Gå til innhold

Norge är ett själviskt land som behandlar de fattigaste som djur


Skurupu

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fortjener velstanden vår? Nordmenn flest vasser ikke i penger. Jeg er også gammel nok til å vite hvordan besteforeldre og foreldre sleit hardt uten nødvendigvis få så mye materielt.

 

Er enig i at nordmenn har blitt slappe og statsbudsjettet for stort. Oljeutvinningstakten burde vært mye lavere så Norge ble mindre preget av "Olje Økonomi". Da hadde vi ikke sløst bort så mye penger (på å være "snill" osv). Beste Oljefondet vårt hadde vært hvis mer olje fikk ligge i bakken.

 

Angående artikkelen; det er for det meste fjas så ikke verdt å kommentere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hvorfor er man alltid "politisk korrekt" hvis man ikke liker fremmedfrykt? Selv synes jeg hele artikkelen er veldig på kornet.

 

 

Med den utviklingen vi har i skandinavia nå ang. innvandring og fremmedfrykt, så burde vel det være veldig forståelig for en innvandrer også?

Tror ikke jeg hadde blitt godt modtatt hvis jeg stikker til dubai å rundstjeler 10åringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noe av det komiske er jo at han gjør seg skyldig i holdninger mot nordmenn som er mye verre enn noe Frp har uttalt, og hele innlegget er så usaklig og hormonelt skrevet at det er vanskelig å ta det seriøst.

 

Fikk meg forøvrig en god latter da jeg så han på en debatt om dette. Var sikker på at han hadde på seg en fjollete hatt, men så var det bare frisyren hans :p

 

http://direkte.vg.no/studio/debatt-sverige-norge

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Selv om jeg ikke stemmer FrP er det jo latterlig hvordan han bruker ABBs tidligere medlemskap for å vise hvor "fæle" FrP er.
Merkelig at han ikke nevner at ABB forlot FrP fordi de var "for snille" for hans smak.

Jeg kan forstå om han synes vi er uforskammet heldige med oljen vår, men å si at "nordmenn" er late, egoistiske og på grensen på rasister fordi 16% av stemmene gikk til FrP er banalt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Åh er det noe jeg misliker sterkt er de her politisk korrekte svenske som ikke engang tør skrive hvem som står bak drap eller voldsbølger, kan de ikke bare bry seg om at deres egent land går til helvete og ikke tenke på Norge som faktisk prøver gjøre noe med alle problemene sverige har fått ?

 

Norge er så mye bedre en Sverige at det kan ikke sammenlignes engang og det kommer fra en kar som ikke trives i Norge :p

 

Å ja vi fortjener alt vi har, Norge tok over som pionerer innen oljebransjen vi er ekstremt innovative der, ja petroleum bransjen er skiten, men sånn er det, Norge jobber vertfall med prøve være minst mulig skiten om det betyr så mye skal ikke jeg fundere på akkurat i denne tråden..

 

Alltid sagt at Danmark er Norges ekte nabo, slik har det alltid vært..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Gjesp, enda en politisk korrekt svenske som vil ha oppmerksomhet :roll:

 

survival of the fittest, bitches.

 

Men virkelig, politisk korrekthet er for pingler.

Åh er det noe jeg misliker sterkt er de her politisk korrekte svenske (...)

Kan noen hjelpe meg å forklare argumentet "politisk korrekt"? For meg virker deg nemlig som man bruker det utrykket når noen sier noe man er uenig i, og ikke noe annet. Dere trur vell ikke at han egentlig mener noe annet, men at han modererer seg for å være "politisk korrekt"? Jeg trudde egentig dette uttrykket ble brukt når man ikke snakket om noe vanskelig, selv om det trengs. I så tilfelle er denne personen alt annet enn "politisk korrekt", så jeg må ha tatt feil.

 

Hvordan kunne denne personen ha fått frem meningen sin, uten å bli kalt "politisk korrekt"? Kunne han ha lagt inn noen skrivefeil? Kanskje noen banneord?

 

Eller er det slik at alle som er enig med flertallet er "politisk korrekte"? Som jo er det mest logiske ut i fra ordenes betydning.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Kan noen hjelpe meg å forklare argumentet "politisk korrekt"? For meg virker deg nemlig som man bruker det utrykket når noen sier noe man er uenig i, og ikke noe annet. Dere trur vell ikke at han egentlig mener noe annet, men at han modererer seg for å være "politisk korrekt"? Jeg trudde egentig dette uttrykket ble brukt når man ikke snakket om noe vanskelig, selv om det trengs. I så tilfelle er denne personen alt annet enn "politisk korrekt", så jeg må ha tatt feil.

