Gå til innhold

Test: Fractal Design Node 304


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har akkurat bygget i dette kabinettet (bare i hvit variant) så tenkte å dele mine erfaringer. Jeg brukte

 

Cooler Master Silent Pro Gold 550W

Gigabyte GA-Z87N-wifi

ASUS GTX 770 DCU2 OC

Corsair H90

 

PSU'en er ikke modulær og ikke spesielt kort (160mm) men det gikk helt greit i forhold til skjermkortet som er i full lengde. Det var ikke masse plass til overs, men det var ikke spesielt vanskelig å få lagt kablene slik at det gikk greit å sette inn skjermkortet. Corsair H90 passet fint inn, men radiatoren (montert utenpå 140mm-viften bak) står med minst mulig margin til skjermkortet (nesten så de toucher). Fordelen med en slik kjøleløsning er at kablene ikke kan vikle seg borti en prosessorvifte.

 

Skulle jeg bygget på nytt hadde jeg kanskje valgt en modulær PSU. Det ble litt kaos, men det er fortsatt såpass mye luft at jeg ikke er spesielt bekymret for luftgjennomstrømming.

 

Er alt i alt veldig fornøyd med kabinettet. Det var overraskende lett å bygge i størrelsen tatt i betraktning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her eldre bilder med H80i kjøler (den lille vifta der dugde ikke til å dytte litt lift ned på hovedkortet btw)

Gikk over til en eldre Noctua nh-d14 til å kjøle cpu, For å få det lydløst under normal bruk. På lav last \ temp snurrer ei cpu vifte (nh a15) på 300rpm og ene inntaksvifta, men når det krabber over 50c begynner det å blåse bra. med H80i ble det mer støy her på idling\web surfing. Cpu stanger oppi 71c på varmeste kjerna i bf4. (dårlig [email protected])

 

småtrangt. så Ingen plass å gjøre av kabler.

Har og i en 160mm dyp PSU, måtte flytte psu ramma til kabinettet en cm for å få inn skjermkort. pytt pytt. neste gang seasonic 140mm fanless.

 

DSC_0173.jpg

 

 

DSC_0184.jpg

 

DSC_0185.jpg

Endret av Calibreeze_
Lenke til kommentar

 

Gikk over til en eldre Noctua nh-d14

 

Lite slår den kjøleren, har aldri sett den montrert på itx. kommer den ikke i konflikt med GPU?

 

Når det gjelder PSU har Silverstone en 140mm 650w gold psu. denne kommer med en "short cable kit" da får man ca samme kabel lengde som med SFX psuen de har.

 

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E16812162010

 

http://www.silverstonetek.com/product.php?pid=350&area=en

Lenke til kommentar

Flott kabinett dette her, men er jo veldig lite, og begrenset med kva ein får plass til.

 

Har dette som hovud pc, med eit GTX 780, vannkjøling til cpu (140mm ferdig løysing), og ei styrømforsyning som er 150mm lang, (ikkje modulær, men kraftig modifisert).

Ville tenkt meg om to ganger før eg hadde valgt mini-itx som formfaktor for hovedmaskin, er tross alt kun eit spor til utvidelse.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

 

Men først må jeg finne ut hvordan i alle dager jeg skal få internett på andre siden av leiligheten. :/

 

Homeplug, eller hva det nå heter. Nett-over-strømnett. Funker bra her i huset, hvertfall.

Jeg la en nettverkskabel fra gangen og ut gjennom ytterveggen, gravde den deretter ned langs tre yttervegger, før jeg boret meg inn i stuen. Jeg la også med parabolkabel fra stuen og tilbake til gangen. Og deretter inn på soverommet ved siden av gangen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...