Gå til innhold

Nå får du BankID hos NetCom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke nødvendigvis.

Da jeg hadde NetCom ble jeg en gang stående i sikkerhetskøen på Gardermoen i over en time. Køen begynte ved rulletrappa. Det digre rommet var fullt av folk.

 

Jeg fikk en SMS fra et nummer jeg ikke gjenkjente, så før jeg svarte, ville jeg sjekke hvem dette var.

Jeg åpnet mobilnettleseren, og brukte den neste timen på å forsøke å laste www.1881.no.

Nettet var så tregt og ustabiltat deg måtte prøve ca. 20 ganger for hver gang jeg klarte å laste siden.

De gangene jeg klarte å laste 1881.no, og limte inn nummeret i tekstfeltet, klarte den ikke å laste inn resultatet.

 

Vet ikke om Telenor er bedre på Gardermoen enn det NetCom var.

Men det kan fungere håpløst dårlig, selv på de mest sentrale steder.

 

På den tiden hadde jeg Samsung Galaxy S2. Den har 3G, men ikke 4G.

Nå har jeg en annen telefon, som støtter 4G.

 

Jeg skal unngå å reise igjennom Gardermoen så langt det lar seg gjøre. Snakk om tullball-flyplass som krever at du tar ut kofferten på baggasjebåndet før du reiser videre innenlands (til ditt hjem). Værste opplevelsen jeg har hatt, og det var sist gang jeg brukte Gardermoen. Jeg hadde litt overvekt, men han hos Norwegian så igjennom fingrene med det, selv om man kunne se han vurderte det et par ganger å ta gebyr for det. Men, han hadde sikkert opplevd å bli "lynsjet av mobben" om han hadde ilagt gebyr fordi alt gikk så tregt med innsjekking.

 

Jeg hadde mildt sagt sikkert en stygg mine over ansiktet mitt over den håpløse baggasjehåndteringen.

 

Om det er slik du sier om mobildekning, så gjør det ikke saken bedre for å si det slik. Gardermoen er fortsatt til nå den eneste flyplassen jeg har opplevd å bli frastjålet noe fra kofferten av de baggasjehåndteringsansatte. Det politianmeldte jeg seff.

Endret av G
Lenke til kommentar

Tror ikke jeg gidder å ha bankID knyttet opp mot en utvalgt mobiloperatør. Kodebrikken lenge leve en stund til.

Hvilke problemer skulle det by på mener du? Med mindre du bytter mobiloperatør ukentlig og konsekvent velger blant de operatørene som fortsatt ikke tilbyr BankID på mobil så er det vel ingen grunn til å la være ha muligheten?

Lenke til kommentar

Hvilke problemer skulle det by på mener du? Med mindre du bytter mobiloperatør ukentlig og konsekvent velger blant de operatørene som fortsatt ikke tilbyr BankID på mobil så er det vel ingen grunn til å la være ha muligheten?

 

Og hvor "smooooth" fungerer det å bytte mobiloperatør når man må drasse videre på BankID. Sies BankID opp da, og man må opprette nytt, fordi det må vel være en form for autentisering eller hva det heter for noe i bildet, slik at ikke gud og hvermannsen kan endre på din digitale signatur.

 

Hva angår mobiloperatørvalg i disse tider, så foretrekker jeg faktisk å kunne forlate en til fordel for en annen når det passer meg best. De skal ikke føle seg for trygge. Sikkert derfor de samarbeider så tett om disse kr 199,- og kr 299,- og disse gigabyte-grensene sine, for at ting ikke skal gå helt skeisen..

Endret av G
Lenke til kommentar

 

Og hvor "smooooth" fungerer det å bytte mobiloperatør når man må drasse videre på BankID. Sies BankID opp da, og man må opprette nytt, fordi det må vel være en form for autentisering eller hva det heter for noe i bildet, slik at ikke gud og hvermannsen kan endre på din digitale signatur.

 

Hva angår mobiloperatørvalg i disse tider, så foretrekker jeg faktisk å kunne forlate en til fordel for en annen når det passer meg best. De skal ikke føle seg for trygge. Sikkert derfor de samarbeider så tett om disse kr 199,- og kr 299,- og disse gigabyte-grensene sine, for at ting ikke skal gå helt skeisen..

 

Akkurat like smooth som ellers? Du må jo bytte sim-kort når du bytter mobiloperatør uansett så jeg ser ikke helt hva som skulle være risikoen eller problemet her. Ditt gamle sim-kort deaktiveres, og dermed også BankID på mobil-avtalen din. Du ser åpenbart noen hindringer som ikke eksisterer.

Lenke til kommentar

Lurte på om noen kunne hjelpe meg med en ting jeg lurer på med bank id sim kort fra netcom jeg aktiverte idag?Det som er merklig er at jeg hadde full dekkning på min Iphone 5s før jeg byttet,å nå har jeg 1-2 prikker med dekkning :( av og til flyr den fra 5 prikker til 1-2..sitter på samme stedet som tidliger med full dekkning..kan dette ha med sim kortet?er det noen som har opplevd det før?

Lenke til kommentar

Om du har dårlig 4G-dekning, og opplever at telefonen kaster bort tid og strøm på å koble seg til 4G i stedet for en mye mer pålitelig 3G-kobling, så kan du velge foretrukne nettverk i telefonens trådløs-innstillinger.

4G er for det meste ikke nødvendig, og kan deaktiveres.

 

Inni denne menyen kan du aktivere og deaktivere 3G og 4G:

 

 

 

EDIT:

Ser du har iPhone. Jeg er ikke kompetent på iPhone.

Endret av Mannen med ljåen
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...