Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Syk, feber, svimmel. Noen råd?


BirgerCaC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Bruker-182691

Ja, nå er jeg kun svimmel når jeg reiser meg opp også går det over... Burde jeg ta en paracet?

 

Helt vanlig når du ligger lenge nedpå utenom søvn. Skjer selv når jeg er frisk, ikke ta det for tungt.

Lenke til kommentar

Jeg føler jeg må ta "brodden" av at det skulle være positivt med cola, tam eller ikke. Nå mener jeg ikke light. De aller fleste brus er hyperton, det vil si at de trekker vann fra kroppen og ut i tarmen. Det beste er altså en isoton (balansert), eller hypoton (vann), væske. Raskest restitusjon av væskebalansen får du ved å blande 1 liter vann med 1 teskje salt og 1 spiseskje med sukker. Denne blandingen er tettest opp mot isoton, men kroppen tar till seg vasken som også tar også med seg sukker (energi), og salt samtidig.

Lenke til kommentar

Jeg føler at denne spy syken er over nå så da skal jeg vell ikke tenke mere på den. Det eneste er jo at jeg ikke har den beste matlysten etter at jeg har spydd, men dette er jo normalt. Nå er det mer halsen... Har nettopp tatt en pille curamed også skal jeg senere i kveld legge en 1000 mg C vitamin brusetablett i ett glass vann også drikke. Jeg har positive erfaringer med dette fra tidligere forkjølelser :)

Lenke til kommentar

Da er jeg fortsatt syk, men jeg føler meg bedre på de fleste områder! Nå har jeg ett nytt spørsmål :) Den kvelden jeg spydde så var jeg ganske tappet når jeg sov så var jeg skikkelig dårlig så jeg svettet så mye at nesten hele dynen ble våt :p Neste dag så gikk jeg på dass for å pisse og urinen min var virkelig gul, dermed så tok jeg meg ett par glass vann. I går så fikk jeg tilbake den ordentlige mat lysen så nå er heldigvis dette ikke noe problem.

 

Det jeg har lagt merke til de siste dagene er at jeg drikker, men jeg pisser ikke ut i nærheten av det jeg drikker. Når jeg pisser så pisser jeg heller ikke så mye. Det kommer altså ikke ut mye, men det kommer litt og det som kommer ut er gult, men ikke over gult. Bare en ting som skjer kan du si og som jeg egentlig ikke brydde meg om helt til jeg helt tilfeldig fortalte dette til en person som igjen sa at jeg kunne ha nyresvikt.

 

Da ble jeg litt nervøs kan man si. Nå lurer jeg på. Kan jeg ha nyresvikt? :p Det skal legges til at jeg har vært uggen i magen og at jeg har diare. Egentlig så har jeg jo egentlig ikke vært på do på tre dager kan man si. De gangene jeg har vært på do så har det kommet så lite, men jeg var på do i går, men kom ikke mye da for å si at slik.

 

Hun mente at det kunne være streptokoker eller noe lignende jeg hadde i halsen og at dette kan føre til nyresvikt. Hun sa at jeg også kanskje kunne ha fått det da jeg drakk så lite, men ikke vet jeg så er det noen her som vet. Er det mulig? Ellers så føler jeg meg helt kvikk og rask bortsett fra at jeg er litt uggen i halsen og at nesten er halvtett. Siden jeg da er så frisk ellers så virker det uvirkelig for meg, men ikke vet jeg. Jeg har jo tross alt ikke hatt nyresvikt før kan man si :p Har hun feil, eller har hun rett? Bare godt å få noen andre meninger slik at jeg slipper å tenke på det :)

Lenke til kommentar

Det er ganske vanlig at kroppen bruker mer vann når man er syk enn ellers, derfor har du gjerne mindre og gulere (ofte på grensen til oransje) urin. At noen har fått nyresvikt av å ha litt feber har jeg dog aldri hørt om, men hvis du er i tvil ville jeg gått til legen fremfor å spørre her på forumet da det er totalt umulig og også meget uforsvarlig for noen her inne å stille deg noen diagnose.

 

Ang streptokokker. Har du halsbetennelse? Sår hals, hovne mandler, hovne lymfeknuter (de kjenner du ved å presse tomlene opp under kjevebeinet ditt)?

 

Og hvordan har du resonnert deg frem til at du har diaré hvis du ikke har vært på do på tre dager? Diaré fører til kramper i magen og du må drite så du omtrent vrenger tarmen ut av rasshølet.

 

For meg høres det ut som noen over her nevnte at du har fått et alvorlig tilfelle av mannesyken, og i mangel på noe bedre å ta deg til googler du forskjellige symptomer og danner deg din egen diagnose ut fra alt mulig svada du leser :p Det er kun ett menneske som kan gi deg svar på hva som skjer med kroppen din, og det er legen! Dra dit, ta en CRP og la han kikke litt i halsen på deg samt skrive ut hensiktsmessige medisiner.

Lenke til kommentar

Jeg har blitt mye bedre og man kan si at jeg har hatt uflaks. Jeg har greit å få magesyke oppi en halsbetennelse. Regner med at det er halsbetennelse da jeg kun er sår i halsen samt tett i nesen og ikke hoster eller lignende. Jeg har vært på do alle dagene, men har kommet ut svært lite og det som har kommet ut har vært på grensen til rennende.

 

Nå så pisset jeg nettopp og da var urinen min helt blank. Jeg pisser ikke mye hver gang jeg pisser, men på dagen i dag så var urinen min normalt gul, men nå har jeg drukket en del så nå er den helt blank, som vann.

Det var bare dette at hun jeg snakket med sa at det kunne være nyresvikt som bekymret meg litt. Jeg vil kun ha ett svar på om det er mulig å få det av det jeg har hatt :)

 

Ellers så begynner sykdommen jeg hadde å ta seg opp! Matlysten er tilbake, halsen er bedre og jeg vet ikke helt hvordan det står til med avføringen enda :)

Lenke til kommentar

Var på dass igjen nå ettersom jeg drakk MASSE vann ved middagen som var for ca en time siden og dette renner nå ut helt blankt og fint. Mulig det bare har vært det at kroppen min har brukt mye av vannet jeg har drikket i dag også når jeg pisser så har jeg pisset lite og gult. Bare litt overrasket over hvor lite, men nå var det mye igjen, men ingen gulfarge, men jeg får vell da bare tro at kroppen ikke har så mye den vil kvitte seg med da :p

 

Kanskje bare en uvant situasjon? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...