på jobben hans). Men tror dessverre ikke min ex hadde skjønt at han hadde gjort noe om han så hadde blitt banka, fordi da jeg sa til han at han behandlet meg dårlig så skjønte han ikke hva han hadde gjort...

 

-TS

 

 

 

Anonymous poster hash: 12a25...d1e

Lenke til kommentar

Skriv det ned i ett brev. Deretter sover du på det, og leser igjennom brevet dagen etterpå. Og eventuelt så brenner opp brevet visst du føler det er for personlig å ha liggende.

 

Poenget er at når man skriver om noe vanskelig, så setter man ord på hendelsen og det blir lettere å være åpen om hendelsen senere.

 

Du kan også bruke øvelsen til å skrive ett brev til kjæresten din. Det fine er at du ikke forplikter å gi brevet til han. Du kan bestemme hva du ønsker å gjøre med brevet etter at du har skrevet det.

Takk for et fint råd :)

 

Klarte forresten ikke si det i går heller.

 

-TS

 

Anonymous poster hash: 12a25...d1e

Lenke til kommentar

 

Jeg har de siste ukene tenkt veldig mye på at jeg skal fortelle kjæresten om det som hendte med meg med min ex, men jeg klarer ikke å ta det opp. Han vet ingenting om det, så ja..

 

Jeg har prøvd å tvunget meg selv ved at jeg har sendt han melding på facebook at jeg håper han kommer hit tidlig osv fordi jeg skal snakke med han om noe, men selv sa så har jeg ikke tatt det opp.

 

Jeg får det bare ikke ut! Og om jeg skriver det på en lapp så får jeg ikke til å gi han lappen! Hvordan skal jeg få det ut? Det er jo ikke skummelt, selv om det er trist. Jeg har fått denne sperren etter at jeg åpnet meg med en venninne, og hun bare latet som om at jeg ikke hadde sagt noe om det og ikke ville snakke om det. Jeg vet at kjæresten ikke vil reagere sånn, for han er en helt fantastisk fyr, men likevel går det ikke.

 

Han kommer hjem om 3 kvarter, og jeg vil si det nå (men innerst inne tviler jeg på at jeg kommer til å ta det opp fordi denne følelsen av at jeg nå skal si det har jeg hatt mange ganger)

 

Er det noen som kan hjelpe meg?

 

 

Anonymous poster hash: 12a25...d1e

 

 

Bare lurer.

 

Merker du på noen måte at dette "påvirker" forholdet deres?

Jeg tenker jo at det ikke kan være lett å holde noe slikt inni seg, og at det på en eller annen måte påvirker din oppførsel ovenfor din nåværende kjæreste?

 

Om det er slik, så kan det jo hende det at det er lurt at kjæresten din får vite om dette?

Lenke til kommentar

 

Bare lurer.

 

Merker du på noen måte at dette "påvirker" forholdet deres?

Jeg tenker jo at det ikke kan være lett å holde noe slikt inni seg, og at det på en eller annen måte påvirker din oppførsel ovenfor din nåværende kjæreste?

 

Om det er slik, så kan det jo hende det at det er lurt at kjæresten din får vite om dette?

Ja. Jeg er mer sensitiv enn det jeg var før. Begynner å gråte om det går en dag der jeg ikke får tak i han f.eks (om han har sagt han skal komme den dagen og ikke dukker opp) så derfor må han få vite det. Grunnen er at jeg er så redd for å bli behandlet dårlig at når han ikke tar telefonen så føler jeg av en eller annen merkelig grunn at han ikke bryr seg, selv om jeg vet han er glad i meg. Får håpe jeg klarer å si det når han kommer nå.

 

Anonymous poster hash: 12a25...d1e

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...