 

Hvordan kunne denne personen ha fått frem meningen sin, uten å bli kalt "politisk korrekt"? Kunne han ha lagt inn noen skrivefeil? Kanskje noen banneord?

 

Eller er det slik at alle som er enig med flertallet er "politisk korrekte"? Som jo er det mest logiske ut i fra ordenes betydning.

 

Uttrykket "politisk korrekt" er jo negativt ladet. På samme måte som "idiot", sjelden man sier det til noen man liker.

 

Hva som er politisk korrekt tale er ikke avgjort av flertallets meninger, men hva som er rådende konsensus i massemedia og i det politiske miljø. Ref. representativt demokrati.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Da skjønner jeg virkelig ikke hvorfor noen sier Fadakar er "politisk korrekt". Meningene han ytret i innlegget sitt er langt i fra normen. Det er krass kritikk, noe vi trenger. Jeg mistenker derfor at folk her inne slang ut kommentarer om "politisk korrekthet" kun fordi de er uenige i meningene hans, og intet annet. Fadakar ble jo til og med sensurert på NRK, fordi han hadde sterke meninger. Hvordan i huleste kan det kalles "politisk korrekt"?

 

Og hvorfor er "politisk korrekte" meninger automatisk noe negativt? Virker på meg som et svært svakt argument, som kun brukes for umyndiggjøre personer som er uenige med deg selv, slik at du kan ignorere poengene dems med god samvittighet. God gammeldags herseteknikk, med andre ord.

Endret av Skurupu
Lenke til kommentar

Da skjønner jeg virkelig ikke hvorfor noen sier Fadakar er "politisk korrekt". Meningene han ytret i innlegget sitt er langt i fra normen. Det er krass kritikk, noe vi trenger. Jeg mistenker derfor at folk her inne slang ut kommentarer om "politisk korrekthet" kun fordi de er uenige i meningene hans, og intet annet. Fadakar ble jo til og med sensurert på NRK, fordi han hadde sterke meninger. Hvordan i huleste kan det kalles "politisk korrekt"?

 

Og hvorfor er "politisk korrekte" meninger automatisk noe negativt? Virker på meg som et svært svakt argument, som kun brukes for umyndiggjøre personer som er uenige med deg selv, slik at du kan ignorere poengene dems med god samvittighet. God gammeldags herseteknikk, med andre ord.

 

Har vell mest å gjøre med at Sverige ser ut til å ha ett debattklima der kritikk av innvandring og innvandringspolitikk skal skyves mest mulig under teppet, og der rasismeanklagene sitter skrekkelig løst, slik det i større grad var i Norge for ikke lenge siden. Både medier og andre partier holder, så vidt jeg kan forstå, alt dette på en god armlengdes avstand, fordi enhver ytring som kan tolkes rasistisk eller innvandringskritisk blir møtt med massiv motbør. Med andre ord er det ikke politisk korrekt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Greit nok. Men hva er egentlig poenget med å kalle noe for "politisk korrekt"? Er det bare lov å ha meninger som går mot strømmen?

 

Poenget mitt er at dere, i denne sammenhengen, brukte utrykket helt feil. Fadakar er faktisk "politisk ukorrekt".

 

Selvfølgelig er det lov å mene det man vil, men det gjør det ikke mindre politisk korrekt.

 

Så må vi ikke blande. Han står for det politisk korrekte og kritiserer Norge først og fremst fordi vi ikke lenger har samme grad av politisk korrekthet i Norge som i Sverige. At han i utførelsen snubler i skolissene og bruker alle metodene han kritiserer "rasistene" for, endrer ikke på hva han står for, kun hvordan budskapet hans kommer gjennom.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Deg om det. Jeg trur ikke det er så "politisk korrekt" å kalle folk for rasister som det du fremstiller. Det "politisk korrekte" er vell å ikke snakke om det i det hele tatt, verken fra den ene eller den andre siden.

 

Ingen skal ignoreres fordi de er "politisk korrekte" eller "politisk ukorrekte". Det er et dårlig argument.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...